Tyrimo duomenimis, 33 proc. Lietuvos gyventojų kalėdinėms dovanoms planuoja išleisti iki 100 eurų. Estijoje 100 eurų biudžetu dovanoms planuoja apsiriboti 32 proc., o Latvijoje – net 43 procentai gyventojų.

Dar apie trečdalį gyventojų visose Baltijos šalyse dovanoms sako skiriantys nuo 100 iki 200 eurų – Lietuvoje tokį atsakymą rinkosi 31 proc., Latvijoje – 27 proc., o Estijoje 28 proc. respondentų. Didesnę sumą, t. y. nuo 300 iki 400 eurų dovanoms išleisti planuoja dvigubai daugiau respondentų Lietuvoje ir Estijoje nei Latvijoje. Daugiau nei 400 eurų skirti dovanoms planuoja 6 proc. Lietuvos gyventojų.

Dovanas iki 200 eurų pirkti planuoja jauni – 18–29 metų apklaustieji Lietuvoje, o išleisti iki 100 eurų dažniausiai linkę 60–74 metų gyventojai.

Apklausos duomenys rodo, kad Latvijoje yra daugiausiai gyventojų Baltijos šalyse, kurie metų pabaigos šventinėms dovanoms pasiruošę skirti iki 50 eurų – tokių respondentų yra 15 proc., tuo metu Lietuvoje tokią sumą dovanoms skirs 9 proc., o Estijoje – 10 proc. gyventojų.

„Didžiųjų švenčių minėjimą reikėtų planuoti kaip šeimos mėnesio biudžeto dalį. Svarbu nepamiršti, jog išlaidoms, susijusioms su pramogomis ir poilsiu, per mėnesį turėtų būti skiriama ne daugiau kaip 30 proc. visų išlaidų. Todėl rekomenduotina ruoštis iš anksto – kaupti šventėms lėšas nuo rudens pradžios, tuomet dovanas galima pirkti palaipsniui. Gruodį dar laukia šventinio stalo ruošimas, namų puošimas, tad planavimas iš anksto gali padėti išvengti didelių išlaidų vienu metu ir be streso mėgautis kalėdiniu laikotarpiu“, – sako Rūta Ežerskienė, „Citadele“ banko valdybos narė, atsakinga už Baltijos šalių mažmeninę bankininkystę.

Nuo 201 iki 300 eurų Lietuvoje dovanoms ketina išleisti 16 proc., Latvijoje 12 proc., Estijoje 17 proc. respondentų. Tokias išlaidas Lietuvoje dažniausiai planuoja 30–39 metų gyventojai.

Nuo 301 iki 400 eurų dovanoms skirti planuoja 7 proc. apklaustųjų Lietuvoje, 6 proc. – Estijoje, ir perpus mažiau Latvijoje – tik 3 proc. Daugiau nei 400 eurų kalėdinėms dovanoms skirs 6 proc. lietuvių, 5 proc. latvių ir 4 proc. estų, daugiausia šį atsakymą pasirinkusių lietuvių – 40-49 metų amžiaus grupėje.

„Dovanų pasirinkimas šiais laikais ypač didelis ir galimybės jas įsigyti yra praktiškai neribotos – internetu dovaną nusipirkti galima iš praktiškai bet kurios pasaulio vietos. Tačiau nepamirškime, kad svarbiau nei dovanai išleista pinigų suma, yra buvimas kartu, laikas skirtas šeimai, artimiesiems, nepamirštant ir tų, kuriems labiausiai to reikia,“ – priduria R. Ežerskienė.

„Citadele“ banko užsakymu gyventojų apklausą atliko tyrimų agentūra „Norstat“, šių metų lapkritį internetu apklaususi daugiau nei 2000 gyventojų nuo 18 iki 74 metų amžiaus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.