Kas yra meta aprašymas?

Meta aprašymai – tai ilgesnė, kelių sakinių ilgio pastraipa, kurią matome „Google“ paieškoje. Puslapio meta aprašymo žyma pateikia „Google“ ir kitoms paieškos sistemoms apie puslapio turinį. Šią santrauką paieškos sistemos rodo, kai apraše aptinkami reikalingi raktažodžiai.

Kaip teigia „Bilger.lt“ agentūros SEO skyriaus vadovas Robertas Šimkus, kokybišką ir gerą meta aprašymą svarbu turėti ir dėl kitos funkcijos – jis turi sudominti ir pritraukti skaitytoją, kad šis norėtų sužinoti daugiau ir spaustų ant jūsų svetainės.

Naudokite iki 160 simbolių, nes tik tiek „Google“ skiria vietos meta aprašymui.

Dažniausiai meta aprašymai yra labai paprasti tekstai, tačiau paprastumas yra viena sudėtingiausių turinio kūrimo užduoties dalių. Pirkėjai nesusimąsto, kodėl jie paspaudė ant vienos ar kitos svetainės. Dėl šios priežasties meta aprašymas gali tapti tikru iššūkiu, kaip sutalpinti išsamų, patrauklų ir aiškų aprašymą į vos porą sakinių.

Meta aprašymus sudaro: meta antraštė (meta title) ir meta aprašymas (meta description).
Robertas Šimkus

Kam yra reikalingi „title“ ir „meta“ aprašymai?

Internetinės svetainės puslapių „meta“ ir „title“ aprašymai paieškos sistemoms parodo, kokia informacija yra tam tikrame puslapyje. Tiek paslaugų svetainėje, tiek elektroninėje parduotuvėje kiekvienas atskiras puslapis ir produktų kategorija privalo turėti unikalų „meta“ ir „title“ aprašymą.
Net 93 proc. žmonių naudoja internetinę paieškos sistemą, todėl „meta“ ir „title“ aprašymai yra labai svarbūs. Paieškos sistemas internete naudoja tiek daug žmonių, kad per 1 sekundę įvyksta daugiau nei 78 tūkst. „Google“ paieškų.

Kuo daugiau žmonių paspaus ant jūsų puslapio, tuo bus didesnė tikimybė, kad jie skaitys ir bendrins jūsų puslapį. Kuo didesnė tikimybė, kad jie skaitys ir dalinsis puslapiu, tuo geresnis bus jūsų reitingas, rašoma pranešime spaudai.

Ko vengti kuriant „meta“ ir „title“ aprašymus?

Pasak SEO skyriaus vadovo R. Šimkaus, rašant „meta“ ir „title“ aprašymus nereikėtų naudoti daug skirtingų raktinių žodžių. „Google“ paieškos sistemai bus sunku suprasti, kaip tinkamai nustatyti paieškos puslapio padėtį.

„Nerašykite banalių aprašymų. Kiekvienas „meta“ ir „title“ puslapio aprašymas turi išsiskirti iš konkurentų ir pritraukti paieškos sistemos vartotojų dėmesį. Tekstas turėtų būti kuo unikalesnis, tinkamos apimties, lengvai skaitomas, aiškus ir informatyvus“, – sako R. Šimkus.

Kokius stebuklingus žodžius naudoti?

Kaip teigia SEO specialistas, kiekvienas vartotojas jau seniai mato tradicinėje reklamoje naudojamus tokius žodžius, kaip akcija, išpardavimas, nuolaidos iki 75 proc. ir t. t. R. Šimkus pataria rašant puslapių „meta“ ir „tilte“ aprašymus naudoti būtent šiuos žodžius – taip gausite didesnį paspaudimo procentą (CTR).

Rinkoje prie beveik kiekvieno raktažodžio egzistuoja ir papildomi giminingi raktažodžių junginiai, kuriuos sudaro stebuklingi žodžiai: kaina, kainos, akcija, akcijos, išpardavimas, pigu, pigiai, pigiausias, geri, geras, geriausias.

SEO specialistas siūlo nepamiršti, kad visi žodžiai nurodantys, jog jūsų prekė pigiausia ir geriausia turi atitikti realybę, priešingu atveju pažeidžiamos vartotojų teisės. Todėl rekomenduotina naudoti kartu su senu geru burtažodžiu – „ko gero“.

„Optimizuodami pagrindinį raktažodį į puslapio „title“ įtraukite šiuos žodžius. Taip pat šiuos žodžius galima įrašyti ir į „meta“ aprašymą. Tačiau „Google“ paieškos sistema jau mažiau vertina „meta“ aprašymą, jis labiau skirtas vartotojams“, – sako R. Šimkus.

Jūsų meta aprašyme turėtų būti atitinkamų raktinių žodžių, kad pagerintumėte savo svetainės reitingą. Meta aprašymas turi būti pakankamai įdomus, kad vartotojai norėtų paspausti ant jūsų puslapio nuorodos. Net 43 proc. žmonių spaudžia duotą rezultatą, remdamiesi tik meta aprašymu.

Svarbu nedaryti klaidos, kuomet į vieną aprašymą sudedami visiškai skirtingi raktažodžiai. Jeigu jau nuspręsite įrašyti raktažodžius, tuomet naudokite tik giminingus. Pavyzdžiui: vyriški laikrodžiai, vyriški laikrodžiai kaina ir t. t.

Norėdami sukurti efektyvesnius aprašymus naudokite:

  • Telefono numerį;
  • Statistiką;
  • Stebuklingus reklaminius žodžius: akcija, akcijos, 45 proc. akcija, gera kaina, kainos, išpardavimas;
  • Prekės ženklus (veiksminga elektroninėse parduotuvėse, įtraukite labiausiai perkamo produkto pavadinimą).



Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?

„Prieš pradedant rašyti aprašymus pagal pasirinktą raktažodį, peržiūrėkite visų pirmą „Google“ puslapį. Kaip atrodo konkurentų svetainių antraštės? Jūsų „meta“ ir „title“ aprašymas turi išsiskirti iš visų puslapių“, – pataria R. Šimkus.

Meta aprašymai turi nusakyti, ką jūs parduodate ir kodėl pirkėjas turėtų pirkti būtent iš jūsų. Svarbu pakartotinai pabrėžti savo prekės ženklo pridėtinę vertę.

SEO specialistas siūlo CTR – paspaudimo procentą stebėti per „Google Search Console“ įrankį. Galima matyti pagal kokius raktažodžius svetainė yra rodoma „Google“ paieškoje ir koks kiekvieno puslapio CTR.

„Strategiškai, pirmiausia reikia parašyti tinkamus meta duomenis, tuomet svetainei būnant 3 pozicijoje, gausite daugiau lankytojų, nei jūsų 2 vietoje esantis konkurentas. Paieškos sistemos lankytojai tiesiog rinksis tą svetainę, kuri patrauks jų dėmesį“, – patarimais dalinasi SEO specialistas R. Šimkus.