Tikriausiai jau daugelis matėme „Bored Panda“ aprašytą „McDonald’s“, „Audi“, „Volkswagen“, „Coca Cola“ novatorišką sprendimą įmonių logotipus transformuoti, siekiant paskatinti žmones laikytis privalomo atstumo.

„Coca Cola“. Štai Niujorko Taimso aikštėje (Times Square) pasirodė didžiulė „Coca Cola“ reklama su viena nuo kitos atitrauktomis jos raidėmis. Kampanijoje pateikiama įkvepianti žinutė: „Geriausias būdas išlikti vieningiems yra buvimas atskirai“.


„McDonald's“. Kai kurie „McDonald’s“ restoranai atskyrė savo dvi ikonines auksines arkas viena nuo kitos tam, kad pabrėžtų socialinio atsiribojimo svarbą.

„McDonald’s“

„Audi“ taip pat išreiškė savo solidarumą ir atskyrė keturis įmonės logotipo žiedus vienus nuo kitų su šūkiu „Palaikykite atstumą, tačiau likite drauge“.

„Audi“ savo socialiniuose tinkluose dar ir užkūrė linksmą kampaniją, kuria kviečia karantino įkalintus namuose savo sekėjus lavinti kūrybiškumą: tereikia iš bet kokių daiktų sudėti „Audi“ logotipo žiedus. Pavadino tai „Keturių žiedų iššūkiu“ (#FourRingsChallenge).

„Volkswagen“. Tiems patiems savininkams, kaip ir „Audi“, priklausantis automobilių prekės ženklas „Volkswagen“ socialiniuose tinkluose irgi pasidalino trumpa reklama, kurioje atskyrė logotipo V ir W raides.

„Netflix“. Filmų ir serialų internetinė platforma „Netflix“ sugalvojo interaktyvų būdą, kaip karantino metu užimti savo auditoriją: socialiniuose tinkluose paprašė vartotojų komentaruose nurodyti paskutinį naudotą jaustuką (emoji), o mainais pažadėjo kiekvienam parašiusiajam asmeniškai rekomenduoti po serialą. Kaip tarė, taip ir padarė!


„Auga“. Prie šio logotipo modifikavimo judėjimo prisidėjo ir lietuviai, ekologiškų produktų kūrėjai „Auga“, kurie atitolino savo logotipo raides viena nuo kitos, išreiškiant socialinio atstumo palaikymą.

„Womanizer“. Na, o vienai Kanados moterų seksualinės sveikatos kompanijai rinkodaristų prisitaikymas prie karantino sąlygų atnešė daugiau nei dvigubai didesnius pardavimus, pranešė „LBBOnline“.

Toronte, Otavoje ir Monrealyje skelbimų lentoje kaba „Womanizer“ sekso žaisliuko atvaizdas, kuriame skelbiama paprasta žinutė „Lik namuose“. Anot reklamos kūrėjų, šis produktas gali numalšinti stresą ir nerimą, kylantį laikantis saviizoliacijos.

„Womanizer“

„Mercedes Benz“. Dar vienas solidus automobilių prekės ženklas „Mercedes Benz“ socialiniuose tinkluose komunikuoja socialinio atstumo laikymąsi per saugų automobilių atstumą kelyje, kuris apsaugo nuo nelaimių. Žinutėje teigiama: „Saugus atstumas apsaugo tave kelyje. Socialinis atstumas apsaugo visus, visur.“

Paskelbus karantiną, „Mercedes Benz“ sukūrė ir linksmą kampaniją specialiai namuose likusiems mažiesiems. Jos metu socialiniuose tinkluose karts nuo karto pateikia įvairius piešinukus su automobiliais, kuriuos vaikams siūlo nuspalvinti.

„Adidas“ tuo tarpu stengiasi motyvuoti savo auditoriją sportuoti, išlaikyti sveiką protą ir nenuleisti rankų karantino metu kampanijos „Home team“ („Namų komanda“) pagalba. Čia pačių įvairiausių sričių (nuomonės formuotojai, kino režisieriai, sportininkai ir t.t.) atstovai pasakoja, kaip jie leidžia laiką namuose, kas juos įkvepia, tuo pačiu stengdamiesi suteikti pozityvo ir geros nuotaikos „Adidas“ sekėjams.

„Nike“. Šis sportinių prekių gigantas, priešingai nei „Adidas“, apsieina be didelių karantino kampanijų, tačiau savo instagrame pasidalino reikšminga žinute: „Jei kada nors svajojote žaisti stebint milijonams visame pasaulyje, dabar yra jūsų proga. Žaiskite namuose, žaiskite vardan pasaulio.“


„L'Oréal Paris“ aktyviai veikia instagrame karantino laikotarpiu, komunikuodami su kiekvienu savo sekėju asmeniškai. Viename iš įrašų jie kviečia užduoti klausimus apie veido odos priežiūrą namuose ir siūlo asmeninę savo ekspertų pagalbą. Po kiekvienu iškilusiu klausimu, komentaru jie sąžiningai atsako.


„H&M“ paskelbė kampaniją „Namuose su „H&M“ (At Home With „H&M“), kurios metu stilistai dalinasi patarimais, kaip ne tik patogiai, bet ir gražiems jaustis dirbant namuose.


„Uber“. Pavežėjimo paslaugas teikianti platforma sukūrė įkvepiantį reklaminį filmuką „Ačiū, kad nevažinėjate „Uberiu“, kuriame rodomi laimingi žmonės, šeimos, likusios namuose. Melodijai intensyvėjant, veiksmas taip pat greitėja: demonstruojama, kaip žmonės sportuoja, kerpa vieni kitiems plaukus, žaidžia su šeima bei augintiniais ir t.t. Pabaigoje pasirodo žinutė: „Likite namuose dėl visų tų, kurie to padaryti negali“.

Kita vertus, tai nėra pati originaliausia reklamos idėja, dedikuota COVID-19. Prieš kelias dienas „YouTube“ platformoje pasirodė filmukas su visa eile panašių reklamų, sukurtų karantinui. Tad, panašu, kitiems prekės ženklams nuo šiol teks labiau pasukti galvą, kaip išsiskirti ir sukurti kai ką išties originalaus, dar nematyto ir taip atkreipti auditorijos dėmesį.

Ko moko šie pavyzdžiai?

1. Greitai reaguoti į pasaulį purtančius veiksnius ir parodyti savo auditorijai, kad jums rūpi.

2. Įtaigiai atspindėti taisykles, kurių svarbu laikytis kiekvienam žmogui karantino metu, per savo prekės ženklo komunikaciją.

3. Skirti dėmesį kiekvienam savo klientui, socialinių tinklų sekėjui asmeniškai.

4. Sukurti kuo pozityvesnę patirtį vartotojams.

5. Suteikti konkrečių idėjų, kaip užimti klientų bei jų mažylių laiką pasilikus namuose. Dar geriau – patiems išrasti jiems naujų veiklų, smagių užsiėmimų, iššūkių.

6. Pasitelkti visuomenės gerbiamus nuomonės formuotojus, kurie savo asmeniniais patarimais įkvėptų imtis įvairių veiklų namuose.

7. Sukviesti žmones bendrai misijai, iššūkiui, kurio metu atliekant tam tikras užduotis namuose jie nesijaustų vieniši, jungtųsi į virtualias bendraminčių bendruomenes.