Dar daugiau dėmesio skaidrumui

Kas perka reklamą socialiniuose tinkluose, į ką jį nukreipiama, kiek žmonių ją pastebi ir kiek peržiūri – feisbukui šiemet teko atsakinėti į daugybę panašių industrijoje keliamų klausimų. Kurį laiką bandę miglotai išsisukinėti ir spręsti visas problemas tyliai už uždarų durų, feisbuko atstovai šiemet, regis, patyrė lūžį ir pradėjo vis labiau atsiskaitinėti visuomenei. Štai ir dabar pristatę paskutinę naujieną, planus aiškiai žymėti politinę reklamą ir jos užsakovus, feisbuko atstovai sako, kad tai yra tik vienas žingsnis skaidrumo link, tad 2018 m. jų tikrai lauksime daugiau.

Išsivalymas nuo melagingų naujienų

Su skaidrumu susijęs ir kitas itin aktualus klausimas – melagingų naujienų plitimas. Nors šis reiškinys pastebimas ne tik šiame socialiniame tinkle, feisbukui jis tampa vienu rimčiausiu iššūkiu per visą gyvavimo istoriją. Feisbukas bando pasitelkti vartotojų savireguliacijos mechanizmus, kai vartotojai gali pranešti pamatę, jų manymu, melagingą naujieną, kuriami specialūs algoritmai, kurie pastebėtų melagingas žinias ir blokuotų jas platinančius puslapius, įdarbinama vis daugiau žmonių, kurie peržiūrėtų ir tikrintų feisbuke sklindančias žinias. Kryptis – teisinga, bet problema dar toli gražu neišspręsta, tad apie ją dar nori nenori teks diskutuoti daugybę kartų.

Papildyta ir virtuali realybė

Kasmetinės „Facebook“ konferencijos „F8“ dalyviai šiemet grįžo pakerėti ten pristatytų technologinių sprendimų, susijusių su papildyta ir virtualia realybe. Tiesa, portalas „Socialmediatoday“ primena, kad Marko Zuckerbergo prognozėmis, feisbukui dar reikia maždaug penkerių metų, kad sukurtų visiškai savo funkcijas atliekančius kasdienius virtualios realybės akinius, kurie leistų atsiskleisti didžiausioms virtualios realybės galimybėms, tačiau žingsnis po žingsnio bus einama ta linkme, o 2018 m., ko gero, matysime daug naujų papildytos realybės sprendimų.

Platesnis „Messenger“ pritaikymas komercijai

Jau kurį laiką kalbama apie tai, kad feisbukas siekia padaryti „Messenger“ įrankiu ne tik bendravimui su draugais ar prekės ženklais, bet ir tiesioginiam atsiskaitymui. Visgi, šis procesas nevyksta taip greit kaip tikėtasi. Tai lemia kelios priežastys: pirmoji susijusi su vartotojų įpročiais, nes jie tiesiog nenori „Messenger“ naudoti kitiems tikslams nei susirašinėjimui, o antroji – praktinė, nes daugelyje šalių tai padaryti vis dar techniškai neįmanoma ar pernelyg sudėtinga. Tačiau „Facebook“ vartotojai JAV jau gali naudodamiesi „PayPal“ padaryti smulkius pervedimus vieni kitiems ar bendradarbiaujančioms institucijoms, tad, galima nuspėti, ši praktika iš už Atlanto persikels ir plačiau.