Kaip vakar rašė M360, „Keulė Rūkė“ į VVTAT akiratį pateko dėl privačių vartotojų pateiktų skundų, kad jų platinamos reklamos su religiniais simboliais pažeidžia visuomenės moralę ir tuo pačiu Reklamos įstatymą. Už tai galėjo būti skirta bauda nuo 289 iki 8 688 eurų.

Daugiausiai pasipiktinimo visuomenėje sukėlė ši reklama, kurios personažas primena nukryžiuotą Kristų.

VVTAT išplatintame pranešime teigiama, kad Tarnyba gavo Vilniaus apygardos prokuratūros persiųstą vartotojų prašymą, kuriame prašoma įvertinti bendrovės UAB „Kiaulių valdovai“ socialinio tinklo paskyroje „Facebook“ skleidžiamos reklamos atitikimą Reklamos įstatymo nuostatoms.

Vartotojų prašymo pagrindu Tarnyba kreipėsi į bendrovę, prašydama pateikti paaiškinimus. UAB „Kiaulių valdovai“ informavo, kad tokio pobūdžio reklamą socialiniame tinkle skelbia siekdama kviesti visuomenę diskusijai ir skatinti kritiškai vertinti idėjas, tačiau nesiekia kurstyti neapykantos su religija susijusio asmens atžvilgiu, taip pat nesiekia pažeminti ar paniekinti religinius simbolius.

Reklamos įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 1 punkte nustatyta, kad reklama yra draudžiama, jeigu joje pažeidžiami visuomenės moralės principai, o 10 punkte nustatyta, jog draudžiama tokia reklama, kurioje niekinami Lietuvoje įregistruotų religinių bendruomenių religiniai simboliai. Pažymėtina, jog sprendžiant, ar bendrovės veiksmai prieštarauja visuomenės moralės principams, būtina atsižvelgti į tai, kokie padariniai gali atsirasti ar atsiranda ne tik visuomenei, valstybei, bet ir atskiriems asmenims.

Tyrimo metu, vertinant bendrovės „Facebook“ paskyroje skelbtą vaizdinę ir rašytinę informaciją, buvo nustatyta, kad UAB „Kiaulių valdovai“, siekdama ekonominės naudos, skleidė reklamą, kurioje Lietuvoje įregistruotų religinių bendruomenių religinius simbolius pateikė niekinamai ir pažeidė visuomenės moralės principus.