Nuo šventinių pakuočių iki atskirų produktų

Dalis lietuviško verslo atstovų apsiribojo sukurdami šventines pakuotes, kiti nusprendė kurti atskirus šventei skirtus produktus. Natūralios kosmetikos gamintojai „Uoga uoga“ sukūrė riboto leidimo trispalvės spalvų lūpų balzamą. Reklaminiame filmuke rodoma, kaip vyko jo kūrimo procesas.

Tuo tarpu „BIOK laboratorija“ savo „Aro“ produktų linijai sukūrė specialią Šimtmečiui skirtą pakuotę. „Tai – vienas populiaresnių „Aro“ produktų, kuris šventiniam laikotarpiui perrengtas nauja pakuote su atkurtos Lietuvos logotipu, taip prisidedant prie Nepriklausomos Lietuvos 100-mečio šventimo“, – sakė „BIOK laboratorijos“ rinkodaros vadovė Ieva Čepononė. Pasak jos, kol kas dar sunku įvertinti, kaip sekasi kątik rinkai pristatytam produktui, tačiau, kaip ji teigia, šiuo atveju komerciniai tikslai nėra svarbiausi.

„Norėjome prisidėti prie bendros Šimtmečio iniciatyvos, pristatyti rinkai produktą, kuris būtų su Šimtmečio simbolika ir kartu su Lietuva švęsti gimtadienį“, – sakė ji, neatmesdama galimybės, kad jei produktas per metus įsitvirtins rinkoje, juo gali būti prekiaujama ir šventiniams metams pasibaigus.

Trispalvių blynų pardavimai pranoko lūkesčius

Bendrovė „Malsena plius“ rinkai pasiūlė trijų spalvų blynų mišinį ir pati nustebo, kokio populiarumo jis sulaukė. „Idėją sugalvojome maždaug prieš metus, kai trijų spalvų blynus pasiūlėme viename renginyje ir sulaukėme labai daug gerų atsiliepimų. Tuomet, artėjant Lietuvos Šimtmečiui, norėjome kaip nors įprasminti šią progą ir nusprendėme vartotojams pasiūlyti trispalvį blynų mišinį. Spėjome labai laiku: prieš Užgavėnes ir Vasario 16-ąją. Iš tiesų mūsų planas buvo turėti laikiną, proginį produktą, mūsų lūkesčiai buvo gana kuklūs, bet labai greitai sulaukėme grįžtamojo ryšio, kad šį mišinį žmonės išpirko ir teiravosi, kodėl jo nebėra. Kadangi neplanavome jo reguliariai prekybai, jo ir nebuvo paskleisti tokie dideli kiekiai, bet sulaukus tokių atsiliepimų, liko tik pažadėti, kad šio mišinio į parduotuves tikrai atvešime ir pažadus tęsime“, – sakė bendrovės „Malsena Plius“ rinkodaros vadovė Kristina Migonė.

Šventėms papuošė agurkus

Bendrovė „Kietaviškių gausa“ Šimtmetį paminėti nusprendė vartotojams pasiūlydama šventines agurkų pakuotes. „Kurdami lietuviškais simboliais puoštą pakuotę pirkėjams stengėmės išryškinti faktą, jog Lietuvoje galime užsiauginti skoniu ir maistine verte importinę produkciją lenkiančias daržoves. Viena iš svarbiausių Kietaviškių vertybių yra patriotiškumas, tad naudojami šią pakuotę prisidedame prie Lietuvos atkūrimo šimtmečio minėjimo“, – sakė bendrovės rinkodaros ir komunikacijos vadovė Bitė Valatkaitė.

Pasak jos, šventiškai įpakuotų agurkų kaina nesiskiria nuo įprastos. Prekyboje jie bus visus šiuos šventinius metus. „Kainas galutiniam vartotojui visuomet nustato prekybos tinklai. Mano žiniomis, šiuo metu agurkų kaina prekyboje yra nepakitusi nuo įprastinės pakuotės kainos. Šventiškai supakuoti agurkai turėtų labiau patraukti pirkėjų akis prekybos vietoje, tačiau daryti išvadas, ar ši pakuotė darys teigiamą poveikį pardavimams galėsime tik praėjus ilgesniam laikui, nes šventinė pakuotė tik šiandien atsirado prekybos centruose. Lietuviai kasmet suvalgo vis daugiau daržovių ir tai, mano manymu, yra populiarėjančio sveikesnio gyvenimo būdo, o ne tam tikros pakuotės pasekmė“, – galimą pakuotės įtaką pardavimams komentavo ji.

Prisidėjimas – verslo brandos požymis

Rinkodaros konsultantas, Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos narys Andrius Milinavičius sakė, kad tai, kaip verslas prisideda prie Lietuvos valstybės šimtmečio minėjimo, rodo jo brandą.

„Šiuo atveju kalbame ne apie gaunamą naudą, o apie verslo brandą, parodant, kad ši šventė mums svarbi ir tikrai visi turime šią progą paminėti. Mane labai džiugina, kad tikrai yra sukurta šventės ir didelio įvykio atmosfera: vaikščiojau po Vilnių ir mačiau, kad tiek viešbučiai, tiek valstybinės institucijos, ar parduotuvės yra tikrai pasipuošusios – pasikabinusios trispalves, su specialiai padarytu apšvietimu ir pan. Verslas supranta, kad negalėtų būti toks, koks yra, jei mes nebūtume laisvi ir prisideda prie šventės kūrimo“, – kalbėjo A. Milinavičius.

A. Milinavičiaus nuomone, svarbiausia verslui šiuo atveju nesielgti primityviai. „Tenka bendrauti su pardavimų, rinkodaros skyriais ir, natūralu, kad yra kalbama apie tai, kaip iš tam tikrų susidariusių progų gauti naudos – tiek kalbant apie Šimtmetį, tiek apie bet kurią kitą šventę. Tačiau jei pamini kažkokią ypatingą progą ir tiesiog šalia pridedi mygtuką „pirkti“ – tai yra gana primityvu. Tačiau jei verslas sugeba rasti prasmę, kad kartu paminėkime, kad turime, ką švęsti – puiku“, – vertino jis.