Sparčiausiai augantis socialinis tinklas
Marketingistai trina rankomis – „Tik Tok“ anais metais buvo sparčiausiai augantis socialinis tinklas. Kur renkasi vartotojai, ten, žinoma, privalu rinktis ir verslams. Tik svarbu nepamiršti esminio dalyko – auditorijos.
„Tik Tok“ šiuo metu naudoja apie 500 mln. žmonių visame pasaulyje (2019 m. spalio duomenys). Per dieną video formato įrašai čia peržiūrimi apie 1 mlrd. kartų. Tai nenuostabu, žinant, jog statistinis programėlės vartotojas per dieną joje praleidžia apie 52 min.
Įdomu tai, jog „Tik Tok“ – vienintelis socialinis tinklas, kuris yra toks populiarus ir nepriklauso „Facebook“ kompanijai. Pagrindinė auditorijos dalis – Z kartos atstovai, kuriems šiuo metu yra 16-24 metai. Kitaip tariant, moksleiviai, studentai ar ką tik į darbo rinką atėję asmenys, gyvenantys tarsi du gyvenimus: vieną – realybėje, kitą – skaitmenoje.
Nieko bendro su „Facebook“ kompanija
Klystate, jei didžiąją dalį turinio 2020-aisiais jiems komunikuosite per feisbuką ar instagramą. Šie jaunuoliai persikelia į „Tik Tok“, kur turinys yra dar lengviau virškinimas ir įsisavinamas nei kitose medijose.
Žinant, jog šios kartos dėmesio sutelkimo laikas yra vos 3 sek., „Tik Tok“ laimi jaunuolių žvilgsnius kur kas ilgesniam laiko tarpui. Platforma leidžia gaminti tokį ryškų ir įtraukiantį turinį, kad jame prasmegti gali amžiams. Pripažinsiu, paskutinį kartą įsijungus programėlę, joje praleidau 3 valandas.
Čia populiariausias – tiesiogiai Z kartos gyvenimo būdui tapatus turinys: santykiai, namų darbai, užknisantys tėvai ar mokytojai, vakarėliai, ekstravagantiškas makiažas ar drabužiai. Ir viskas su giliu meme prieskoniu – kuo absurdiškiau, tuo populiariau.
Ateities „influencerių“ paieškų terpė
Marketingo specialistai „influencerių“ ieško ne ten, kur reikia. Įprasta 16 metų mergina iš nedidelio Lietuvos miestelio čia turi daugiau peržiūrų nei Karolina Meschino ir Naglis Bierancas kartu sudėjus. Ir viskas dėl dinamiško, juokingo ir dabartines paauglių aktualijas atspindinčio turinio.
Šie metai yra pats laikas verslams susiimti ir integruotis. Tik svarbu nepamiršti vieno dalyko, kitaip būsite atstumti ir tapsite cringe (angl. svetima gėda) auka. Įrašo idėja mados trajektoriją čia pereina greičiau nei spėjate sumirksėti. Kas buvo aktualu vakar – šiandien jau mirę. Ir tai ne iš piršto laužtas pastebėjimas.
Svarbu žinoti verslui
Agentūroje atlikome 12-16 metų amžiaus paauglių apklausą, kurios išvados stipriai pabrėžė autentiško, nesikartojančio turinio svarbą socialiniuose tinkluose, ypač „Tik Tok“. Jei kiekvienas jūsų įrašas vis kitoks – tai raktas į sėkmę.
Kitas dalykas, svarbus verslui iš kūrybinės pusės – produktą integruoti taip, tarsi jis įraše atsiranda ne reklamos sumetimais, o yra gyva, nerežisuota video dalis. Tam puikiai tiks challenges ar DIY (angl. pasidaryk pats) įrašų tipai. Geriausia produkto išvis nerodyti, nes ši auditorija yra itin jautri komercializuotam turiniui ir nė nedvejoję spaudžia unfollow. Verčiau kurti prekės ženklo atmosferą per humorą, estetiką ir gyvenimo aktualijas.
Tiesa, turinio kūrimui labai didelių biudžetų nereikės. Čia niekaip nesuveiks aukšto lygio montažai ar įmantrios animacijos. Filmuojate ir montuojate čia pat, programėlėje. „Tik Tok“ siūlo gan platų filtrų, teksto, grafikos elementų, muzikos ir garso efektų pasirinkimą.
Kuo labiau buitiškas ir žmogiškas turinys, tuo didesnės sėkmės jis sulaukia. Nejuokauju, neseniai mačiau įrašą vaikino, tiesiog naktį valgiusio traškučius ir riebaluotais pirštais išterliojusio kompiuterio klaviatūrą – jis turėjo virš 3 tūkst. „Patinka“ paspaudimų.
Baigiant noriu pasakyti, kad pats laikas paauglius gaudyt už ausų „Tik Tok“. Nors jie ir neuždirba pinigų, perkamąją galią turi tėvai, kuriems šie internautai sufleruoja, kokių prekių ženklų produktų jie nori įsigyti. Vienareikšmiškai, 2020-aisiais Z kartą greičiausiai pasieksite būtent čia.