Tris mėnesius devynios studentų komandos iš viso pasaulio analizavo Lietuvos matomumą, žinomumą, ankstesnes kampanijas, sėkmes ir nesėkmes ir pateikė savo siūlymus, kaip Lietuvai tapti patrauklesne. Po tarptautinės vertinimo komisijos verdikto išrinkta geriausia komanda, pristačiusi Lietuvą kaip žalią ir aplinkai draugišką šalį, kuriančią ateitį. Šios komandos nariai siūlė į komunikaciją įtraukti pasaulyje žinomus nuomonės formuotojus, o reklamos kampanijoje – išlaikyti sinergiją tarp gilių tradicijų ir ateities, tarp natūralios laukinės gamtos ir technologinių sprendimų. Studentai iškėlė ir idėją Lietuvoje organizuoti festivalį, kuriame būtų sujungti visi kampanijoje minimi aspektai, sukurtas verslo kontaktų klubas, organizuojami įvairūs meno seminarai, pristatoma maisto kultūra, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Šių metų projekto organizatorės, Vilniaus universiteto docentės dr. Renatos Matkevičienės teigimu, tokie projektai kaip „GlobCom“ padeda ne tik formuoti komunikacijos profesijai būtinas kompetencijas, bet ir leidžia studentams išbandyti savo jėgas tarptautinėje komunikacijos rinkoje.

Globcom

„Šių metų projektas buvo išskirtinis dėl keleto priežasčių. Viena vertus, skirtingų valstybių studentai, niekada iki tol nesilankę mūsų šalyje, turėjo kurti komunikacinius projektus, kuriais didintų Lietuvos žinomumą bei ieškotų Lietuvos išskirtinumo. Dideliu išbandymu tapo neeilinė visą pasaulį palietusi ir mūsų darbo rutiną pakeitusi situacija. Pirmą kartą renginys vyko virtualiai ir studentų komandoms buvo dar vienas iššūkis – savo projektus tarptautinei vertinimo komisijai pristatyti internetinėje erdvėje“, – sako doc. dr. R. Matkevičienė.

Projektų pusfinalių ir finalo, vykusių šių metų gegužės 27-29 dienomis, metu dalyviai Lietuvą pristatė įvairiais pjūviais – nuo meno diplomatijos priemonių iki tech-hubų, nuo kelionių šeimoms prie jūros iki skrydžių oro balionais ir startuoliams skirtų konferencijų bei verslo susitikimų. Kiekviena komanda stengėsi pasiūlyti komunikacijos priemonių rinkinius, suteikiančius galimybę papasakoti Lietuvos istoriją ir pakviesti mūsų šalyje apsilankyti, dirbti ar gyventi. Projektai buvo vertinami atsižvelgiant į kūrybiškumą, pritaikomumą, aiškią struktūrą, tinkamumą komunikuoti globaliai ir pristatymą.

Kaip teigia projekto idėją palaikęs ir projektus vertinęs Lietuvos įvaizdžio grupės vadovas Marius Gurskas, „GlobCom2020“ simpoziumas suteikė išskirtinę galimybę išgirsti Lietuvos ir užsienio ekspertų, taip pat skirtingų šalių studentų vertinimą bei požiūrį, kokie sprendimai galėtų padidinti mūsų šalies žinomumą.

„Mums, kaip Lietuvos įvaizdžio komandai, dirbančiai su ilgalaike šalies komunikacijos strategija, tai labai svarbu išgirsti. Šalies įvaizdis yra veikiamas daugybės faktorių ir dažnai mūsų įsivaizdavimas kito akimis, ypatingai Lietuvą matančio pirmą kartą, atsiskleidžia kitaip, leidžia pamatyti save iš šono ir tokiu būdu priimti tikslesnius sprendimus“, – po renginio kalbėjo Marius Gurskas.

Nors šių metų renginys vyko virtualiai, tačiau sulaukė didelio susidomėjimo – prie renginių transliacijų jungėsi ir pristatymus internete stebėjo šimtai dalyvių iš viso pasaulio.

Apie „GlobCom“

Tarptautinis komunikacijos simpoziumas („GlobCom“) yra edukacinis projektas, jungiantis 16 pasaulio valstybių universitetų ryšių su visuomene ir komunikacijos profesorius bei studentus iš JAV, Australijos, Indijos, Rusijos, Vokietijos, Ispanijos, Italijos, Malaizijos, Naujosios Zelandijos, Portugalijos, Rusijos, Pietų Afrikos Respublikos, Tailando, Jungtinių Arabų Emyratų bei Lietuvos. Jis įgyvendinamas nuo 2002 metų ir vyksta kasmet vis kitoje šalyje. Virš 300 ryšių su visuomene bei korporatyvinės komunikacijos programų studentų susivienija bendram tikslui – parengti ryšių su visuomene kampaniją pagal tos šalies, kurioje įgyvendinamas projektas, kliento užduotį. Pirmą kartą šiemet simpoziumas organizuotas Lietuvoje, Vilniaus universiteto Komunikacijos fakultete. Visi projekto dalyviai gavo Lietuvos Respublikos Vyriausybės užduotį – sukurti komunikacijos kampaniją tema „Lietuvos įvaizdis iš globalios perspektyvos“.

„GlobCom“ 2002 m. įkūrė dr. Volkeris Stoltzas, „GlobCom“ instituto pirmininkas, Erfurto universiteto lektorius ir buvęs pasaulinės ryšių su visuomene agentūros „Weber Shandwick“ valdybos pirmininkas. Šis projektas yra ankstesnio dr. Stoltzo įgyvendinto projekto tąsa – siekdamas sukurti išskirtines komunikacijos koncepcijas klientams, profesorius Europos Weberio Shandwicko biuruose inicijavo tarptautinių komandų bendradarbiavimą.

„GlobCom“ simpoziumas jau vyko Erfurte, Barselonoje, Gorizijoje, Maljorkos Palmoje, Lisabonoje, Abu Dabyje, Čeltname, Stelenbose, Bostone, Saravake, Malaizijoje, Bangalore, Bankoke, Lisabonoje ir šiais metais pirmą kartą – Vilniuje.