Kaip skelbia savivaldybė, įvairiais būdais skleidžiamoje reklamoje „Yandex. Taxi“ skelbiasi teikianti taksi paslaugas, tai aiškiai nurodyta ir bendrovės pavadinime, tačiau bendrovė iki šiol nesikreipė į Vilniaus miesto savivaldybės administraciją dėl leidimų vežti keleivius lengvaisiais automobiliais taksi išdavimo.

„Prašome pradėti galimo Reklamos įstatymo 5 straipsnio pažeidimo nagrinėjimą ir priimti nutarimą taikyti laikinojo pobūdžio priemonę – įpareigojimą sustabdyti Reklamos įstatyme nustatytų reikalavimų neatitinkančios reklamos skleidimą“, – rašoma mero kreipimesi.

Meras taip pat informavo Konkurencijos tarybą, jog uždarosios akcinės bendrovės „ETN Baltic“ lauko reklamos įrenginyje nuo šio trečiadienio planuojama skleisti galimai klaidinančią „Yandex. Taxi“ reklamą. Dėl to savivaldybė jau įspėjo bendrovę.

Savo ruožtu „ETN Baltic“ tikina neketinanti nuomoti Lakūnų gatvėje 30 esančio stendo „Yandex. Taxi“ reklamai, kadangi čia esantis reklaminis stendas jau yra išnuomotas ilgalaikės sutarties pagrindu kitam klientui, o pastarasis nesutiko laikinai perleisti teisių pagal numos sutartį. „ETN Baltic“ savivaldybės informaciją vadina neatitinkančia tikrovės.

Bendrovė taip pat pažymi, kad savivaldybė neturėjo priekaištų minėtos reklamos maketui, reklamą suderino elektroninėje sistemoje.

„Tai rodo, kad teiginiai, jog „ETN Baltic“ nuo 2018-08-01 dienos planuoja skleisti galimai klaidinančią „Yandex. Taxi“ reklamą, neatitinka tikrovės ir pažeidžia bendrovės dalykinę reputaciją, ypač atsižvelgiant į tai, kad kitos reklamos bendrovės šiuo metu jau eksponuoja „Yandex. Taxi“ reklamą Vilniaus mieste“, – pabrėžiama „ETN Baltic“ pranešime.

Kaip BNS nurodė mero patarėjas Aleksandras Zubriakovas, bendrovė, savivaldybės nuomone, klaidina vartotojus prisistatydama, jog teikia taksi paslaugas.

„Galimą pažeidimą įžvelgiame, nes jie pristato save kaip taksi, nors jie nėra taksi. Jie savo reklamoje skelbia, kad yra bendruomenės servisas, nors tai nėra niekaip klasifikuojama savivaldybėje. Jie turi aiškiai atsakyti, ar teikia pavėžėjimo paslaugą, kaip „Uber“ ar „Taxify“, ar jie yra taksi. Jie turi paaiškinti, su kuo bendradarbiauja“, – tvirtino jis.

Anot A. Zubriakovo, įmonė greičiausiai naudojasi teisės aktų spraga, leidžiančia įmonėms samdyti tiek Lietuvoje registruotas pavėžėjimo, tiek taksi bendroves – spėjama, kad paslaugas teikia kitos įmonės, nors jų automobiliai apklijuoti „Yandex. Taxi“ lipdukais.

Praėjusią savaitę R. Šimašius taip pat kreipėsi į Valstybės saugumo departamentą (VSD), prašydamas informuoti, ar Rusijos kapitalo bendrovės „Yandex. Taxi“ veikla Lietuvoje nekelia grėsmės nacionaliniam saugumui.

Kaip BNS sakė VSD atstovė Aurelija Katkuvienė, atsakymą tikimasi parengti iki savaitės pabaigos.

„Yandex. Taxi“ programėle Vilniuje galima naudotis nuo praėjusio ketvirtadienio – anot jos atstovų, paslaugos sostinėje teikiamos su 300 automobilių. Įmonės valdoma pavėžėjimo programėlė veikia panašiu principu kaip „Uber ar „Taxify“.

Pati kompanija prisistato kaip tarptautinė, ji registruota Amsterdame, nors programuotojai dirba Maskvoje.

„Yandex. Taxi“ atstovai, reaguodami į šį pranešimą, taip pat atsiuntė savo komentarą. „Yandex.Taxi – tai informacinės visuomenės paslauga automobilių užsakymams internetu. Nepaisant prekės ženklo pavadinimo, tai nėra vežėjas ir jis nevykdo pervežimo ar taksi paslaugų Lietuvoje bei kitose šalyse. Informacinės visuomenės paslauga „Yandex.Taxi“ nereikalauja jokių specialių leidimų ir licencijų. Mūsų mobilioji programėlė vykdo veiklą su vietinėmis taksi įmonėmis ar su oficialiais vežėjais, kurie turi visus reikiamus leidimus, išduotus valstybinėmis instancijomis. Visa mūsų reklama turi atsakomybės apribojimą: „Yandex.Taxi“ – informacinės visuomenės paslauga; taksi arba pervežimo paslaugas suteikia vežėjai“, – rašo jie.