Tačiau kartais užmegzti kokybišką ryšį su klientu galima ir kur kas paprastesniais būdais, pavyzdžiui, taiklia SMS žinute.

Automatizuotos rinkodaros platformą vystančio lietuviško startuolio „Omnisend“ turinio ir kūrybos vadovas Bernardas Meyeris pasakoja, kad įmonės dažnai apsiriboja laiškais el. paštu, bet išbandžiusios SMS rinkodarą jos palankiau įvertina šią priemonę ir sėkmingai ją integruoja savo strategijose.

Žinutės – greitos ir visiems

Nors pripratus prie dinamiško turinio tekstinės SMS žinutės gali atrodyti kiek ribotos, iš tiesų jų paprastume slypi ir nemažai privalumų.

Anot B. Meyerio, labai svarbu tai, kad SMS žinutės yra išskirtinai telefonu naudojama paslauga. Tai – patrauklu jauniausiems. „Z ar Alfa kartų atstovams SMS žinutės patinka, nes jos leidžia keliauti nuo nuorodos iki pat atsiskaitymo už prekę naudojantis išmaniuoju telefonu. Taip apsipirkinėti šiems žmonėms yra patogu ir įprasta, todėl jie mielai naudojasi prekių ženklų pasiūlymais, kurie leidžia neatsitraukti nuo telefono“, – pasakoja jis.

SMS žinutės taip pat tinka ne tik jaunimui. 1992 m. pirmą kartą panaudota, o apie 2000-uosius išpopuliarėjusi technologija yra gerai pažįstama įvairaus amžiaus bei įpročių vartotojams – net tie, kurie žinučių patys nerašo, dažniausiai moka jas perskaityti.

Vis dėlto, svarbiausia žinučių savybe B. Meyeris laiko greitį – SMS pranešimus vartotojai supranta kaip skubesnius, todėl yra linkę juos peržiūrėti iškart. Tiesa, tuo svarbu nepiktnaudžiauti – nesiųsti žinučių per dažnai, nakties metu, į vartotojų įpročius atsižvelgti ir kuriant SMS žinučių turinį.

Daugiausia vertės atneša kartu

„Omnisend“ savo platformoje klientams siūlo galimybę siųsti trijų tipų žinutes: elektroninius laiškus, SMS bei tiesioginius pranešimus (angl. push notifications). Įmonė pastebėjo, kad didžiausios sėkmės sulaukia tie verslai, kurie savo kampanijoms bei automatiniams pranešimams naudoja elektroninius laiškus drauge su SMS žinutėmis.

„Derinant šias dvi priemones pavyksta pasiekti 47,7 proc. didesnį pardavimų skaičių, nei naudojant tik elektroninius laiškus“, – sako B. Meyer.

Bernard Meyer

Anot B. Meyer, paprasčiausia sėkmingai suderinti SMS ir el. laiškus automatizuotose veiksmų grandinėse. Jų dėka sistema pagal iš anksto numatytą tvarką išsiunčia SMS ar el. pašto pranešimus vartotojui atlikus tam tikrą veiksmą, pavyzdžiui, primena apie peržiūrėtus, bet neįsigytus produktus. Šių metų pirmąjį pusmetį tokios veiksmų grandinės „Omnisend“ platformoje atnešė daugmaž pusę klientų pardavimų, nors apėmė mažiau nei 3 proc. visų išsiųstų pranešimų.

Nepaisant tokių rezultatų, dalis verslų dvejoja prieš pradėdami naudoti SMS kaip rinkodaros kanalą.
Dažnai stabdo neigiamos asmeninės patirtys – nekokybiškos, apgaulingos žinutės ar brukalai.

„Tai, kad SMS rinkodara naudojasi ne visi, yra ir gerai, ir blogai“, – šypsosi „Omnisend“ atstovas.
„Žinoma, norėtųsi matyti daugiau įmonių, kurios sėkmingai bendrauja su klientais žinutėmis, o ypač – jas sumaniai derina su elektroniniais laiškais, bet kartu tai reiškia mažesnę konkurenciją ir geresnius rezultatus tiems, kurie tai daro jau dabar“, – paaiškina jis.

Specialisto nuomone, užtruks dar kelerius metus, kol SMS rinkodarą pasitelks didesnė dalis verslų. Tuomet naujokams teks aktyviau kovoti dėl klientų dėmesio.

Reklamavo pasitelkdami maistą

Norėdama paraginti klientus savo rinkodarą papildyti SMS žinutėmis ir išnaudoti jų teikiamas galimybes, įmonė sukūrė apetitą keliančią reklamos kampaniją.

Joje trumpųjų žinučių ir el. pašto pranešimų derinys buvo lyginamas su populiariais patiekalais ir gėrimais iš dviejų ingredientų: makaronais su sūriu, džinu ir toniku, riešutų sviesto ir džemo sumuštiniais bei kitais.

„Norėjome perteikti, kokia gera kombinacija yra el. laiškai ir SMS žinutės, ir sukurti teigiamų asociacijų. Maisto tema tam labai tiko, nes ji suprantama visiems: kiekvienas turi mėgstamiausių patiekalų, brangių prisiminimų iš vaikystės ar švenčių, susijusių su maistu“, – sakė B. Meyer.

Reklamos idėja komandai kilo lankantis restorane, kur ragaujant takus paralelė su ieškoma reklamos žinute tapo akivaizdi. „Kokybiškus produktus galima skanauti atskirai, bet išties geras patiekalas yra kažkas daugiau, nei tiesiog ingredientų suma. Reklama norėjome pasakyti, kad nors ir SMS, ir elektroniniai laiškai yra stiprios rinkodaros priemonės, jos ypač gerai veikia kartu – visai kaip šaltibarščiai su bulvėmis ar kiti pamėgti patiekalai“, – pasakoja B. Meyer.

Kampanijos „Email & SMS: Strong alone, Beautiful Together“ vaizdo klipus galite pamatyti žemiau. Ją „Omnisend“ rinkodaros komanda įgyvendino be partnerių iš išorės pagalbos.