Personalizuotos reklamos nori, dalintis duomenimis – ne

„YouGov“ analizių instituto Jungtinėje Karalystėje tyrimas atskleidė, kad nors trečdalis vartotojų išreiškia norą gauti personalizuotą reklamą, vos 6 proc. jų yra pasiryžę pasidalinti papildomais asmeniniais duomenimis. Negana to, 52 proc. apklausos dalyvių sako atsisakantys, kai prekių ženklai prašo sutikimo naudoti jų duomenis, o dažniausiai nurodo, kad tokie prašymai yra įkyrūs ir keliantys susierzinimą.

„Tokie analizės duomenys gąsdinti neturėtų: šiuo metu esame lūžio taške, kai žmonės jau supranta, kad personalizuota reklama yra geriau, tačiau vis dar baidosi dalintis savo duomenimis. Ir tai yra natūralu, prašymas suteikti leidimą naudotis duomenimis vis dar yra sąlyginai naujas, o į viską, kas nauja, reaguojame atsargiai.

Negana to, naujienos apie duomenų nutekinimą būna nušviečiamos labai plačiai ir garsiai, todėl atrodo, kad visų duomenys nueina nežinia kur. Realybė yra kitokia: atvejų, kai duomenys iš prekės ženklų patenka į programišių ar kitokių kenkėjų rankas, nėra daug, tiesiog apie juos kalbame labai garsiai, todėl susidaro įspūdis, kad bendrovės nemoka atsakingai elgtis su vartotojų duomenimis“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys, skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.

Lojalumas prekės ženklams – neraminančiai žemai

Finansiniai neramumai visada keičia žmonių apsipirkimo įpročius ir kartu – požiūrį į prekės ženklus. Naujausia „Ello Group“, lojalumo ir įsitraukimo specialistų, atlikta apklausa atskleidė, kad dėl tvyrančio finansinio nerimo vartotojų lojalumas prekės ženklams yra ties neraminančiai žema riba – vos 8 proc. sakė pasitiki prekybininkais, iš kurių iki šiol pirko nuolat.

„Tyrimas atskleidė, kad šiandien, svarstydami, ar apsipirkti tame pačiame prekybos tinkle kaip visada, žmonės pirmiausia dėmesį kreipia į tai, ar šis siūlo nuolaidų ir turi specialių pasiūlymų. Žinoma, toks pokytis – natūralus, kas kartą susidūrus su finansiniai iššūkiais lojalumas krinta.

Vis dėlto kita analizė, kurią atliko 15 metų su mažmeninės prekybos verslais dirbantis „Google“ analitikas, sako, kad net ir tokiais laikais kaip šie nuolaidos nėra vienintelis kelias parduoti. Jis teigia, kad įtikinti pirkti padeda ir tokie aspektai kaip geri įvertinimai internete, greitas pristatymas ir paprastas prekių grąžinimas, nemokamų dovanų pridėjimas prie pirkinio, aiškūs prekių aprašymai. Tad nepaisant nuolaidų poreikio, mažmeninės prekybos bendrovės neturėtų mesti visko, ką darė iki šiol savo rinkodaroje ir užtikrindami patogų vartotojo apsipirkimo kelią“, – sako A. P. Girčys.

Programišiai e. komercijos platformas atakuoja visame pasaulyje

Apie saugumą internete dabar kalbama daugiau nei bet kada, nes apgavikų aktyvumas muša rekordus. Tai pastebima ne tik Lietuvoje: programišių atakos yra itin dažnos visame pasaulyje.

„Pastebimas itin didelis programišių atakų aktyvėjimas būtent e. komercijos srityje: puolamos tokios populiarios platformos kaip „WooCommerce“, „WordPress“, „Shopify“, „Magento“ ir kitos. Atakuotojai paprastai gauna prieigą per pažeidžiamas platformų dalis, tokias kaip nepatikimi įskiepiai, svetainių dizaino temos. Kai programišius gauna priėjimą prie svetainės, jis greitai „nusiurbia“ asmeninę vartotojų informaciją, tokią kaip kredito kortelių duomenys. Norint to išvengti, šiandien labiau nei bet kada yra būtina itin atsakingai statyti savo e. parduotuves, naudoti tik oficialius įskiepius bei kitus komponentus ir užtikrinti, kad jie yra naujausių versijų“, – pataria „APG Media“ vadovas.