Prie akcijos prisijungė tokie žiniasklaidos prekių ženklai kaip „Onet“, „Business Insider Polska“, „Newsweek Polska“, „Fakt“, „Ofeminin“, „Plejada“, „Forbes“, „Medonet“, „Telewizja Polsat“, TVN, „Agora“ ir daug kitų.

Laikraščiai Lenkijoje išėjo su vienodais pirmaisiais puslapiais, informuojančiais apie kampaniją „Žiniasklaida be pasirinkimo“. Portalai skelbia, kad nors čia turėtų būti jūsų mėgstama svetainė, šiandien čia neperskaitysite jokio turinio – sužinokite, kaip atrodys pasaulis be nepriklausomos žiniasklaidos.

Taip pat išplatintas atviras laiškas Lenkijos Respublikos valdžios institucijoms.

„Ringier Axel Springer Polska“ redaktorių laiške skaitytojams rašoma: „Šiandien žengiame žingsnį, kurio nė vienas iš mūsų nenori žengti, nes tai prieštarauja visoms vertybėms, kuriomis tikime kaip žurnalistai. Visos „Ringier Axel Springer Polska“ paslaugos dingsta 24 valandoms. Dalyvaujame šiame proteste kartu su daugelio kitų lenkų ir užsienio savininkų žurnalų ir svetainių žurnalistais, nes manome, kad neturime kito pasirinkimo.

Siūlomas naujas žiniasklaidos mokestis yra dar vienas smūgis Lenkijos žiniasklaidai pastaraisiais metais. Naujas mokestis palies mūsų redakcijas, kurias jau dabar labai paveikė epidemija, griaunanti mūsų ekonomiką.

Mūsų reklamdaviai ir mūsų skaitytojai kenčia nuo beveik metus trukusio karantino. Laikraščių tiražas mažėja, išlaidos reklamai mažėja. Dabar valstybė nori mums uždėti papildomą kelių milijonų dolerių naštą. Laiške Lenkijos valdžios institucijoms mūsų leidėjai teisingai įspėjo, kad naujasis mokestis smogs žiūrovams, klausytojams, skaitytojams ir interneto vartotojams ir apribos kokybiško bei vietinio turinio finansavimo galimybes, kartu padidindamas ir taip galingą valdžios įtaką žiniasklaidos rinkai Lenkijoje.

Šiandien visi pamatysime, kaip atrodo Lenkija be nemokamos žiniasklaidos. Tačiau mes manome, kad tokie drastiški veiksmai yra būtini, nes be laisvos žiniasklaidos nėra laisvo pasirinkimo ir be laisvo pasirinkimo nėra laisvės.

Mes nebesitikime vyriausybės pagalbos šioms žiniasklaidos priemonėms, ypač mažesnėms, kurios dėl epidemijos atsidūrė ties bankroto riba. Tačiau mes tikimės, kad valdžia supras, kokie svarbūs Thomo Jeffersono, vieno iš artimiausių mūsų sąjungininkų tėvų, žodžiai, kurie prieš 234 metus jau žinojo, kokia laisva žiniasklaida yra svarbi demokratijai: „Jei aš spręsčiau, ar turėtume turėti vyriausybę be laikraščių ar laikraščius be vyriausybės, nedvejodamas nė akimirkos pasirinkčiau pastarąją.

Žodžio laisvė miršta tyloje. Todėl šiandien labai garsiai raginame politikus atsisakyti naujo žiniasklaidos mokesčio idėjos“.

Prie protesto, kuris turi trukti 24 valandas, prisidėjo 45 didelės žiniasklaidos kompanijos.

Pagrindinis šalies laikraštis „Gazeta Wyborcza“ reklamos mokestį pavadino „galingu smūgiu laisvai žiniasklaidai“. Vietoje įprastų naujienų laikraščio interneto svetainėje matomas juodas ekranas ir įspėjimas, kad jei reklamos mokestis bus priimtas, skaitytojai vieną dieną gali prarasti galimybes matyti nepriklausomas naujienas.

JAV kompanijai „Discovery“ priklausanti TVN taip pat dalyvauja proteste. Šios televizijos naujienų kanalas TVN24 rodo tik juodą ekraną ir užrašą: „Čia turėtų būti jūsų mėgstamos laidos“.

Prisidengė kova su technologijų bendrovėmis

Šiuo metu Lenkijoje planuojama priimti naują reklamos pajamų mokestį, kuris būtų nuo 2 iki 15 procentų, atsižvelgiant į įmonės dydį. Vyriausybė tvirtina, kad taip bus gelbėjami dėl pandemijos įtemptoje situacijoje esantys viešieji finansai, o pinigai esą bus skiriami sveikatos apsaugai ir kultūrai. Lenkijos vyriausybė teigia, kad taip stengiasi priversti dideles tarptautines korporacijas sumokėti teisingą mokesčių dalį, rašo „Politico“.

Lenkijos leidėjai piktinasi, kad nors neva siekiama paveikti tokius tarptautinius milžinus kaip „Facebook“ ar „Google“, iš tiesų tuo pačiu bandoma sumažinti nepriklausomos žiniasklaidos gyvybingumą.

Lenkijos valstybinis transliuotojas TVP taip pat yra apmokestinamas mokesčiu, tačiau jis gavo milžinišką 2 mlrd. zlotų (440 mln. EUR) subsidiją ir taip pat remiamas pinigais, surinktais iš privalomų vartotojų mokesčių. TVP yra griežtai kontroliuojamas Lenkijos valdančiosios partijos PiS ir buvo paverstas vyriausybę palaikančia propagandos priemone, už ką Lenkija sulaukė tarptautinės kritikos.

Naujasis mokestis yra struktūrizuotas taip, kad daugelis mažesniųjų leidėjų negalėtų atlaikyti jo naštos.