Tapk papildytosios realybės filtrų kūrėju

Širdelės, gyvūnų kaukės ar kosminiai efektai – papildytosios realybės (angl. Augmented Reality, AR) filtrai neabejotinai pelnė socialinių tinklų vartotojų simpatijas. Jų dažniausiai galima pamatyti „Instagram Stories“ – čia jie išplečia paprastų asmenukių fiksavimo galimybes ir suteikia joms žaismingumo. Tokių filtrų populiarumą atspindi ir statistika – vien per praėjusius metus AR galimybėmis savo asmenukes patobulino per milijardą socialinio tinklo vartotojų. Iki šiol daugelis jų buvo tik papildytosios realybės filtrų vartotojai, mat juos kurti galėjo tik „Facebook“ partneriai.

Norėdamas dar labiau padidinti vartotojų įsitraukimą ir išplėsti AR technologijų ribas, „Facebook“ šią vasarą paskelbė, kad filtrams kurti skirtu įrankiu „Spark AR“ galės naudotis kiekvienas – nebereikės nei tvirtų programavimo ar 3D modeliavimo žinių. Visiems, panorusiems tapti filtrų kūrėjais, „Facebook“ siūlo ir gausybę informacijos nuo mokomųjų straipsnių iki išsamios dokumentacijos. Filtrus kurti gali ir naujokai, ir patyrę skaitmeninių technologijų asai.

Pasiekti programa „Spark AR“ sukurtus efektus „Instagram“ vartotojai gali keliais būdais. Pirma, jei socialinio tinklo vartotojas seka efekto kūrėjus, jų sukurti filtrai įsikurs atskiroje filtrų kategorijoje, o kitų žmonių sukurtus efektus galima rasti naujai pristatytoje „Efektų galerijoje“. Vis dėlto daugelio filtrų raktu į sėkmę tampa tai, kad, vartotojams naudojant efektus savo „Stories“, jų viršuje matomas kūrėjo vardas ir suteikiama proga filtrą išbandyti pačiam.

Nors galimybė kurti AR filtrus primena smagų žaidimą, „Spark AR“ atveria dar nematytas galimybes verslui: užuot tik dalinęsi turiniu, dabar prekės ženklai gali savo tapatybę išreikšti ir žaismingais efektais, o juos naudojantys žmonės prisidės prie verslo žinomumo. Papildytosios realybės efektai gali ir atstoti vitriną – vartotojai galės „išbandyti“ kosmetikos gamintojų lūpdažius, išsirinks tinkamiausius naujos kolekcijos saulės akinius, o baldų gamintojo fotelius ar sofas galės „pastatyti“ savo kambaryje.

Išmėgink skaitmeninę madą

Jau pripratome prie daugybės skaitmeninėje erdvėje teikiamų paslaugų – atliekame banko pavedimus, mokame mokesčius, mūsų telefonai tapo ir viešojo transporto bilietais, ir kasdienio apsipirkimo platforma. Vis dažniau laukiame naujų programų, kuriomis būsime nustebinti.

Būtent tai pavyko norvegų aprangos prekių tinklo „Carlings“ komandai. Ji šiemet pristatė pirmąją virtualių drabužių kolekciją – joje matomi daiktai tikrovėje neegzistuoja, tačiau imituoja tikrą pardavimo procesą ir yra riboto tiražo.

Jei nusprendėte įsigyti virtualios kolekcijos drabužių, užsukite į „Carlings“ svetainę. Čia išsirinksite jus dominantį drabužį, jį užsisakysite ir už jį atsiskaitysite. Iki šiol procesas primena įprastą elektroninę parduotuvę, tačiau jau kitame etape įvyksta tikrasis „stebuklas“: pasirinktą savo nuotrauką turite nusiųsti „Carlings“ komandai, kuri jus „aprengs“ – beliks gautu rezultatu pasidalyti su draugais socialiniuose tinkluose. Tiesa, pirmasis drabužių tiražas jau išparduotas, o antrojo teks kiek palaukti.

Tam tikra prasme skaitmeninis garderobas nėra naujiena, mat kompiuterinių žaidimų entuziastai savo veikėjus puošia įvairiais už pinigus įsigytais kostiumais ir juos nuolat atnaujina. Vis dėlto „Carlings“ žingsnis unikalus, nes norvegų gamintojas skaitmeninėje erdvėje bando atkurti realybę.

Pagrindinis Norvegijos įmonės argumentas, žinoma, yra aplinkosauga: kiekviena palaidinė ar džinsai yra daugiau nei medžiagos skiautė – tai nesuskaičiuojamos darbo valandos, transportavimas visame pasaulyje, ryškiai apšviestos vitrinos ir prekyvietės. Ir visa tai tik dėl mėnesio šlovės, nes greitoji mada ne tik dažnai keičiasi, bet ir grįžta su senomis, tik naujai gimusiomis idėjomis.

„Carlings“ įsitikinę, kad žengė pirmą drabužių pramonės žingsnį ateities link, nes nuomonės formuotojai ir modeliai nuo šiol mados tendencijas galės pristatyti nepirkdami drabužių vienam kartui – visą šį procesą pakeis skaitmeninis nuotraukų apdorojimas. Vis dėlto kyla pragmatinis klausimas: jei jau pradėsime pirkti skaitmeninius drabužius, kas mūsų laukia toliau?

Perkelk save į virtualų pasaulį

Nors mūsų skaitmeniniai drabužiai nešildo, o ir puošia tik labai ribotai, galbūt jais kada nors galės mėgautis mūsų virtualusis antrininkas? Tik skaitmeninėje erdvėje egzistuojantys tokie „influenceriai“ kaip Miquela jau darosi įprasti, tačiau augantis skaitmeninių technologijų prieinamumas reiškia ir tai, kad jau šiandien skyrę šiek tiek laiko ir pastangų galėsime sukurti savo virtualų antrininką.

Skaitmenizuotas antrasis „aš“ atveria galimybes įprasminti save visai kitaip, nei galėtume tai padaryti tik fiksuodami vaizdą mobiliojo telefono kamera. Pavyzdžiui, savo skaitmeninį Alter ego galime išsiųsti atostogų kalnuose, nuleisti jį į Marianų įdubą ar išskraidinti į kosmosą.

Negana to, kurdami virtualųjį savo modelį galime manipuliuoti ir fizinėmis savybėmis. Viena vertus, galima sukurti šaržuotą savo atvaizdą su neproporcinga galva ar didelėmis akimis. Kita vertus, galima subtiliai patobulinti tikrus ar menamus išvaizdos trūkumus, susikurti pageidaujamą savo vaizdą.

Hiperrealizmo tendencija jau dabar išplitusi taip, jog kartais sunku suprasti, kur yra tikras žmogus, o kur – mūsų sukurtas Alter ego. Dažnai žmonės stebėdami skaitmeninius nuomonės formuotojus akimirkai pamiršta, jog jie nėra realūs žmonės. Galbūt ateityje kiekvienas socialinių tinklų vartotojas nebesivargins pozuoti nuotraukoms pats, jam tereikės savo virtualų atvaizdą sumodeliuoti norima tema.

Viena populiariausių programų, kurioje galima sukurti savo skaitmeninį 3D atvaizdą, yra „Blender“. Ši platforma yra nemokama ir ja pasinaudoti gali kiekvienas. Čia padės išsamiai pateikiama informacija, įvairios dokumentacijos ir vaizdiniai patarimai internete. Svarbiausia – noras domėtis ir išsiskirti iš kitų vartotojų.

Besikeičiančio pasaulio pranašai?

Tai, kad skaitmeninis pasaulis keičia mūsų gyvenimą, jau puikiai žinomas ir banalus faktas. Vis dėlto auganti skaitmenizacija, technologijų proveržis bei tobulėjimas ir dirbtinis intelektas lemia, kad kiekvienas šiuolaikinių technologijų vartotojas gali tapti ir jų kūrėju – su draugais pasidalyti savo paties sugalvotu „Instagram Stories“ filtru, „išsiųsti“ savo skaitmeninį „aš“ į Paryžių ar ateityje sukurti savo unikalius mados namus virtualiojoje realybėje.