Turinys, pritaikytas pertraukoms
„Per dieną aš susikaupiu du kartus po 20 minučių. Visas kitas laikas kažkur dingsta”, – auditorijai prisipažįsta T. Nemura, ragindamas nemeluoti sau, kad sugebate visa dieną būti produktyvūs. Tebūnie situacija hiperbolizuota, bet sunku ginčytis su tuo, kad tarp rimtų darbų nuolat įsiterpia kavos gėrimas, socialinių tinklų tikrinimas, naršymas portaluose ir tikrai ne vien profesinių straipsnių skaitymas. Ar turėtume galvoti, kad vartotojai, apie kuriuos galvodami kuriate rinkodaros strategijas, geresni?
Jei pripažinsime, kad daugeliui iš mūsų pažįstamos tokios situacijos, tampa aišku, kad daugiausiai šansų pasiekti socialinių tinklų vartotoją yra tuomet, kai jis daro pertraukas. „Kam kuriame turinį? Ne savo klientui, o savo kliento klientui. O ką jis veikia online? Dirba? Ne, jis daro pertraukas”, – juokiasi T. Nemura.
Taigi kurkite tokį turinį, kokį ir patys norėtumėte matyti darydami pertraukas tarp darbų. Tik problema, kad šioje kovoje dėl vartotojo pertraukų nebūsite vieni. „Daugiau nei 1500 prekės ženklų kasdien ieško idėjų kuo užimti 2.7 milijonų vartotojų pertraukas”, – skaičiuoja T. Nemura.
Per mažai dėmesio emocijoms
Jei norime, kad vartotojai priimtų mums reikalingą sprendimą, reikia suprasti, kaip jie tai daro. „90 proc. rinkodaros yra supratimas, kaip yra priimamas sprendimas pirkti. Vienoje pusėje vartotojas turi suvokiamą vertę (emocinę arba funkcinę), kitoje yra kaina, kurią jis turės sumokėti. Reikia suprasti, kad socialinėje medijoje racionalių argumentų įtaka nesiekia 10 procentų – ten žmonės ieško lengvai vartojamo turinio”, – aiškina T. Nemura.
Keblumai prasideda, kai tenka realiai kurti emociškai paveikią komunikaciją: racionalius argumentus pateikti žymiai paprasčiau ir įprasčiau, be to, nieko nedarydami kitaip ir nerizikuojame – tai yra, nuolat liekame savo komforto zonoje, kurioje nenutinka nieko blogo, bet ir nepasiekiame geresnių rezultatų.
„Racionalus sprendimų priėmėjas ieško racionaliai pateikiamos, funkcinės pasiūlymo informacijos, kurią būtų galima palyginti naudojant įprastus palyginamuosius kriterijus. Turinys racionaliam sprendimų priėmėjui yra visiškoje mūsų komforto zonoje. Bet 90 proc. sprendimo nulemia kitos priežastys”, – sako T. Nemura.
Tad palikite informaciją apie produktų funkcijas, kainas, įsigijimo sąlygas ir kitus racionalius argumentus kitoms platformoms, pavyzdžiui, interneto tinklapiams. O socialiniuose tinkluose stenkitės kreiptis į vartotojo emocijas ir per jas auginkite produkto vertę, kurią jis sieja su produktu. „Komunikacijos tikslas paprastas: maksimalus vertės kūrimas vartotojui išlaikant sąsajas su produktu. Juk kuo daugiau vertės susiejame su produktu, tuo aukštesnę kainą pateisiname”, – apibendrina jis.
T. Nemura pabrėžia, kad lengvo turinio kūrimas nereiškia, kad turime virsti pajacais – vartotojus gali sudominti tiek humoristinis, tiek, pavyzdžiui, edukacinis turinys. „Svarbiausia, kad kiekvienas turinio kąsnis, išeinantis į eterį, turi prisidėti prie vertės auginimo. Jūsų darbas palikti komforto zoną, nustoti pardavinėti racionaliems sprendimų priėmėjams ir pradėti dirbti su vaiku savyje“, – ragina jis.