Greičiausiai kiekvienas yra girdėjęs terminą SEO. Vieni skeptiškai žiūri į tai, kad SEO paslaugos reikalauja daug laiko, kad atneštų norimą rezultatą, kiti, tuo tarpu, puikiai supranta, jog paieškų sistemos optimizavimas yra tiesus kelias į sėkmę. Kaip sako specialistai, aplenkti galima ir labai stiprius konkurentus, tereikia įdėti profesionalaus darbo. Tad kaip sukurti efektyvią SEO strategiją?

Raktas į sėkmę – kruopščiai parinkti raktažodžiai

Kiekvienas SEO specialistas pasakys, kad norint sėkmingos SEO strategijos, darbus reikia atlikti profesionaliai. Svarbiausias yra pirmasis žingsnis – susirinkti teisingus ir tikslingus raktažodžius, kurie lems visą tolimesnį kelią „Google“ paieškoje. SEO procesas nėra trumpas, todėl netinkamai surinkti raktažodžiai – tolygu metų laiko pastangos „šuniui ant uodegos“.

„Paimkime gana skambų pavyzdį. Pavyzdžiui, įmonė prekiauja prezervatyvais internetu. Logiška, jog jų tiksliniai raktažodžiai būtų „prezervatyvai“, „prezervatyvai internetu“. Žmonės ieško paprastai, jei orientuojasi į interneto erdvę. Sėkmingai susirinkus raktažodžius, strategija prasideda nuo konkurentų analizės. Ir nesvarbu, optimizavimas vyksta Lietuvoje, Baltijos šalyse ar Europos sąjungoje“, – pranešime žiniasklaidai aiškina SEO paslaugas teikiančios įmonės „Bilger“ vadovas Robertas Šimkus.

„Gali suplanuoti, kad sėkmingai įgyvendinsi strategiją, tačiau jei tinkamai neįvertinsi konkurentų, su vidutiniu biudžetu neįmanoma pasiekti užsibrėžtų rezultatų. Kaip pavyzdys, UAB „Deimisa“ klientui optimizuoti paiešką pradėjome nuo dviejų Lietuvos svetainių, sekančiame etape prijungėme Latviją, Estiją, Vokietiją ir greitu metu pasileisime Švediją. Skiriasi konkurencinė aplinka, SEO specialistų kompetencija, todėl raktažodžius reikia analizuoti ir šalies rinkai“, – įspėja R. Šimkus.

Biudžetas – svarbi dedamoji

Be to, kad reikia kruopščiai parinkti raktažodžius ir ištirti Lietuvos ar užsienio rinką, ne ką mažiau svarbus yra ir SEO strategijos biudžetas. Jis turi būti adekvatus. Nereikia, kad biudžetas būtų labai didelis, tačiau jei konkurentai į SEO investuoja nemažai, norint būti greta jų paieškoje, reikės investuoti ir panašią pinigų sumą.

„Pavyzdžiui jūsų konkurentai investuoja į paieškos optimizavimą 1500 eurų. Natūralu, kad jūsų suma taip pat turėtų prasidėti nuo 1000-1500 eurų. Šioje vietoje nieko kitaip nepadarysite, turite adekvačiai vertinti savo pajamas“, – sako R. Šimkus.

Nėra greitas reklamos įrankis

Dauguma verslininkų iš tiesų bijo investuoti į SEO, nes tai nėra greitas reklamos įrankis. Tai – kaip pasyvios pajamos. Reikia investuoti mažiausiai metus, kad būtų galima džiaugtis rezultatais.

Reikia investuoti ne tik į SEO, bet ir į savo įmonės svetainę, tačiau investicija sugrįžta pastoviu lankytojų srautu, kuris, žinoma, generuoja pardavimus.

„Įmonėms rekomenduojama strategiją planuoti metams ar pusantrų metų. Tuomet realu sulaukti gerų rezultatų. Tas pats terminas galioja tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse“, – aiškina SEO specialistas Robertas Šimkus.

Pasak specialisto, jei reikalingas labai greitas rezultatas, dalį biudžeto reikėtų skirti paieškos sistemos optimizavimui, o kitus pinigus skirti Google Ads, socialinių tinklų reklamai. Tuomet gaunama lankytojų realiu metu, tačiau nenukenčia SEO strategija. Po metų, visiškai suveikus SEO strategijai, nebereikės leisti pinigų kitiems klientų paieškos kanalams.

„Kiekvieno SEO specialisto tikslas – ilgalaikė partnerystė, nes tik ilgalaikiai komandos veiksmai ir sprendimai gali garantuoti ilgalaikę sėkmę. Galima net sakyti, kad efektyvią SEO strategiją sukuria specialisto ir kliento sinergija. Idealu, kai klientai įsitraukia ir bent šiek tiek supranta optimizacijos procesus“, – sėkmės receptą įvardija „Bilger“ vadovas.

M360