Lyginant 2018 ir 2017 metų trijų ketvirčių duomenis, bendrai reklamos apimtys Lietuvoje augo 11,2 proc., skelbiama tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ apžvalgoje.

TV reklamos trukmė, lyginant 2018 ir 2017 metų trijų ketvirčių duomenis, paaugo 12,3 proc. Per devynis 2018 metų mėnesius televizijoje buvo ištransliuoti 1 milijonas 547 tūkstančiai reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys smuktelėjo 2,9 proc. Laikraščiuose buvo išspausdinta 6 milijonai 552 tūkstančiai kvadratinių centimetrų reklamos, reklamos plotas augo 4,1 proc. Žurnaluose reklamos plotas krito 13,3 proc. ir sudarė 3 milijonus 678 tūkstančius kvadratinių centimetrų reklamos.

Radijo stotys per 2018 metų sausį-rugsėjį transliavo 7 milijonus 23 tūkstančius sekundžių reklamos ir tai buvo 14,7 proc. reklamos daugiau negu per 2017-ųjų devynis mėnesius.

Per tris 2018-ųjų metų ketvirčius, lyginant su 2017 metų tuo pačiu laikotarpiu, banerinės interneto reklamos gross išlaidos didėjo 9,3 proc.( grooss - reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams).

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2018 ir 2017 metų sausio-rugsėjo mėnesių duomenis, nukrito 4 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo 16,2 tūkstančių m² reklamos. Jeigu įvertintume lauko reklamos agentūrų „Neoreklama“ ir „Reklamos arka“ reklamos kampanijų plotus, kurios papildė lauko reklamos duomenis šiais metais, vidutinio vienos dienos ploto augimas siektų 39,2 proc.

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota beveik 27 tūkstančiai reklaminių lipdukų. Lyginant su 2017 metų devynių mėnesių rezultatais, Fillboard reklamos kiekis ūgtelėjo 0,1 proc.

Kino reklama išaugo 30,3 proc. Šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta 531 tūkstantis reklaminių klipų.

Kaip pastebi „Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė, per tris šių metų ketvirčius, žiniasklaidoje ženkliai išaugo išmaniosios stebėjimo paslaugos ir nealkoholinių gėrimų reklamos biudžetai. Po kelis kartus augo kavos ir namų ūkio reikmenų reklamos išlaidos.

Tarp labiausiai mažinusių reklamos biudžetus – „Būk geras“ socialinių akcijų (49 proc.), populiariosios muzikos koncertų, festivalių (36 proc.) bei mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių (35 proc.) produktų grupės.

Per devynis mėnesius nuo metų pradžios reklamdavių sąraše reklamos išlaidas labiausiai – po du kartus – didino „Paulig“, „Eurovaistinė“ ir „Bitė“.

„Šiais metais 40 proc. mažesnį biudžetą skyrė tarptautinis reklamdavys „Unilever“. Po 22 proc. mažėjo „Telia Lietuva“ ir „Glaxo SmithKline“ reklamos gross išlaidos“, – skaičiuoja G. Juronienė.

Duomenys pateikiami tik iš „TNS LT“ registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 85%, kino (reklaminiai klipai) reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100% reklamos rinkos apimties.

M360
Kantar TNS

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją