Tačiau jau artimiausiu metu skaitmeninės komunikacijos laukia revoliuciniai pokyčiai. Tai atskleidė naujas „Reuters“ Žurnalistikos instituto tyrimas, kuriame dalyvavo daugiau kaip 74 tūkstančiai žmonių iš 37 šalių. Tad kokios skaitmeninės komunikacijos tendencijos pastebimos visame pasaulyje?

Privatumas – vertybė skaitmeniniame pasaulyje

Beprasmės feisbuko diskusijos bei nepatikimos žinios vargina dalį vartotojų, kurie ieško alternatyvų. Viena jų – populiarėjanti pranešimų siuntimo programa „WhatsApp“, kuri leidžia bendrauti tiesiogiai su tikrais draugais ir taip išvengti galimos konfrontacijos su kitaminčiais. Panašu, kad vis augantis „Facebook“ vartotojų skaičius atsisuko prieš patį soc. tinklą, nes žmonės perkelia diskusijas į privačius susirašinėjimus, kur gali atviriau reikšti savo nuomonę.

Socialiniuose tinkluose – mažiau naujienų, daugiau bendravimo su draugais

Nors socialinių tinklų, kaip svarbiausio naujienų šaltinio, augimą stebėjome net septynerius pastaruosius metus, šiemet situacija kardinaliai pasikeitė. Tyrimas atskleidė, jog daugelyje šalių patikimumo negalinti užtikrinti socialinė žiniasklaida praranda savo galią. Žinoma, milžinišką įtaką tam turėjo pasikeitusi „Facebook“ politika – didžiausias pasaulio socialinis tinklas metų pradžioje paskelbė apie esminius savo algoritmo pokyčius, kuriais daugiau dėmesio skiriama vartotojų tarpusavio bendravimui. Be to, feisbukas įnirtingai bando pažaboti netikrų naujienų (Fake News) įsigalėjimą. Šie veiksniai turėjo ypač daug įtakos tam, kad savo ekranuose vis rečiau matytume abejotinos kilmės pranešimus.

Mantas Brazdžionis

Už internetinę žiniasklaidą teks susimokėti

Nors naujienų portalai didžiąją dalį pajamų gauna iš skaitmeninės reklamos, tendencijos pamažu keičiasi – kokybiškesnio turinio pageidaujantys vartotojai vis dažniau kviečiami internetinę žiniasklaidą paremti per įvairias prenumeratas, narystes ir pan. Kol kas vos keli procentai vartotojų renkasi mokamas naujienas, tačiau netolimoje ateityje situacija gali pasikeisti. „Reuters“ tyrimas atskleidžia, kad beveik ketvirtadalis (22 proc.) respondentų sutiktų mokėti už kokybišką internetinę žurnalistiką. Tai yra visiškai suprantama „Fake news“ kontekste – operatyvios ir patikimos informacijos vertė nuolat auga.

Kitų komunikacijos kanalų ateitis

Pasaulyje vis labiau populiarėja vadinamieji podkastai – internete patalpinti prenumeruojami įrašai. Net 34 procentai respondentų bent kartą per mėnesį klausydavo internetinių radijo laidų. Jaunimo pamėgti skaitmeniniai garso įrašai vis tvirtesnius žingsnius žengia ir Lietuvoje.

Svarbūs vartotojams ir toliau išliks naujienlaiškiai bei mobiliosios programėlės. Tačiau tikėtina, jog prekių ženklai turės peržiūrėti savo strategijas, mat vis daugėja vartotojų, kurie skundžiasi įkyriais ir per dažnai gaunamais pranešimais, „spaminiais“ įrašais.