Sklandus grąžinimas skatina pirkti

Vis labiau augant e. prekybos apimčiai, atitinkamai didėja ir grąžinamų prekių skaičius, daugiau vartotojų susiduria su poreikiu grąžinti netikusias prekes. „2021 m. sausį „Omniva LT“ užsakymu atliktas visuomenės nuomonės tyrimas apie prekių grąžinimą atskleidė, kad kone pusė (49,5 proc.) internetu apsipirkusių lietuvių nėra grąžinę įsigytos prekės. Vartotojai, kurie grąžina prekes, tai daro gerokai rečiau negu Vakarų šalių rinkose, kur e. prekybos pozicijos gerokai stipresnės. Tiesa, tendencijos pastaruoju metu sparčiai keičiasi, todėl įžvelgiame labai didelį naujos prekių grąžinimo platformos poreikį ir potencialą augti“, – teigia OMNIVA komercijos vadovas Justinas Pileckas.

FLIPO reklaminė kampanija

Nors verslas Lietuvoje dažnai dar mano, kad prekių grąžinimas daro neigiamą įtaką įmonės veiklai, e. komercijos tendencijos ir didžiųjų šios rinkos žaidėjų patirtis rodo, kad vartotojui patogus, aiškus ir lengvas prekių grąžinimas paskatina jį pirkti dar kartą. Tyrimas taip pat atskleidė, kad galimybė nemokamai prekę grąžinti yra svarbus motyvas pirkti internetu.

Didžiausią paštomatų tinklą šalyje valdanti bendrovė „Omniva LT“ skaičiuoja, kad praėjusių metų gruodį per FLIPO platformą grąžinamų prekių skaičius išaugo net 75 proc., palyginti su ankstesniu mėnesiu, o šių metų sausį – dar 40–50 proc.

„Tokį grąžinamų prekių augimą siejame ne tik su netikusiomis kalėdinėmis dovanomis ar dabartine situacija, kai karantino metu pirkėjui nėra galimybės netikusias prekes grąžinti į fizinius taškus. Šį augimą siejame ir su išaugusia e. komercijos rinka, pasikeitusiais žmonių apsipirkimo įpročiais“, – situaciją aiškina J. Pileckas.

Omniva LT komercijos vadovas Justinas Pileckas

FLIPO kūrėjai siekia, kad prekių grąžinimo procesas būtų prieinamas, patogus ir suprantamas visiems. „Tikime, kad lengvas ir greitas grąžinimo procesas gali padėti padidinti vartotojų pasitikėjimą e. komercijos rinka ir taip ją dar labiau auginti“, – sako OMNIVA atstovas.

Specialiai kampanijai gaminti unikalūs objektai

„Ieškodami idėjos kampanijai, supratome, kad nevykę pirkiniai internetu jau yra tapę folkloro dalimi. Žmonės mielai dalijasi juokingomis istorijomis apie keisčiausius nutikimus, kai perka viena, o gauna visiškai ką kita. Tad pasiūlėme visiems į savo ir kitų nesėkmingą apsipirkimą pasižiūrėti linksmiau. Juk grąžinti ar pasikeisti prekę į tinkamesnę dabar tikrai lengva“, – apie kūrybinį procesą pasakoja J. Valatkevičius.

„Havas Creative“ kūrybos vadovas Jonas Valatkevičius

Anot jo, nors kai kurie klipe rodomi daiktai, pavyzdžiui, megztinis su dramatiškai per ilgomis rankovėmis ar neįprastai didelis samtis, kuris yra beveik 1 m ilgio, specialiai pagaminti reklamai filmuoti, tikrai yra žmonių, kurie išpakuoja savo siuntas ir panašiai nustemba gavę visai ne tai, ko tikėjosi.

Apie FLIPO

Bendrovės „Omniva LT“ 2020 m. rudenį pristatyta išorinė prekių grąžinimo platforma FLIPO suteikia vartotojams galimybę lengvai ir greitai grąžinti internetu įsigytus pirkinius. Tai – pirmoji universali lietuviška grąžinimo platforma, per kurią klientams suteikiama galimybė grąžinti prekes neatsižvelgiant į tai, kuris vežėjas prekę pristatė.

FLIPO platforma taip pat siekiama padėti verslo klientams supaprastinti prekių grąžinimo administravimą ir suteikti galimybę analizuoti grąžinimų priežastis ir imtis reikiamų veiksmų, kad sumažintų grąžinamų prekių skaičių. Jau per pirmus veiklos mėnesius FLIPO duomenys parodė kelias ryškias tendencijas: dauguma (per 60 proc.) vartotojų prekes grąžina dėl netinkamo dydžio, o didelė dalis (40 proc.) sutiktų prekę pakeisti į tokią pat tinkamo dydžio prekę, jeigu tik e. parduotuvės užtikrintų šį procesą.

Šiuo metu prekių grąžinimo platforma turi daugiau nei 120 partnerių Lietuvoje ir planuoja tolesnę klientų bei paslaugų plėtrą Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.