Trečiadienį 9:35 val. Niujorko prekyboje „Spotify“ akcijos pabrango 4,6 proc. iki 281,92 JAV dolerio.
Didesnės kainos padės padengti praėjusių metų pabaigoje pristatytos populiarios paslaugos – audioknygų – išlaidas. Pagal mokamą planą „Spotify“ savo klientams siūlo iki 15 valandų audioknygų klausymo per mėnesį. Nors bendrovė moka leidėjams už knygas, iki šiol ji gaudavo papildomų pajamų tik iš klausytojų, viršijusių šį limitą.

Švedijos bendrovė taip pat ketina įvesti naują bazinį paketą su galimybe klausytis muzikos ir tinklalaidžių, – bet ne audioknygų, – už dabartinę 11 JAV dolerių mėnesinę individualaus „Premium“ plano kainą, teigė asmenys. Šio plano naudotojai turės mokėti už audioknygas.

Naujasis bazinis paketas yra pirmoji iš kelių naujų „Spotify“ kainodaros galimybių. Bendrovė taip pat rengia „supremium“ planą, pagal kurį, kaip praėjusiais metais pranešė naujienų agentūra „Bloomberg“, už prieigą prie aukštos kokybės garso, be kitų funkcijų, klientams būtų taikomas didesnis įkainis.

Ilgą laiką „Spotify“ daugumai klientų siūlė dvi galimybes – nemokamą, reklamos remiamą muzikos paslaugą su ribotomis funkcijomis ir mokamą klausymosi produktą su neribota prieiga.

Tačiau nuo 2018 metų, kai bendrovė įžengė į atvirą rinką, ji kasmet patiria nuostolių, didžiąja dalimi dėl to, kad apie 70 proc. savo pardavimų ji išmoka muzikos pramonei kaip autorinį honorarą.

Praėjusiais metais „Spotify“ įrašų bendrovėms, atlikėjams ir kitiems asmenims sumokėjo per 9 mlrd. JAV dolerių – nuo 13,2 mlrd. dolerių pajamų.

Vadovybė stengiasi sumažinti „Spotify“ priklausomumą nuo muzikos pramonės siūlydama kitų rūšių pramogų.

Prieš nuspręsdama susitelkti ties įvairių rūšių garso įrašų pasiūla, bendrovė pradėjo dirbti su vaizdo įrašais. Iš pradžių ji investavo milijardus dolerių į tinklalaides – naujai besiformuojančią užsakomųjų garso įrašų sritį. Nors vadovybė teigė, kad šiais metais tinklalaidės generuos pelną, „Spotify“ atleido tūkstančius darbuotojų ir apribojo investicijas į originalų garso apdorojimą.

Praėjusiais metais bendrovė paskelbė ambicingus planus audioknygų srityje, kurioje dominuoja „Amazon.com Inc.“ bendrovės „Audible“ padalinys. Jeigu „Audible“ klientai turi mokėti, kad galėtų klausytis beveik bet kokios knygos, „Spotify“ savo klientams pasiūlė nemokamą ribotą prieigą. Iki šiol rezultatai buvo geri, bent jau kalbant apie vartojimą.

„Spotify“ žengimas į kitų rūšių turinį sukėlė nerimą muzikos pramonės partneriams, kurie nuogąstauja, kad bendrovė mėgins mažinti jų honorarus. Dėl to pagrindinės muzikos bendrovės spaudžia „Spotify“ ir jos konkurentus didinti kainas.

Pastaraisiais metais „Netflix Inc.“ padvigubino savo populiariausio plano kainą, o „Spotify“ tik pernai pirmą kartą nuo 2011 metų, kai pristatė savo aukščiausios kokybės audiopaslaugą Jungtinėse Valstijose, pakėlė kainas pagrindinėse rinkose. Nepaisant susirūpinimo, kad kai kurie abonentai atsisakys paslaugų, bendrovės vartotojų skaičius per metus išaugo labiausiai per visą istoriją – 113 mln. naujų nemokamų ir mokamų paslaugų abonentų.

2023 m. pabaigoje „Spotify“ turėjo 602 mln. naudotojų, įskaitant 236 mln. mokančių klientų.

Kainų didinimo sėkmingas žingsnis suteikė vadovybei pasitikėjimo siekti dar daugiau. Pagal naująją kainodarą individualūs planai pabrangs maždaug vienu doleriu per mėnesį, o šeimos planai ir vadinamieji „due“ planai dviem kartu gyvenantiems žmonėms – 2 JAV doleriais.

Didžiausi „Spotify“ konkurentai, „Apple Inc.“ ir „Amazon.com Inc.“, taip pat padidino savo muzikos paslaugų kainas.

Muzikos bendrovės ir audiopaslaugų teikėjai taip pat svarsto būdus, kaip generuoti papildomų pinigų iš entuziastingiausių gerbėjų. Šiuo metu visi klausytojai už prieigą prie muzikanto katalogo moka vienodą kainą. Tačiau yra gerbėjų, pasirengusių mokėti daug daugiau, kad palaikytų mylimą atlikėją, kaip rodo kylančios Korėjos atlikėjų koncertų bilietų, atributikos ir net vinilinių plokštelių kainos.

Tarp įvairių svarstomų variantų yra ir galimybė imti didesnį mokestį už ankstyvą prieigą prie naujos muzikos. Visgi bendrovės nėra linkusios ženkliai keisti pagrindinio mokamo produkto, – pavyzdžiui, „Spotify“ 11 JAV dolerių per mėnesį kainuojančio plano „all-you-can-listen“. Nesvarbu, ar vadovybė sugalvos, kaip pasinaudoti lojalesniais gerbėjais, ar ne, pagrindinės paslaugos kaina tik kils.