Tyrimo duomenimis, Lietuvoje kalėdines dovanas parduotuvėse ir prekybos centruose dažniau linkę pirkti vyresni nei 46 m. gyventojai, o internetinėse parduotuvėse – 18–45 m. asmenys ir gyventojai su aukštuoju išsimokslinimu.

Vertinant visos Lietuvos mastu, 73 proc. gyventojų kalėdines dovanas perka parduotuvėse, o 23 proc. – internetu.

Prekybos centrus renkasi dėl įpročio ir galimybės prekes apžiūrėti

Įmonės „Kesko Senukai Lithuania“ pardavimo skatinimo grupės vadovės Elonos Uckutės teigimu, tiek perkantys prekybos centruose, tiek ir internetu randa privalumų.

„Parduotuvės privalumas tas, kad kiekvieną prekę gali pačiupinėti, patikrinti, pamatuoti ir įsitikinti, kad ji tikrai atitinka norus. Todėl nenuostabu, kad didžioji dalis respondentų galimybę paliesti įvardino kaip pagrindinį gyvo pirkimo pliusą“, – sakė E. Uckutė.

Net 65 proc. apklausos dalyvių atsakė dovanas perkantys parduotuvėje būtent dėl to, kad prieš įsigyjant nori jas apžiūrėti. Taip dažniau elgiasi moterys ir didesnes pajamas uždirbantys gyventojai.

Įprotis ir galimybė atsiimti prekes iš karto taip pat yra svarbios priežastys, skatinančios norą pirkti parduotuvėse ar prekybos centruose. Taip teigė atitinkama 19 proc. ir 11 proc. apklaustų Lietuvos gyventojų.

Dovanas internetu dažniausiai perka namų šeimininkės

Elektroninę parduotuvę „Senukai.lt“ valdančios įmonės „Kesko Senukai Digital“ rinkodaros vadovas Julius Bujanauskas pastebi, kad dovanas perkančių internetu skaičius kasmet auga.

„Baltijos šalyse dovanų pirkimas ir įprastas apsipirkimas internetu auga, nes didėja žmonių pasitikėjimas šiuo kanalu. Vis daugiau vartotojų žino kriterijus, pagal kuriuos gali nustatyti, ar parduotuvė yra patikima, todėl žymiai drąsiau apsiperka internetu“, – dėstė rinkodaros vadovas.

Atliktos apklausos rezultatai parodė, kad pirkimą internetu vartotojai renkasi dėl geresnių kainų (41 proc.) ir dėl patogesnio bei greitesnio apsipirkimo (40 proc.). Trečia pagal svarbumą priežastis rinktis dovanas elektroninėse parduotuvėse – platesnis prekių asortimentas.

Įdomu tai, kad tarp interneto pirkėjų pirmauja namų šeimininkės. Būtent jos iš visų apklaustųjų yra dažniausiai linkusios dovanas pirkti internetu (42,1 proc.).

„Namų šeimininkės dažnai yra ir mamos, todėl prižiūrėdamos vaikus, rečiau išeina iš namų. Radus laisvesnę minutę, joms ypač patogu užsisakyti tiek dovanas, tiek kasdienes prekes internetu, sėdint ant sofos“, – įžvalga pasidalino J. Bujanauskas.