Rinkodaros, komunikacijos specialistai nuo pat karo Ukrainoje pradžios kalbėjo, kad jų darbe dabar svarbiausia – parodyti solidarumą, bet sugebėti daryti tai subtiliai, taip pat kruopščiai persižiūrėti išeinančias reklamas, kurių prasmė dabartiniame kontekste gali atrodyti visai kitokia. O jei kalbama apie tragiškus įvykius, žūstančius žmones, kiekvienas žodis turi būti parenkamas itin atsargiai. Visgi, praktikoje tai pavyksta padaryti ne visiems.

Viešbutis feisbuko tinklapyje paskelbė provokuojančią moters miegamajame nuotrauką, kurią lydi tekstas: „Prisikėlimui reikia laiko. Virsmas neįvyksta per naktį. Nenustebk, užtruksi mažiausiai tris naktis. „Vytautas Ego SPA“ jo turėsi apsčiai – pakilti į svaigią viršūnę, pasimėgauti tekančia energijos srove ir nugrimzti į gilų sapną spalvinguose apartamentuose. Laukiame tavęs visada, tačiau tik šiokiadieniais trečioji nakvynė ypatinga, su 30% nuolaida. Ko ilgiau delsti? Pakuokis lagaminą išvykai į malonumų imperiją jau dabar. N-21. Tik suaugusiems. Tik prisikelti pasiruošusiems!“

Tada įrašas pratęsiamas: „Darome geriausia ką galime – padedame ir dirbame toliau. Garbė Ukrainai! Слава Україні!“. Tokiu prierašu papildyti ir keli ankstesni viešbučio reklaminiai įrašai, neturintys nieko bendro su karu ir tik reklamuojantys jo teikiamas paslaugas.

Reklama feisbuke

Ir nors ankstesni įrašai liko mažai ko pastebėti, prie paskutinio, itin provokatyvaus pobūdžio, pasipylė pasipiktinusių vartotojų komentarai, kaip galima tokią rimtą temą kaip karas, žmonių patiriamas kančias pinti į tokį kontekstą.

M360 pasiteiravus viešbučio pozicijos, jo atstovė, projektų vadovė Eglė Kasakaitytė sakė, kad įrašas buvo klaida ir jau yra pašalintas. Pasak jos, viešbučio „Vytautas EGO SPA“ reklaminius įrašus skelbia agentūra.

„Šis postas nebuvo tiesiogiai suderintas su Vytautas EGO SPA. Tai klaida ir šis įrašas jau pašalintas. Jis neturi jokio ryšio su mūsų pozicija dėl pasaulyje vykstančių įvykių. Labai dėkojame už pastebėjimą. Ateityje labiau kontroliuosime išeinančią komunikaciją“, – atsiųstame komentare rašė ji.

Komunikacijos ekspertas Jaunius Špakauskas sako, kad kalbant apie pagalbą Ukrainai komercinio atspalvio neturėtų būti, o viešbučiui, padariusiam šią klaidą, turi patarimą.

Jaunius Špakauskas

„Šiandien matome daugybę geros valios žmonių, verslų ir organizacijų pagalbos apraiškų. Laimei, tų nuoširdžių pavyzdžių – gerokai daugiau nei blogųjų. Norėtųsi tikėti, kad ši viešbučio reklama tiesiog yra apmaudi klaida. Klystame kiekvienas mūsų, svarbu klaidoje tik nepasilikti.

Mano patirtyje, tiek atskiriems žmonėms, tiek ir ištisoms organizacijoms paprastai atsiprašyti kažkodėl yra sunku, nors nuo to visuomet reikėtų pradėti. Atsiprašymas veikia it kompresas, jis gydo.

Apskritai norėtųsi, kad pagalbos Ukrainos žmonėms iniciatyvos ateityje niekuomet neįgautų komercinio atspalvio – „įvesk kodą „Ukraina“ ir gauk 5 proc. nuolaidą“. Nuo to mums taip artimos šalies žmonėms nei šilta, nei šalta. Užtat kiekvieną mūsų, kurie pačiomis įvairiomis formomis stengiasi padėti ukrainiečiams, neabejotinai toks pigus lupikavimas žeistų.

Jei kas prašytų patarimo, galiu padovanoti – taurus žingsnis būtų į patį brangiausią to išties gero ir puikaus viešbučio kambarį priimti nuo karo siaubumų pabėgusių ukrainiečių šeimą. Paprastai geriausia, kai savo žodžius įprasminame darbais, nes visuomet geriau stebėti, kaip žmogus ar organizacija elgiasi, nes žodžiai – pigūs“, – sako jis.