Dovanų siuntimas nuomonės formuotojams – puiki priemonė prekės ženklo žinomumo didinimui už prieinamą kainą. Visgi net ir toks paprastas veiksmas turi savų niuansų. Dalinamės įžvalgomis ir patarimais, kaip siųsti dovanas, kad jos pasiektų ne tik nuomonės formuotoją, bet ir jūsų auditoriją.

Akivaizdu, pagrindinis dovanų siuntimo privalumas yra žemesnė kaina, lyginant su apmokamu įrašu nuomonės formuotojo kanale. Jums kainuos dovana, jos įpakavimas, siuntimas, o kartais ir įvairūs priedai prie pagrindinio pristatomo produkto, sukuriantys papildomą efektą, pavyzdžiui, personalizuotas atvirukas ar iš dėžės pakylantys balionai. Svarbiausia, įsivertinti laiką, reikalingą sudaryti tinkamų dovanų gavėjų sąrašą, susisiekti su kiekvienu asmeniškai, gauti sutikimą pristatyti dovaną ir suderinti preliminarią pristatymo dieną. Šią laikui imlią užduotį už papildomą mokestį galima patikėti ir agentūrai, kuri ne tik pasirūpins sklandžiu dovanų pristatymu, bet ir monitoringu bei ataskaita apie nuomonės formuotojų sukurtą turinį.

Dovanos gali pasitarnauti ne tik kaip reklamos priemonė, tai gali būti puikus būdas užmegzti ar palaikyti organišką santykį. Galite nustebinti nuomonės formuotoją produktu, kurį jis itin mėgsta, nebūtinai organizuojant masišką dovanų siuntimą kelioms dešimtims turinio kūrėjų. Neretai prekių ženklai, turintys ilgalaikį santykį su nuomonės formuotoju, tokią praktiką taiko ypatingomis progomis – per gimtadienį, vestuves, vaiko gimimą ar tiesiog apvalaus sekėjų skaičiaus pasiekimo proga.

8 patarimai sklandžiam dovanų siuntimui

1. Kruopščiai atsirinkite gavėjų sąrašą ir įsitikinkite, kad jūsų pasirinktiems nuomonės formuotojams patiks dovana. Jei nusiųsite kavos jos negeriančiam žmogui ar pieno produktų netoleruojančiam laktozės, rizikuojate ne tik neatsirasti jo kanale, atvirkščiai, didinate neigiamo atsiliepimo riziką. Juk nei vienas iš mūsų nenorime gauti dovanos, kuri mums nepatinka.

2. Prieš siųsdami dovaną, gaukite sutikimą. Net ir tais atvejais, kai turite asmeninę nuomonės formuotojo informaciją (adresą, telefono numerį), privalote gauti leidimą šiuos duomenis naudoti konkrečios dovanos pristatymo tikslu. Dažnas nuomonės formuotojas norės sužinoti, kokia tai dovana ir tik tuomet nuspręs, ar nori ją priimti.

3. Labai svarbu suprasti, kad nuomonės formuotojas neprivalo parodyti gauto siuntinio – juk tai yra dovana, o ne barteriniai mainai. Jei kreipdamiesi nurodysite, kad būtinai tikitės paminėjimo ar dovanos parodymo, didelė tikimybė, kad nuomonės formuotojas tiesiog atsisakys arba atsiųs jums savo reklamos įkainių sąrašą. Išsiuntus dovaną nereikėtų rašyti influenceriui su klausimu „tai kada įsikelsi?“, nes taip ne tik sunaikinami visi šansai, kad dovana jis pasidalins, bet ir kenkia ateities santykiui – kitą kartą nuomonės formuotojas dovanos gali ir nepriimti. Remiantis mūsų patirtimi, dovanas parodo 60-80 proc. jas gavusių nuomonės formuotojų, dažniausiai Instagram stories formatu.

4. Kuo kūrybiškenė ar asmeniškesnė dovana, tuo didesnė tikimybė, kad nuomonės formuotojas ją ne tik išpakuos, bet ir apžvelgs. Nuomonės formuotojai, ypač didieji, gauna išties daug dovanų, todėl verta investuoti į įpakavimą, apipavidalinimą tam, kad jūsų dovana išsiskirtų iš kitų. Ypač pastebimos yra asmeniškais rašteliais palydimos dovanos, tai nuomonės formuotojui parodo, kad jūs iš tiesų juo domitės ir jį stebite.

5. Įsitikinkite, kad jūsų dovana supakuota tinkamai ir kurjerių tarnyba galės saugiai pristatyti nepažeistą pakuotę. Taip pat atkreipkite dėmesį, kad kai kuriuos produktus, ypač maisto, vertėtų pristatyti ne per kurjerį, o pasitelkiant promo komandą, taip būsite tikri, kad maistas bus šviežias ir tinkamas vartoti.

6. Nors negalite kontroliuoti to, ką apie jūsų prekės ženklą ar produktą pasakys influenceris, pasistenkite, kad jam būtų aiški jūsų pagrindinė žinutė, pavyzdžiui, naujiena Lietuvoje. Taip pat labai svarbu nurodyti, ne tik nuo kokio prekės ženklo ši dovana, bet ir kaip jus rasti socialiniuose tinkluose, t.y. nurodykite savo Instagram paskyros pavadinimą, kad nuomonės formuotojas galėtų jums lengvai rasti ir pažymėti, padėkodamas už dovaną.

7. Dovana = reklama. Pagal VVTAT reklamos žymėjimo socialiniuose tinkluose gaires, dovana taip pat yra reklama, o už teisingą reklamos žymėjimą atsakingas tiek prekės ženklas, tiek nuomonės formuotojas, todėl siūlome priminti dovanų gavėjams, kad parodydami gautą siuntinį jie turi aiškiai įvardinti, kad dėkoja jums už šią dovaną, o jei detaliau apžvelgia gauto siuntinio turinį ir jį vertina, turi pažymėti „Reklama“.

8. Kalėdoms ruoškitės iš anksto! Tam, kad jūsų dovana neužstrigtų siuntų skirstymo centruose ar nepasiklystų didžiuliame kalėdiniame socialinių tinklų sraute, siūlome apie dovanų siuntimą pradėti galvoti jau dabar ir pirmąsias Kalėdines siuntas pristatyti lapkričio mėnesį.

Dalinamės įkvepiančiais dovanų kampanijų pavyzdžiais ir linkime šiemet nustebinti nuomonės formuotojus dar nematytomis dovanomis!

M360