Ne paslaptis, kad prieš kviesdamas potencialų darbuotoją į darbo pokalbį, darbdavys peržvelgia ne tik jo gyvenimo aprašymą, bet ir socialinių tinklų paskyras. Socialinių medijų agentūros „bigNow“ direktorė Jarūnė Narkevičiūtė sako, kad popieriniai gyvenimo aprašymai skaičiuoja paskutines dienas, o aštrėjant konkurencijai dėl gerų specialistų, darbdaviai vis labiau gręžiasi į socialinius tinklus.

Remiantis naujausiais JAV įdarbinimo agentūros „Hiring Solved“ tyrimais, tik ketvirtadalis amerikiečių savo gyvenimo aprašymą atnaujina daugiau nei kartą per metus, o 40 proc. apklaustųjų teigė to nedarantys iš viso. Ateityje šie skaičiai, tikėtina, vis didės, nes šiuo metu didžioji dalis gyvenimo aprašymo informacijos „nugula“ socialiniuose tinkluose.

Ieškomas ne tik specialistas, bet ir asmenybė

Anot J. Narkevičiūtės, paprastas CV daugiau nebėra suvokiamas kaip keli popieriaus lapai, atnaujinami tik tada, kai žmogus pradeda dairytis kito darbo.

„Šiuolaikiškas gyvenimo aprašymas turi būti dinamiškas. Tai ypač aktualu žmonėms, ieškantiems darbo kūrybinėse ar skaitmeninės rinkodaros srityse – jie privalo turėti aktyvias paskyras socialiniuose tinkluose. Tiesa, ne visos socialinių tinklų platformos yra identiškos viena kitai, todėl keliamas turinys turi skirtis. Mes ieškodami darbuotojo visuomet domimės, kaip jis save pateikia socialiniuose tinkluose – ką mėgsta veikti, kuo domisi, kokiuose renginiuose lankosi ir ar užsiima papildomomis veiklomis“, – sako J. Narkevičiūtė.

Pasak specialistės, viena pagrindinių tradicinių gyvenimo aprašymo problemų yra ta, kad darbdaviams sunku pamatyti tikrąją kandidato asmenybę.

„Papildomos veiklos tampa neatskiriama aktyvių žmonių gyvenimo dalimi ir jas pamatyti galima tik socialiniuose tinkluose. Gyvenimo aprašymuose žmonės dažnai „pagražina“ savo pomėgius ar laisvalaikio veiklą, todėl socialiniai tinklai dažniausiai atspindi realybę. Mūsų agentūroje dirbantys projektų vadovai ir dizaineriai – kūrybiškos asmenybės, todėl mums labai svarbu, kad sutaptų ne tik keliami reikalavimai. Jei darbuotojais neįsilies į komandą ir jam bus svetimos įmonės vertybės, laimingas nebus nei vienas“, – įsitikinusi J. Narkevičiūtė.

„Linkedin“ ir „Facebook“ paskyros – „freelanceriams“ privalomos

Anot socialinių tinklų ekspertės, tai, kas matoma viešai „Facebook“ ar „Linkedin“ paskyrose yra kur kas svarbiau, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.

„Priimdami naujus darbuotojus, kandidatų dažniausiai net neprašome siųsti gyvenimo aprašymo – užtenka „Linkedin“ nuorodos. Šiais laikais neturėti paskyros šiame socialiniame tinkle reiškia neturėti CV iš viso. Pagal šio socialinio tinklo paskyros užpildymą ir informacijos pateikimą, galima spręsti apie žmogaus profesionalumo lygį bei į kokias pareigas jis gali pretenduoti. Jei tu esi įmonės vadovas ir ieškai naujos darbovietės, savo darbo aprašymo skiltyje neprivalai rašyti apie komandos ir finansų valdymo įgūdžius, nes tai yra savaime suprantami dalykai. „Linkedin“ profilio užpildymas gali atsakyti į daugybę klausimų apie potencialų darbuotoją“, – sako J. Narkevičiūtė.

Socialinių medijų agentūros „bigNow“ direktorė sako, kad reprezentatyviai atrodančios ir profesionalumą atspindinčios socialinių tinklų paskyros yra būtinos laisvai samdomiems darbuotojams.

„Verslo konsultantai, freelanceriai, fotografai, kirpėjai ar kosmetologai privalo turėti asmenines socialinių tinklų paskyras – tokiu būdu jie kuria savo, kaip profesionalų, įvaizdį. Standartiniai CV dažniausiai yra kuriami ar koreguojami atsižvelgiant į konkrečias pozicijas, o socialiniuose tinklų paskyrose paprastai sudedama visa informacija“, – sako J. Narkevičiūtė.

Socialiniai tinklai, pasak specialistės, turi ir kitų privalumų – tikrinant darbo santykiams skirtas platformas, galima rasti įvairių rinkos naujienų, pirmiems sužinoti apie vykdomą personalo paiešką ar pretenduoti į norimą darbo poziciją.

Darbuotojai taip pat atlieka namų darbus

Rūpindamosis savo reputacija ir norėdamos pritraukti potencialių darbuotojų dėmesį, J. Narkevičiūtės teigimu, įmonės ateityje taip pat privalės daugiau resursų skirti komunikacijai socialiniuose tinkluose.

„Renkasi ne tik darbdavys, bet ir darbuotojas. Jis ieško informacijos apie darbdavį socialinėje žiniasklaidoje. Be to, darbuotojas stebi ne tik įmonės komunikaciją, bet ir ieško buvusių ar esamų darbuotojų atsiliepimų, kuriuos gauti padedant socialiniams tinklams yra kur kas lengviau nei bet kada anksčiau“, – sako J. Narkevičiūtė.

Socialinių tinklų ekspertė apibendrina – socialiniai tinklai sugeba paskleisti žinutę taip, kad ją pamatytų svarbūs žmonės, tačiau paskyros jose ypač svarbios kūrybiškoms asmenybėms.

M360
bigNow

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją