Skaitmeninės rinkodaros rinkos vertė šiemet sieks 460 milijardų JAV dolerių

Pandemija pažabojo tradicinį požiūrį į rinkodarą ir tai nulėmė intensyvų pasaulinės skaitmeninės rinkodaros rinkos vertės augimą: 2021 m. buvusi 300-400 milijardų JAV dolerių, 2022 m. prognozuojama, kad rinkos vertė pasieks 460 milijardų. Rinka yra daugiausiai auginama greitai vartojamų prekių (FMCG) bei mažmeninės prekybos verslų.

„Akivaizdu ir jau daug išdiskutuota, kad toks augimas buvo nulemtas pandemijos, kai visas gyvenimas persikėlė į internetą. Bet kur kas įdomiau analizuoti ir svarstyti, ar drąsa investuoti į skaitmeninę reklamą išliks, ar negrįšime prie seniau įprastų reklamos metodų ir dėl to rinkos augimas drastiškai sustos. Mano nuomonė čia vienareikšmė – verslai eksperimentavo investicijomis į skaitmeninę rinkodarą ir dažnu atveju, tie eksperimentai buvo sėkmingi. Tai reiškia, kad gerą patirtį skaitmeninėje rinkodaroje turėjusios įmonės pravažiavo mokymosi ir supratimo greitkeliu ir grįžti juo atgal tikrai nenorės. Tai lems, kad skaitmeninėje erdvėje konkurencija tarp verslų tik augs, o skaitmeninės rinkodaros specialistai bus priversti dirbti geriau, siekti aukščiau ir ieškoti giliau“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys, skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.

Milenialsai jau nebėra ta jauna auditorija

Skaičiuojama, kad 2030 m. „millennials“ kartos atstovai sudarys vos 37 proc. visų suaugusiųjų populiacijos, o dabar milenialsai jau yra 30-40 metų amžiaus. Šiandien jie vis dar yra itin svarbi daugelio verslų auditorija, tačiau būtina suprasti, kad milenialsai jau nėra dvidešimtmetis jaunimas.

Milenialsų karta, įžengusi į pirkimo galią turinčią populiacijos dalį, rinkodaristams sukėlė daug klausimų: kaip parduoti šiai, jau su internetu augusiai kartai. Vis dėlto dar dabar pastebime, kad verslai vis dar fokusuojasi į milenialsus kaip pagrindinę auditoriją, tačiau skaičiai rodo, kad labai greitai juos keis karta Z. Ką tai reiškia rinkodaros specialistams ir įmonėms? Laikas pradėti galvoti apie kitokią komunikaciją, nes dirbti su milenialsais jau išmokome, o štai Z karta yra visiškai kitokio tipažo pirkėjai, kuriuos būtina pradėti jaukintis. Jiems svarbiausia itin paprastas pirkimo procesas, prekės ženklo reputacija ir online patirtis, tad norint prisitraukti šią kartą, įmonių fokusas turi keisti kryptį ir siekti ilgalaikio ryšio auginimo“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys.

„Meta“ pristatė naujus įrankius klientų pritraukimui

Socialinių tinklų gigantė „Meta“ savo tinkluose „Facebook“ ir „Instagram“ pristatė naujus įrankius klientų pritraukimui. Bendrovės teigimu, šie įrankiai gali padėti mažoms ir vidutinėms įmonėms plėsti savo klientų bazę, užmegzti bei puoselėti ryšius su jais.

„Meta“ pristatė citatos užklausą „Instagram“, potencialių klientų filtravimą naudojant momentines formas, naujų klientų duomenų integravimą į klientų valdymo sistemas, kūrybiškai lankstesnę funkciją įmonėms pridėti vaizdų ir turinio.

„Šis socialinių tinklų gigantas kiekvienu žingsniu bando tapti vienu svarbiausių kanalų ne tik reklamai, bet ir tiesioginiams pardavimams vykdyti. Visi pristatyti įrankiai tai atspindi: „Meta“ kalba apie naujų klientų pritraukimą, socialinių tinklų duomenų automatinį perkėlimą į klientų valdymo sistemas ir kitus įrankius, kurie leistų parduoti ir pirkti tiesiai socialiniuose tinkluose“, – sako A. P. Girčys.