Iki Google „mylimos“ svetainės – vos trys žingsniai

Pasak Simono Naudžiaus, svarbu sukurti ne tiesiog kelis puslapius turinio, tačiau atliepti informacijos ieškančio žmogaus poreikį – kad tas turinys atsakytų į ieškančiam rūpintį klausimą. Ir, turint tai omenyje, dėlioti ir raktažodžius.

„Kaip patekti į Google paieškos pirmąjį puslapį? Iš tiesų tereikia susitvarkyti tris dalykus: pirmas – tai raktiniai žodžiai, kitaip tariant – ko žmogus ieško, antra – sukurti turinį (tiek tekstinį, tiek vaizdinį), atliepiantį tai, ko žmogus ieško, ir trečia – pasiekti, kad patikimi šaltiniai dalintųsi tavo svetainės nuoroda. Iš esmės šių trijų dalykų užtenka, kad atsidurtum gerokai aukštesnėse Google pozicijose. Žinoma, su sąlyga, kad tavo svetainė yra techniškai tvarkinga, tačiau naudojant šiandieninius svetainių kūrimo įrankius, ši dalis dažniausiai jau yra išspręsta,“ – sakė S. Naudžius.

Pagrindinė raktažodžių klaida – klaidinga prielaida dėl klientų

Pirmoji užduotis, atrodytų, paprasta kaip šaukštas: sugalvoti ir užrašyti frazes, kurios atvestų pas jus būtent to produkto ar paslaugos ieškančius klientus. Tačiau, pasak SEO eksperto Simono Naudžiaus, būtent ties šia užduotimi dažnai suklumpama.

„Mes įsivaizduojame, kad žmonės eina internetą tik ko nors nusipirkti. Tačiau statistika rodo, jog nuo 60 iki 80 % atvejų žmonės tiesiog ieško informacijos arba iškilusios problemos sprendimo. Taigi, galvojant apie savo klientą, reikia suvokti visus etapus, per kuriuos jis ateina iki mūsų: visų pirma jis turi problemą (ar poreikį), pradeda ieškoti informacijos, tada – ją renka, susidaro kelių variantų sąrašą ir tik tada, sudeginęs daug kalorijų ir įtempęs visus savo neuronus, išsirenka vienintelį produktą bei priima sprendimą pirkti,“ – paieškos internete etapus išvardijo pašnekovas.

Po prekės ar paslaugos įsigijimo dar seka to produkto ar paslaugos vartojimas ir po šio etapo klientas gali sugrįžti į svetainę pasidalinti savo įspūdžiais.

Dažniausiai žmonių srautą į svetainę atveda vos keli raktiniai žodžiai. Todėl analizuojant daugybę alternatyvų reikia, pasak Simono Naudžiaus, panaudoti „skustuvo metodą“ – nuskusti viską, ko nereikia ir palikti tik tuos kelis raktinius žodžius, kurie perteikia esmę. Vienas raktinis žodis turi būti skirtas vienam svetainės puslapiui. Taip pat nebereikia turinio „farširuoti“ tuo pačiu raktiniu žodžiu – pageidautina, kad raktinis žodis skambėtų pavadinime, antraštėje, kelis kartus įvairiais linksniais būtų pavartotas tekste, tačiau natūraliai, be dirbtinio kartojimo.

„Tie laikai baigėsi. Google jau išmoko, kaip veikia mūsų kalba, kaip veikia linksniai,“ – šypsosi S. Naudžius.