Manau, kad baimė yra pagrindinis šių laikų rinkodaros variklis. Ir kaip kiekvienas variklis ji turi dvi eigas. Vieną į priekį, o kitą atgal.

Mūsų šalyje (beje, kaip ir visame pasaulyje) dažniausiai naudojama atgalinė eiga, t.y. kai dėl baimės stabdomi įdomūs, netikėti ir drąsūs rinkodaros ir komunikacijos projektai. Spaudžiant atbulinį aidi skambiai bailios frazės: „įdomu, bet per drąsu“, „faina, bet per daug kūrybiška“, „o ką kiti pagalvos“, „šaunu, nors mums dar per anksti“. Rinkodaroje, kaip ir gyvenime, baimė yra gynybinis inkstinktas. Bijoma, kad nepasiseks, kad viršininkui nepatiks ar kad atleis iš darbo. Taip galingiausiu rinkodaros varikliu tampa išjungtas arba laisvos eigos variklis. Nes taip saugiausia. Nieko nedarai, variklį tausoji ir degalų sutaupai. Viskas faina, bet jei nieko nedarai, tai niekas ir nesikeičia. O ir variklis beviltiškai pasensta. Ir tave pradeda lenkti kiti.

Man imponuoja ta kita baimė. Baimė vedanti pirmyn. Kiek per savo karjerą prisidėjau prie sėkmingų projektų, jie visi man kėlė siaubingą baimę. Baimę, kad apsijuoksime, baimę, kad prarasime klientą, baimę, kad niekas nesupras idėjos ar dar didesnę baimę, kad dirbu su bepročiais, praradusiais baimės jausmą.

Dabar galiu drąsiai pasakyti, kad jei kolegų sukurta idėja man nekelia baimės, tai ji geriausiu atveju bus labai profesionali, veiksminga, efektyvi, bet viso labo eilinė kampanija. Nesu beprotis ir suprantu, kad daugelis kampanijų ir turi tokios būti: saugios bei patikimos. Bet kai brandui pribręsta poreikis pakeisti rinką ir pasiekti ambicingų planų, tada noriu tokių idėjų, kad mane iš baimės net pykintų.

Smagu džiaugtis apdovanojimais, bet kiekvienąkart, kai pažvelgiu į mūsų ofiso lentyną nukrautą festivalių apdovanojimų skluptūrėlėmis, mano kūnu perbėga šiurpuliukas. Malonus, bet baimės pilnas prisiminimų šiurpuliukas, nes tik peržengus savo ir kitų baimes pavyko nuveikti kažką vertingo rinkodaroje.

Gal kažkas man pasakys: lengva tau pezėti, kai tavęs niekas neatleis, nes tu – ne klientas, tu –reklamistas. Į tai galiu drąsiai ir atakingai atsakyti. Mielas kliente, už bebaimę drąsą tikrai atleis. Ir ne tik, kad atleis (dešininis kirtis ant e), bet ir pakels atlyginimą bei paaukštins pareigose. O jeigu jau atleis (riestinis ant i), tai patikėk, laaaaabai greitai gausi naują darbo pasiūlymą iš konkurento. Ir su ženkliai didesniu atlyginimu ir aukštesnėmis pareigomis.

M360
McCann Vilnius


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją