Šį pavasarį farmacijos bendrovė „Janssen“ (UAB „Johnson & Johnson“), bendradarbiaudama su Lietuvos žvyneline sergančiųjų draugija ir Lietuvos gydytojų dermatovenerologų draugija, pradėjo socialinę kampaniją „Sakyk TAIP savo odai“. Ja siekiama suteikti daugiau informacijos apie žvynelinę, taip pat paskatinti šios ligos požymių turinčius žmones kreiptis profesionalios pagalbos, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Lietuvoje psoriaze, arba kitaip žvyneline, serga daugiau nei 120 tūkst. žmonių. Visgi didelė dalis su žvynelinės simptomais susidūrusių žmonių dėl įvairių priežasčių ar ligą persekiojančių mitų į šią statistiką nepatenka – tiesiog numoja ranka į pirmuosius simptomus ar bando gydytis patys, taip situaciją komplikuodami dar labiau.

„Klausimas „kas yra žvynelinė?“ gali atrodyti sudėtingesnis nei daugeliui atrodo. Tai yra lėtinė autoimuninė liga, kuri tęsiasi visą gyvenimą, ir iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog tai – nieko rimto, tik odos problema. Visgi iškilusios paraudusios ir pleiskanojančios dėmės nėra vieninteliai šią odos problemą lydintys simptomai. Žvynelinė yra susijusi ir su kitomis rimtomis ligomis, kartu ji paveikia žmonių emocinę ir fizinę savijautą. Tad šia informacine kampanija siekiame supažindinti sergančiuosius su skirtingais psoriazės tipais ir padėti įsivertinti ligos sunkumą“, – teigia „Janssen“ komunikacijos vadovė Rima Stabrauskienė.

Net trečdalis pacientų žvyneline serga itin sunkiai – pažeidžiami nagai, delnai, padai, plaukuotoji galvos dalis ar net veidas. Žvynelinės atsiradimą gali lemti įvairūs faktoriai. Kartais ligą išprovokuoja ar jos eigą apsunkina emociniai išgyvenimai, dvasinė būsena, sudėtingas gimdymas, didelis nuovargis, kitos ligos ar net vartoti įvairūs vaistai. Polinkis į psoriazę gali būti paveldimas, todėl sergant artimam šeimos nariui tikimybė susirgti yra didesnė.

Kampaniją kūrė ir įgyvendina kūrybinė integruotos komunikacijos agentūra „INK agency“. Anot agentūros kūrybos vadovės Rūtos Vaitkevičiūtės, itin kompleksiška ligos ir ją supančių žmonių įsitikinimų problematika reikalauja tokių pat komunikacijos sprendimų.

„Tai viena tų kampanijų, kur itin svarbu pasverti kiekvieną komunikuojamą žodį, o plati su liga susiduriančiųjų auditorija reikalauja ir kruopščios komunikacijos kanalų analitikos bei atitinkamo jų pasirinkimo. Kampanijai keliama užduotis apima ne tik siekį atliepti žvynelinę gaubiančius mitus, bet ir padėti ją atpažinti, nes nemažai žmonių nė nežino, jog ja serga. Didelę reikšmę kampanijos idėjai turėjo ir realių pacientų liudijimai, kad su šios ligos keliamu nuolatiniu diskomfortu nereikia taikytis, ją galima gydyti ir gyventi pilnavertį gyvenimą. Taip gimė pagrindinė kampanijos žinutė – „Sakyk TAIP savo odai“, – teigia R. Vaitkevičiūtė.

Kampanijos metu sukurtas reklaminis vaizdo klipas, kuriame žymių žmonių – Gyčio Ivanausko, Gabrielės Martirosian bei Lauros Asadauskaitės-Zadneprovskienės – klausiama, ar šie galėtų atsisakyti tokių kasdienių ir savaime suprantamų malonumų kaip sportas, vieši paplūdimiai, kirpyklos, tamsūs rūbai, apsikabinimai ar bučiniai. Klipe šie klausimai, atrodo, juos gerokai išmuša iš vėžių, tačiau kartu parodytos emocingos realių pacientų istorijos liudija apie žvynelinės sukeliamus nepatogumus bei sunkius išgyvenimus, kuomet tų malonumų tekdavo atsisakyti. Klipas per dvi savaites peržiūrėtas jau daugiau nei 60 tūkst. kartų.

Taip pat sukurta informacinė interneto svetainė iveikzvyneline.lt, supažindinanti su žvynelinės simptomais, eiga, diagnostika, gydymo būdais ir kita svarbia informacija. Ligos žinomumui didinti pasitelkta ir lauko, skaitmeninė, radijo reklama bei komunikacija žiniasklaidoje.

Projektas įgyvendinamas kartu su partneriais – Lietuvos dermatovenerologų draugija ir Lietuvos žvyneline sergančiųjų draugija.

M360