Tai, jog pažangioms įmonėms trūksta ne tik informacinių technologijų (IT), bet ir verslo plėtros specialistų, rodo vis daugiau tyrimų. Štai, 2023 m. startuolių asociacijos „Unicorns Lithuania“ užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad 124 informacinių ir ryšių technologijų (IRT) įmonės iki 2025 m. planuoja įdarbinti bent 800 rinkodaros specialistų ir verslo analitikų.

Naujoji programa, ruošianti būtent šiuos specialistus, atlieps startuolių poreikius ir supažindins besimokančius su dirbtinio intelekto įrankiais. Mokymus, kuriuos organizuoja „Turing College“ – pirmasis virtualus informacinių technologijų koledžas Baltijos šalyse, remia tarptautinė bendrovė „Google“. Programą taip pat palaiko „Nord Security“, „Kilo Health“, „Eneba“, „Omnisend“ ir kiti Lietuvos startuoliai.

„Lietuvos startuolių ekosistema yra viena sparčiausiai augančių Vidurio ir Rytų Europoje. Tam, kad mūsų startuoliai ir toliau galėtų sėkmingai augti, turime auginti specialistus, gebančius parduoti inovatyvius produktus ir paslaugas užsienio rinkose. Sveikinu iniciatyvą, manau, ji leis mūsų šalies talentams tobulėti ir įgyti ekspertinių žinių“, – sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.

Vytautas Kubilius, „Google“ vadovas Baltijos šalims, taip pat atkreipia dėmesį į augantį rinkodaros, analitikos ir verslo plėtros specialistų poreikį šalyje.

„Lietuvoje veikia daug pažangių ir perspektyvių verslų, o „Google“ tikslas – padėti jiems augti. Kasdien dirbame su startuoliais ir matome, kad labai reikia žmonių, turinčių žinių apie globalią rinkodarą bei gebančių atsirinkti tinkamus skaitmeninius įrankius. Visiškai naujas galimybes atneša ir sparčiai besivystantis dirbtinis intelektas. Todėl nusprendėme prisidėti prie naujos rinkodaros bei duomenų analitikos programos ir taip padėti mūsų šalies startuoliams augti dar sparčiau“, – sako V. Kubilius.

Asociacijos „Unicorns Lithuania“ vadovė Inga Langaitė pabrėžia, kad siekiant išnaudoti didžiulį lietuviškų startuolių potencialą, talentų trūkumo problemą reikia spręsti nedelsiant.

„Startuolių ekosistemai efektyvūs sprendimai reikalingi dar šiandien – juos diktuoja pats verslas, pažįstantis problemą iš arti. Apie tai, kaip svarbu mokytis visą gyvenimą, kalbama daug, bet iki šiol trūksta programų, kurios realiai padėtų įveikti iššūkį, su kuriuo susiduria visas IRT sektorius, paruoštų ateities kompetencijų talentus. Lietuvoje pagaliau turime stiprią startuolių bendruomenę, kuri proaktyviai ieško sprendimų ir taip prisideda prie visos šalies gerovės“, – teigia I. Langaitė.
Naujoji mokymų programa sudaryta atsižvelgiant į sparčiai augančių įmonių poreikius – studentai išmoks kurti globalias rinkodaros kampanijas, matuoti jų rezultatus, įvairiais pjūviais analizuoti rinką, susipažins su naujausiais dirbtinio intelekto įrankiais. Visą informaciją jie įsisavins ir praktiškai, mat periodiškai spręs užduotis, pateiktas startuolių.

Pirmaisiais metais į programą pateks ir nemokamai mokysis bent 200 žmonių, sėkmingai įveikusių atrankos procesus. Atkreipdami dėmesį į lygių galimybių ir įtraukties iššūkius visuomenėje, programos organizatoriai mokymų dalyvių gretose užtikrins lyčių balansą. Dalis besimokančiųjų taip pat galės pasinaudoti Užimtumo tarnybos skiriama parama.

„Patys esame startuoliai ir gerai suprantame ekosistemos poreikius. Į juos atsižvelgėme kurdami programos turinį ir kruopščiai atrinkdami mentorius – dauguma jų dirba greitai augančiose įmonėse, todėl puikiai žino, kokių žinių ir įgūdžių šiuo metu reikia labiausiai. Be kokybiško turinio ir praktinių užduočių, rūpinsimės ir programos dalyvių įdarbinimu, padėsime pasiruošti darbo interviu, vykdysime karjeros dienas su startuoliais. Paruošėme intensyvią programą, tad į ją atrinksime motyvuotus žmones, kurie gali skirti pakankamai laiko mokymuisi ir nori pradėti karjerą startuolyje“, – sako Benas Šidlauskas, „Turing College“ bendraįkūrėjas.

Registracija į programą startuoja sausio 10 d. čia.