Reklamos skaitmeninimas iš esmės pakeitė nusistovėjusias sąlygas tarp klientų, reklamos agentūrų ir žiniasklaidos, nors reklamos pramonė aktyviai stengiasi įveikti tarpininkavimo iššūkį. Didžiulės įtakos agentūrų pasirinkimui bei reklamos krypčių pokyčiams padarė ir pasaulinė finansų krizė – klientai stengiasi gauti daugiau išleisdami mažiau, tad agentūroms teko konsoliduoti savo paslaugas, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Klientai vis dažniau siekia išsiskirti, todėl renkasi išskaidytas paslaugas. Reklamos kampanijos dažniau užsakomos iš komunikacijos agentūrų, o prekės ženklo keitimui ir dizaino kūrimui ieškoma studijų ar agentūrų, pasižyminčių išskirtiniu braižu. Tai atsispindi ir šių metų ADC laureatų sąraše.

Dinamiškų pokyčių laikotarpiu daugiausiai sėkmės sulaukia agentūros, siūlančios klientams šokiruojančias bei diskusijas keliančias idėjas, pradedant reklama ir baigiant atsinaujinimu. Nors „Žalgirio“ atsinaujinimui vadovavusi agentūra sulaukė kontroversiškų reakcijų visuomenėje, kaip ir naujas komandos logotipas, tarptautinė komisija ją apdovanojo 2 bronzos medaliais už sėkmingiausią prekės ženklo atnaujinimą šiais metais.

Dažnai pirminės reakcijos į atsinaujinusius prekės ženklus būna klaidinančios. Taip nutiko ir su „Žalgiriu“. Visuomenė iš pradžių į jį regavo gana neigiamai, bet ilgainiui atsinaujinimas sulaukia vis daugiau komplimentų. Tai dar kartą patvirtino tarptautinė dizaino komisija.

Dar vienas iš apdovanojimuose įvertintų projektų – „Uoga uoga“. Bronzą ADC festivalyje iškovojęs prekės ženklas šiais metais smarkiai augino savo pajamas. Jo bendraįkūrėja Lena Sokolovska teigia, kad viena iš pagrindinių sėkmės priežasčių – prekės ženklo atnaujinimas.

Vis labiau vertinant unikalius darbus ir idėjas ryškėja tendencija, kad „komercinio dizaino“ sąvoka po truputį nyksta. Norėdamos išsiskirti didžiosios įmonės renkasi nestandartinius sprendimus iš šablonų nebetaikančių paslaugų tiekėjų.

„Kūrybiškos Europos biuro“ projektas ADC buvo įvertintas net 2 sidabro medaliais, logotipo ir atnaujinimo kategorijose. Viešojo sektoriaus rodoma drąsa reklamoms taip pat tampa vis dažnesne praktika. Besikeičiant rinkai šios institucijos turi koja kojon žengti su komerciniais projektais, kad jų reklama patrauktų akį.

Tarptautiniai apdovanojimai akivaizdžiai rodo ne tik teigiamą komisijų požiūrį į išskirtines kampanijas bei prekės ženklų atnaujinimą. Atsinaujinusių įmonių pelno augimas atskleidžia, kad pokyčius teigiamai vertina ir klientai.