Dabar socialiniame tinkle veikia funkcija, kuri leidžia koreguoti savo įrašus – juos galima filtruoti pagal metus, mėnesius bei asmenis, o pasirinkus norimą informaciją, ją ištrinti. Nebereikia vargti ir informacijos ieškoti slenkant savo feisbuko siena.

Be to, paieškos laukelyje atsirado galimybė panaikinti ar redaguoti tam tikrus ieškotus puslapius, asmenis ir pan. Savo ruožtu anksčiau minėtame laukelyje išlikdavo keli paskutiniai jūsų paieškos rezultatai, kurių nebuvo galima redaguoti.

Nauja funkcija vartotojams – galvos skausmas rinkodaros specialistams

Po „Cambridge Analytica“ skandalo socialinis tinklas skelbė apie būsimą feisbuko istorijos panaikinimo įrankį. Nors prabėgo nemažai laiko, funkcija jau netrukus pasieks vartotojus ir leis kontroliuoti savo asmeninę informaciją. Be to, jie galės peržiūrėti programas bei svetaines, kurios feisbuke stebi ir renka informaciją apie vartotoją, kad targetintų reklamą, o norintys turės galimybę tam tikrus duomenis ištrinti, rašo socialmediatoday.com.

Kaip sako „Facebook“, įrankis bus įdiegtas jau greitai, todėl iš anksto įspėja reklamdavius, kad galėtų pasiruošti šiems pokyčiams ir, jei reikia, keisti strategijas.

„Per kelis ateinančius mėnesius paleisime funkciją, kuri leis vartotojams matyti ir koreguoti jų veiklą socialiniame tinkle. Markas Zuckerbergas apie šį įrankį paskelbė dar pernai. Pastarasis užtikrins skaidrumą, leis žmonėms kontroliuoti informaciją, kurią, kaip žinome, panaudoja ir kitos programos bei svetainės, kai targetina reklamą.

Vyko pokalbiai su kompanijų atstovais – siekėme sužinoti, kokie jų lūkesčiai, norėjome informuoti, kad pasiruoštų pokyčiams“, – komentuoja „Facebook“.

Anot socialinio tinklo, toliau bus saugomas ir užtikrinamas žmonių privatumas, o didžiausi pokyčiai laukia rinkodaros specialistų, nes jie nebegalės taip paprastai targetinti auditorijos: „Kai vartotojai ištrins dalį savo duomenų ir istorijos, feisbuko įrankiai nebeleis verslams pasiekti tikslinės auditorijos kaip anksčiau.“

Jei socialinio tinklo vartotojai vis dėlto nuspręs ištrinti didžiąją dalį duomenų, kuriuos naudoja verslai, rinkodaros specialistai susidurs su iššūkiais. Kita vertus, feisbukas ir anksčiau pristatė ne vieną duomenų saugojimo funkciją, kurios dauguma vartotojų netgi nenaudoja.

M360 primena, kad „Cambridge Analytica“ skandalas įsiplieskė, kai buvo paviešinta medžiaga, rodanti, jog Britanijos duomenų analizės įmonė „Cambridge Analytica“ sugebėjo sukurti 50 mln. „Facebook“ naudotojų psichologinius profilius, pasitelkusi psichologinį portretą kuriančią programėlę.

Tyrėjo Aleksandro Kogano sukurtą programėlė, kurią parsisiuntė 270 tūkst. žmonių, rinko duomenis apie feisbuko vartotojus ir apie jų draugus negavus sutikimo, nes tuo metu galiojusios feisbuko taisyklės tai leido. „Cambridge Analytica“ samdė Donaldo Trumpo rinkimų štabas, o skandalas kilo, pasklidus informacijai, kad D. Trumpo rinkimų štabas pasinaudojo su programėle surinkta informacija.