Savo nuomonę apie šį skandalą šiandien išsakė kone visi komunikacijos specialistai, tačiau labiausiai visi laukė T. Ramanausko pasisakymo. Dieną nekomentavęs šios situacijos, T. Ramanauskas savo poziciją paskelbė savo feisbuko profilyje. „Nervina, kad laimėjusieji nesigilino į strategijoje aiškiai deklaruojamą natūralumą, neapsimetinėjimą. Jos rėmuose naudoti „Shutterstock" su kitų valstybių peizažais - šventvagiška. Lietuvoje yra apie 2.5 mln. fotografų. Daliai jų tikrai yra pavykę nufotografuoti gražų žiemos rytą, kojas mėgstamiausiam ežere ar simpatišką pastatą. Foto kokybė, mano nuomone, turi užleisti kelią foto autentiškumui“, - rašo jis.

Kaip kitus nervinančius su šia istorija susijusių dalykų jis įvardina tai, kad tokie komunikacijos aplaidumai gali sutrukdyti šios koncepcijos tolesniam įgyvendinimui, be to, diskusijos vėl nuo pačios idėjos nukrypo į skaičius ir kaltų ieškojimą. „Vėl ir vėl įsiveliama į „apvogė”, „aš už dvigubai mažiau padaryčiau”, „čia savi - saviems” diskusijas ir abejones. Mes irgi dalyvavome konkurse, kurį laimėjo Tomas Nemura. Bet kainą suskaičiavę buvome labai netoli jo. Čia – didelis, ilgas, resursų reikalaujantis darbas. Vėl gi, to kontekste „Shutter“ nepateisinamas“, – rašo T. Ramanauskas.

Visgi, šioje istorijoje jis sugebėjo įžvelgti ir teigiamą pusę. „Džiugina, kad identiteto komunikacijos tema rūpi plačiau nei institucijoms ir agentūroms, todėl net menkiausias slystelėjimas tampa tema.
Manau, kad dabar reiktų užsičiaupti, dirbti ir grįžti su rezultatais, nes tik jie gali parodyti, ar čia laikina gėda ar dar viena palaidota šalies komunikacijos galimybė“, – apibendrina jis.

Tuo tarpu socialiniai tinklai mirga nuo norinčių pasiūlyti savo nuotraukas. Tarp jų – tiek eiliniai Lietuvos gyventojai, tiek profesionalūs fotografai ar komunikacijos specialistai.

„Jau 4 metus maišome Lietuvą su filmavimo kameromis, dronais ir fotoaparatais. Per tą laiką supratome, kad Lietuva be galo nuostabi. Kitą kartą kai reikės gražių vaizdų iš Lietuvos, mes galime padėti”, – sako agentūros „WideWings“ komunikacijos specialistas Aretas Kisielius.

Jis pasakoja, kad agentūra jau dabar dalį surinktų Lietuvos kadrų perleidžia nekomerciniam „We Love Lithuania“ projektui. „Jo misija parodyti Lietuv yra kilni, nekomercinė. Norime būti to dalimi. Įdomu, kad šios kampanijos „Facebook“ paskyroje mūsų kurtas turinys sklinda savaime. Štai, video apie Vilniaus eglutę sulaukė 43 000 peržiūrų, 2 000 patiktukų ir 413 pasidalijimų, o istorija apie lietuvį, lankantį vienišus senolius čia sulaukė – 120 000 peržiūrų, 4 000 patiktukų ir 1 000 pasidalijimų. Lietuvos turizmo departamento atveju, kampanija buvo finansuojama, tačiau rodikliai ženkliai kuklesni“, - skaičiuoja A. Kisielius.

A. Kiseliaus nuomone, Lietuvoje turime neįtikėtinai daug profesionalių fotografų ir operatorių, kurie savo laiką nuolat leidžia gamtoje. „Daugeliui jų būtų didelė garbė dalintis užfiksuotais kadrais ir taip prisidėti prie nacionalinės kampanijos. Reikėtų tai įvertinti ir kreiptis“, – teigia jis.