Sukurti interaktyvią dovanų platformą leidyklą „Alma littera“ įkvėpė garsūs pasauliniai prekių ženklai ir jų kūrėjai, pavyzdžiui, Ralpho Laureno idėja pakviesti mados lankytojus į 3D virtualų turą po naują parduotuvę, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

„Įdomu stebėti globalias tendencijas, semtis įkvėpimo, o atėjus laikui panaudoti technologines naujienas, kad išradingai atstovautum prekės ženklą“, – sako Kakės Makės prekės ženklo komanda. Toks inovatyvus sprendimas, įgyvendintas Lietuvoje – bene pirmasis. Turas pasiekiamas www.kakemake.lt. Kampanija „Kalėdos Makalėdos“ tęsis iki pat didžiųjų metų švenčių. Ir vyks internete, radijuje bei partnerių influencerių socialinėse paskyrose.

Nori kurti naujas tradicijas

Inovatyvus projektas gimė Kaune, kur įsikūręs Kakės Makės žaidimų kambarys vos per parą tapo neatpažįstama erdve. „Dekoro komanda sukūrė žaismingas erdves, tokias kaip „Monstrai tamsoje“, „Netvarkos nykštukas kosmose“, „Rytas prie eglutės“ bei daugybę kitų, ir jose išdėliojo Kakės Makės produktus: knygas, išmaniuosius įrenginius, saldainių rinkinius, žaislus ir žaidimus, higienos priežiūros rinkinius, aprangos komplektus ir daugybę kitų šaunių staigmenų“, – pasakoja S. Krasauskienė.

Virtualus turas yra lengvai užkraunamas mobilioje versijoje, o keliaujantys juo gali vadovautis žemėlapiu bei klausytis šventinės muzikos. „Finalinė turo scena – Kalėdų ryto eglutė – puikiai atspindi dovanų gausybę, kurioje kiekvienas vaikas, nuo vienų iki devynerių, ras sau patinkančių dalykų. Sakoma, kad geriausia dovana – tai knyga, kviečianti išmokti, pažinti, nerti į nuotykius, tačiau ne mažiau smagu prie jos gauti ir mylimo personažo žaislą, saldainių ar kitą pamėgto herojaus daiktą“ – įsitikinusi S. Krasauskienė.

Kartu ji priduria, jog idėją inovatyviam formatui padiktavo šio laiko aktualijos. „Gerai žinome, kad dovanų pirkėjai, pirmiausia tėvai, dažnai tampa mažųjų norų pildytojais, versdamiesi per galvą, blaškydamiesi internete, kartais net desperatiškai važinėdami po skirtingas parduotuves – ieškodami tos vienintelės, ypatingos dovanos. Norime pakeisti šiuos įpročius. Lai pirkti dovanas, visai kaip žiūrėti mėgstamą serialą, tampa malonia, patogia, gerų emocijų kupina žiemiško laisvalaikio dalimi“, – sako prekinio ženklo vadovė.

Ryškių pokyčių metai

Kalėdinis turas užbaigia pokyčių metus. Drauge su naujais licencinės veiklos partneriais buvo sukurti nauji vaikystės žaislai ir žaidimai, pritaikyti technologiniai įrenginiai ir daugybė kitų aktualių naujovių. Leidybinę lentyną papildė inovatyvūs formatai, tokie kaip nauja leidybos linija „Monstropedija“, suaugusiesiems skirta „TĖVŲ“ knyga bei kiti jaunąją kartą atliepiantys leidiniai, pavyzdžiui, kartu su maisto tinklaraštininkėmis sukurta Kakės Makės receptų knyga.

Pasak prekinio ženklo vadovės Simonos Krasauskienės, pamatyti naujas galimybes leidyklai „Alma littera“ padėjo stipri optimizacija, analizės ir 2020 metų pabaigoje atliktas vartotojų ir rinkos tyrimas, atskleidęs „Kakės Makės“ pozicijas rinkoje. Ir kūrybinės komandos drąsa bei smalsumas – sudaryti sutartis su naujais partneriais ir į rinką paleisti vaikiškus maisto papildus, pasiūlyti net 4 SKU technologinių naujienų, praplėsti žaislų ir žaidimų kategoriją, pristatyti eterinių aliejų mišinius, sveikus užkandžius ir itin švarios sudėties maisto papildus vaikams.

„Per pastarąjį dešimtmetį Lietuvoje gimė apie 300 tūkst. vaikų, kurie turėjo beveik 2 milijonus realių fizinių kontaktų su „Kakės Makės“ pasauliu, t. y. knygomis, žaislais ar gyvais personažais. Jeigu pridėtume ir „YouTube“ statistiką, skaičiai – įspūdingi. Vien per pastaruosius trejus metus savo kanale turime daugiau nei 43 milijonus peržiūrų“, – pasakoja prekės ženklo vadovė.

Tyrimas leido įsivertinti vaikų pamilto personažo žinomumą. „Kakę Makę rikiavome į vieną eilę kartu su dar 70-čia kitų personažų, matomų šiuolaikinio vaiko pasaulyje. Sužinojome, kad esame pirmoje vietoje „top of mind“ pozicijoje, antroje pagal spontaninį žinomumą. Svarbu ir tai, kad, tėvų manymu, esame vienas iš keturių mėgstamiausių personažų vaiko gyvenime ir kad Kakė Makė yra labiausiai edukuojantis personažas Lietuvoje. Tokios pozicijos paskatinti sustiprinome savo edukuojamo turinio portfelį ir sukūrėme naują liniją mažyliams edukuoti“, – komentuoja pašnekovė.

Kakės Makės visatą plės ir žinomi lietuvių autoriai, o prekės ženklo plėtra rūpinsis nauja įmonė
2022 metams kūrybinė „Alma littera“ komanda ir toliau numačiusi įvairinti leidinius, vystyti savo „YouTube“ kanalą, o naujai įkurta įmonė UAB „NJ World“ plės licencinių produktų spektrą Lietuvoje ir orientuosis į prekės ženklo eksportą į Didžiąją Britaniją, Vokietiją, Ispaniją ir Prancūziją.

„Gerai žinome, kad mūsų skaitytojus auginantys tėvai bei seneliai iš mūsų tikisi gero turinio, aiškios vertės vaikui ugdyti bei paprastų, gyvenimiškų istorijų, pateiktų įtraukiančiais ir patraukliais formatais. Atsižvelgdami į tai, kitąmet leidykla „Alma littera“ turės daug nuostabių leidybinių naujienų – kartu su populiariais lietuvių autoriais sukurtų naujų Kakės Makės serijos knygų, be to, personažo kūrėja L. Žutautė jau turi temą naujai knygai, kuri, tikiu, palies skaitytojų širdis dar giliau“, – apie ateinančių metų planus užsimena prekinio ženklo vadovė.

Dar ji priduria: nors Kakė Makė kuriama dabarties vaikams, tačiau drauge su kūrybiškais autoriais bei partneriais po truputį smalsiai žvalgomasi į ateitį – būsimuosius Z kartos mamų vaikus.

„Šiandien vis daugiau kalbame, kaip svarbu ugdyti empatišką, žingeidžią ir kūrybišką jaunąją kartą. Žmogų, kuris gebėtų atpažinti savo emocijas, mokėtų išgirsti kitą ir suvoktų savo atsakomybės ribas. Daiktų ir medijų įvairovės amžiuje tai padaryti galima siūlant išskirtinai įdomų, prasmingą bei funkcionalų turinį“, – reziumuoja S. Krasauskienė.

Kūrybinė komanda:
Idėja ir įgyvendinimas: UAB „Alma littera“ prekinio ženklo „Kakė Makė“ komanda
Idėjos vystymas: Andrius Verseckas
Virtualaus turo kūrimas ir programavimas: „Orlov visual agency“
Dekoras: „Kandeliabrai“
Dizaino sprendimai: grafinio dizaino studija „Tandemo“ ir dizainerė Rasa Matiukaitytė