Pirmasis žingsnis – atpažinkite SEO ekspertus

SEO kasdien tampa vis dinamiškesne ir labiau integruota sritimi, tad šios sritiems profesionalams nebeužtenka išmanyti, kaip parašyti kokybišką tekstą ir gebėti paruošti efektyvaus nuorodų tinklo strategiją. Šiandien SEO specialisto krepšelyje turi būti ir programuotojo, dizainerio, rinkodaros vadybininko įgūdžiai bei stiprus gebėjimas šias sritis kombinuoti tarpusavyje.

Atkreipkite dėmesį ir į tai, kad sąžiningi, profesionalūs specialistai pateiks realistiškus tikslus ir nežadės pirmosios vietos „Google“ paieškoje. Reitingavimas priklauso nuo daugybės kintamųjų –produkto ar paslaugos rinkos, raktažodžių konkurencingumo, „Google“ algoritmų pakitimų, kitų rinkodaros ir medijos kanalų integracijos bei, svarbiausia, konkurentų veiksmų. Paieškos variklių optimizacija – sunkus ir ilgas, tačiau itin svarbus skaitmeninių pardavimų auginimo kelias.

Ar SEO paslaugų kaina reiškia kokybę?

SEO paslaugų rinkos kainos svyruoja nuo vos šimto eurų, iki apvalių, kelius tūkstančius siekiančių sumų. Tai nestebina – skirtingų optimizavimo metodų savikaina gerokai skiriasi. Paprastai tariant, agentūros, siūlančios pigesnę paslaugą, jūsų projektui skirs mažiau laiko, pasitelks bendrinius SEO įrankius ir strategijas, kurie, nors ir efektyvūs, nėra personalizuoti. Taigi, ir dėmesys talpinamų tekstų, nuorodų, rinkos analizei nebus toks detalus. Nusprendę SEO paslaugoms skirti solidesnį biudžetą galite tikėtis personalizuoto sprendimo būtent jums. Procesas bus kruopštesnis, nuoseklesnis, prižiūrimas iki mažiausių detalių. Taip jūsų užsibrėžti rezultatai bus pasiekti greičiau, tad investicija gali atsipirkti efektyviu ir sparčiu reitingų kilimu.

SEO ar rinkodaros agentūra?

Ieškodami SEO partnerių sutiksite dviejų rūšių agentūras. SEO agentūros – siauros nišos paslaugos tiekėjai, dedikuoti būtent SEO paslaugoms. Šios agentūros specializuojasi optimizuojant tinklapius, atliekant tekstų ir kitų korekcijų sprendimus. Jos gali pasigirti patirtimi, puikiais pasiekimais ir itin aukštos kvalifikacijos specialistais.

Tuo tarpu rinkodaros agentūros siūlo plataus spektro paslaugas ir pasitelkia komandas, sudarytas iš keleto patyrusių specialistų kiekvienam reklamos kanalui. Šios įmonės orientuojasi į dinamiškų ir visapusiškų sprendimų paiešką bei kliento rezultatų maksimizavimą.

Specializacija ar visapusiškumas?

Pagrindinis skirtumas gana akivaizdus – SEO agentūra yra tiekėjas, galintis suteikti konsultacijas ir vieną, tačiau itin kokybišką, detaliai išpildytą paslaugą. Tuo tarpu dinamiška rinkodaros agentūra gebės pasiūlyti įvairiapusius sprendimus skirtingose nišose, medijos kanaluose, suteikti įžvalgų iš planuotojų, kūrybininkų, optimizaciją ir integraciją išmanančių specialistų perspektyvų. Rinkodaros agentūra gali tapti ilgaamžiu verslo ir strategijos partneriu.

Vis dar sutinkamas požiūris, kad specializuotas tiekėjas geba užduotį atlikti efektyviau nei tai padarytų plataus profilio agentūra. Tačiau praktika rodo vis daugiau verslų besirenkančių būtent partnerystės kelią. Vienoje agentūroje valdomas tiek tradicinės medijos, tiek skaitmeninės reklamos planavimas ir vykdymas leidžia pasiekti skirtingų elementų sinergiją ir aukštą visos rinkodaros strategijos nuoseklumą bei efektyvumą. Skaitmeninių sistemų integracija į tradicinius kanalus taip pat skatina ieškoti dinamiškų ir įvairiapusiškų sprendimų.

Ne paslaptis, kad šiandien SEO nebėra tiesiog nuorodų bei straipsnių talpinimas į tinklapius. Iš pagalbinių kanalų, kaip socialinių tinklų „Facebook“, „Instagram“ ar „Twitter“, gaunamas srautas taip pat yra fiksuojamas ir vertinamas „Google“ algoritmų. Tai daro įtaką reitingavimo rezultatams, taigi efektyvi skirtingų kanalų integracija vienoje strategijoje gali pasiekti norimą rezultatą greičiau.

Atkreipkite dėmesį į vadybininkų profesionalumą.

SEO paslaugose, kaip ir kitose srityse, įmonės reputacija nebūtinai reiškia sėkmingą bendradarbiavimą. Įsigilinkite ar jums priimtina įmonės struktūra bei darbo etika. Atsižvelkite į vadybininko, su kuriuo teks dirbti kvalifikaciją, komunikacijos gebėjimus. Ar pavyksta sklandžiai ir efektyviai išgryninti tikslus ir strategiją?

Domėkitės teikiamos paslaugomis detalėmis, kokio tipo rinkos analizė bus atlikta, kaip dažnai gausite ataskaitas. Apibrėžkite tikslus, strategiją ir realistišką įgyvendinimo laikotarpį. Drąsiai klauskite su kokiais prekės ženklais ir klientais įmonei teko dirbti praeityje, kokiomis sėkmės istorijomis pastaroji galėtų pasigirti. Į teiginius, kad ši informacija konfidenciali patartina žvelgti įtariai – profesionalūs paslaugos tiekėjai mielai dalinasi savo sėkminga patirtimi.

Kokia agentūra geriausiai atitiks vidutinio dydžio verslo poreikius?

Svarbiausia įvertinti tai, kiek laiko ir energijos norite skirti SEO tobulinimui ir integracijai patys. Jeigu domitės naujovėmis, mėgstate gilintis į išmaniųjų technologijų raidą, optimizacijos procesus, norite ir galite skirti laiko SEO supratimui ir žinioms patys, pasirinkę SEO agentūrą gausite profesionalų rezultatą, kurį tuomet galėsite integruoti į savo verslą ir jo funkcijas.

Tuo tarpu susikoncentravę į savo verslo plėtrą ir ieškantys optimaliausių ir dinamiškų sprendimų džiaugsis pasirinkę platesnio spektro rinkodaros agentūrą. Taip vienas paslaugos tiekėjas-partneris gebės apjungti tiek SEO, tiek kitas rinkodaros funkcijas. Viena agentūra besirūpinanti jūsų įvaizdžio, pasitelkiamų medijos kanalų, komunikacijos strategijos ir internetinės reklamos bei SEO integracija sukurs ilgalaikius, nuoseklius rezultatus.