„Adweek“ prieš kelias dienas rašė, kad Amerikos psichologų asociacija rasizmą pavadino pandemija ir iškart po to viešumoje pasirodė įvairių kompanijų reklamų, kuriose garsiai kalbama apie metai iš metų Amerikoje nesibaigiantį rasizmą.

Štai „Nike“ nusprendė neapsiriboti subtiliomis užuominomis rasinės nelygybės tema – jų 60 sekundžių trukmės reklamoje rasizmo stigma iškeliama į pirmą planą. Atsispyrus nuo garsiojo šūkio „Tiesiog padaryk tai“ (Just Do It), šįkart raginama priešingai – „Bent kartą, nedaryk to“ (For Once, Don't Do It) – ir pateikiami paprasti, galingi teiginiai:

„Neapsimetinėkite, kad Amerikoje nėra problemų“.

„Nenusisukite nuo rasizmo“.

„Netoleruokite nekalto žmogaus gyvybės atėmimo“.

„Daugiau nebesiteisinkite“.

„Nesėdėkite ramiai ir netylėkite“.

„Nike“ jau ilgą laiką kovoja su bet kokių formų plėšikavimu, neapykanta ir nelygybe“, – teigė „Nike“ atstovas „Adweek“. „Mes tikimės, kad pasidalinę šiuo filmuku pasitarnausime kaip katalizatorius, įkvėpsiantis kovoti su gilia mūsų visuomenės problema ir paskatinsiantis žmones kurti geresnę ateitį“.

Dar anksti prognozuoti, kokia bus visuomenės reakcija, ypač iš Baltųjų rūmų. 2018 m. Donaldas Trumpas tviteryje rašė, kad „Nike“ „yra absoliučiai žudomas pykčio ir boikotų“ po to, kai prekės ženklas rugsėjį paleido savo pirmąją reklamą su amerikietiško futbolo žaidėju ir pilietinių teisių aktyvistu Colinu Kaepernicku, kuris protestavo prieš rasinę nelygybę ir policijos brutalumą, atsiklaupdamas skambant JAV himnui.

Tačiau pardavimai ir atletikos galiūno akcijų kaina pakilo. Kampanija toliau dar aktyviau iliustravo „Nike“ atsidavimą socialinėms problemoms ir išryškino vieną svarbiausių prekės ženklo ambasadorių šiuo klausimu.

„Nike“ konkurentas „Reebok“ taip pat pasisakė, pateikdamas savo pareiškimą „Instagram“ tinkle: „Be juodaodžių bendruomenės nebūtų „Reebok“. Nebūtų Amerikos“. Antroji „Adidas“ priklausančio sporto prekės ženklo vizualizacija skelbė tokią žinutę: „Mes neprašome jūsų pirkti mūsų batų. Mes prašome jūsų pabandyti vaikščioti kažkieno kito batuose“.


YouTube“ pažadėjo paaukoti 1 mln. JAV dolerių „kovai vardan socialinio teisingumo“, nors nėra tiksliai aišku, kam bus skirtos šios lėšos bei kaip atrodys plano įgyvendinimas.