Oro transporto bendrovė „Ryanair“ sukėlė tikrą pasipiktinimų audrą, kai ėmė platinti studentams skirtą reklamą su nuotrauka, kurioje nufotografuotas nežinia kurios užsienio šalies paplūdimyje šalia tuščio alkoholinio gėrimo butelio užmigęs jaunuolis, iš visko sprendžiant, iki sąmonės netekimo prisiūžavęs ką tik pasibaigusiame vakarėlyje.

Pigius skrydžius siūlantis oro vežėjas aršios kritikos sulaukė dėl to, kad šitokia į tūkstančius baigiamuosius egzaminus laikančių Airijos studentų orientuota reklama propaguoja nuostatą, jog išgertuvės – neatsiejama normalaus gyvenimo dalis, praneša „MailOnline“.

Daugelį šokiravęs vaizdas buvo papildytas abiturientams skirtu prierašu: „Planuokite svajonių atostogas dabar, kad turėtumėte, ko laukti. Dar šį vakarą bent trumpam atsitraukite nuo „mokslų“ ir užsisakykite bilietus per ryanair.com. Tai tikrai galėtum būti tu.“

Pikti komentarai privertė „Ryanair“ pašalinti studentams skirtą reklamą
© twitter

Vis dėlto socialiniuose tinkluose tokia reklama teigiamų emocijų nesukėlė: internautai ją pavadino neatsakinga, skatinančia girtauti ir šiukšlinti paplūdimiuose.

Viena „Facebook“ naudotoja šį skelbimą pakomentavo taip:

„Nieko smagaus šioje reklamoje nėra. Pati esu dirbusi kurorte, taigi, mačiau, kas nutinka jaunimui padauginus svaigalų.

Paaugliai šokinėja pro balkonus, yra užpuolami, pasigauna lytiniu keliu plintančių ligų. Nutinka ir dar blogiau. Net stambiausi kelionių organizatoriai jau kratosi šios koncepcijos ir teikia jaunimui stilingų bei apgalvotų atostogų pasiūlymus.

Esu trijų paauglių motina ir manau, kad ši reklama jokiu būdu negalėjo patekti į viešumą!“

O „Twitter“ naudotoja parašė štai ką:

„Ryanair“ nori, kad paskubėtum ir vos išlaikęs egzaminus sumokėtum už kelionę į Tenerifę, o ten jau prisigertum tiek, kad tektų plauti skrandį, be to, tėvai turėtų atvykti tavęs pasiimti.“

Nors susidaro įspūdis, kad reklama akivaizdžiai ragina nedelsiant (dar šį vakarą!) pirkti bilietus į „Ryanair“ skrydžius, oro transporto bendrovės atstovas spaudai pareiškė, kad skelbimas – anaiptol ne reklama, o veikiau už įmonės įvaizdį socialiniuose tinkluose atsakingos komandos noras pasidalyti prisiminimais apie savo pačių jaunystės keliones.

„Jie prisiminė, kokiose nuostabiose vietose lankėsi, kaip puikiai smaginosi ir kokią veiklą mėgo“, – sakė atstovas spaudai, paprašytas pakomentuoti dabar jau pašalintą skelbimą.

O štai kaip „Ryanair“ reklamą pakomentavo švietimu apie alkoholio vartojimo pasekmes užsiimančios Airijoje veikiančios ne pelno organizacijos „Drinkaware“ turinio ir ryšių su visuomene skyriaus vadovas Benas Butleris:

„Girtaujant iki sąmonės netekimo padaroma didelė žala sveikatai. Taip elgiantis į pavojų statomas asmeninis ir aplinkinių saugumas, nukenčia savigarba. Labai keista, kad būtent toks yra „Ryanair“ supratimas apie svajonių atostogas. Primygtinai raginu bendrovę įdėmiau pasižiūrėti į savo reklamą ir dar kartą pagalvoti, kokią žinutę ji siunčia.

Nesaikingas alkoholio vartojimas ypač pavojingos todėl, kad per valandą organizmas sugeba apdoroti tik vieną alkoholio vienetą, be to, viešint šalyje, kurioje karšta, būtina gerti pakankamai skysčių. Didelis kiekis alkoholio, suvartotas per palyginti trumpą laiką, gali sukelti net labai rimtas pasekmes ir sutrikdyti tam tikras organizmo funkcijas.

Per atostogas turime puikią progą atsipalaiduoti ir patirti visą gyvenimą atmintin įstringančių įspūdžių, tačiau nevalia pamiršti apdairumo. Būnant išvykus alkoholį reikia vartoti ypač atsargiai.“

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją