Technologijų ir inovacijų festivalyje „Login“ prekės ženklų strategė I. Baltušė skaitė pranešimą tema „Google Digital Garage: nauja prekės ženklų realybė“.
Fizinis ir skaitmeninis pasauliai – vienas ir tas pats
Specialistė pasakojo, kad dirbdama su labai skirtingų kategorijų prekės ženklais, pastebėjo, jog vis dar atskiriamas fizinis pasaulis nuo skaitmeninio.
„Jums nereikėtų galvoti apie savo prekės ženklą ir jo komunikacinius kanalus tada, kai jis yra suskurtas. Jau prekės ženklo kūrimo stadijoje turite galvoti apie tai, kokiomis ypatybėmis galėsite papildyti savo prekės ženklą, kurių jis neturi fiziškai ir gali turėti skaitmeninėje erdvėje, ar atvirkščiai“, – komentavo I. Baltušė.
Jos teigimu, skaitmeninė rinkodara ir savišvieta šioje srityje yra svarbi ne agentūroms, ne profesionalams: „Tai turi būti kiekvieno verslo savininko higiena. Dėl to, kad be higienos jūs kuriate prekės ženklus, kurie yra paremti senojo (angl. old-school) marketingo principais, tik juos iškomunikuojate šiuolaikinėmis medijomis.“
Kai klientų paklausiu, kodėl jiems reikalingas vienas ar kitas skaitmeninis sprendimas, kodėl yra būtent šiame kanale, jie į mane pažiūri keistai. Aš suprantu, kodėl tai reikalinga apskritai, bet jeigu rinkodaros vadovas negali atsakyti, kodėl jo prekės ženklui reikalingas šis kanalus, vadinasi jis nežino, ką jo prekės ženklas daro tame kanale ir koks jo tikslas ten būti“, – pastebėjimais dalijosi prekės ženklų strategė.
Palaikome standartizuotą unikalumą
Pasak I. Baltušės, labai svarbu suvokti, ne ką galima padaryti medijoje, ne kokios jos galimybės, o remtis prekės ženklo strategija bei jo tapatybe, nes tai – unikalus dalykas.
„Unikalumas šiais laikais ženklodaroje tapęs „the new black“, jis niveliuotas ir šabloniškas. Todėl, kad, pavyzdžiui, tai, kas unikalu, suvokiama kaip individualu: mėlyni plaukai, atvirai deklaruojama orientacija ir kt. Jei aš pradėčiau skųstis dėl to, kad mane diskriminuoja avialinijos, nes negamina lėktuvų, kuriuose tilptų 2 metro ūgio žmonės, arba drabužių gamintojai, nes negamina ilgesnių kelnių, jūs tikriausiai pasakytumėte – maža ką, yra daug aukštų, daug žemų žmonių. Mes visi skirtingi.
„Šiandien tai svarbu todėl, kad žmonės iš tiesų nebeperka to, ką jūs siūlote, niekam neįdomu, ką jūs siūlote. Žmonės šiandien renkasi prekės ženklus dėl to, kodėl jie tai daro. Šitam niveliuotam, vienodų prekės ženklų pasaulyje, žmonės iš prekės ženklų tikisi požiūrio.
Pavyzdžiui, graži prekybos centro „Maxima“ akcija nepavyko, nes buvo siūlomi plastikiniai, o ne popieriniai maišeliai. Prieš penkerius metus to nebūtų buvę. Šiais laikais žmonėms įdomi prekės ženklo filosofija, t. y. priežastis, kodėl jis apskritai egzistuoja, kokią vertę kuria vartotojui. Ką ir kaip jis daro yra svarbiau negu pati prekė“, – teigė I. Baltušė.
Vis dėlto, anot specialistės, patirtis rodo, kad prekės ženklai to nesuvokia – pirmą kartą per visą rinkodaros istoriją turime tokią situaciją, kai ne prekė ir ne jos ypatybės, išskirtinumai yra unikalumas, o jos filosofija.
„Tai nebėra realu, nes tai – nerealus ir neapčiuopiamas dalykas“, – apibendrino prekės ženklų strategė I. Baltušė.