Remiantis „Google Trends“ duomenimis, nuo sausio 18 dienos internetinėse paieškų sistemose visame pasaulyje pastebimai išaugo tokių užklausų kaip „corona beer virus“, „beer virus“ ir „beer coronavirus“ populiarumas, rašo „BusinessInsider“.

Pirmieji tokią tendenciją penktadienį pastebėjo „Indy100“. Nuo tada tokių paieškos raktažodžių populiarumas tik auga.

Nuo sausio 18 iki sausio 26-osios užklausos „corona beer virus“ visada pasaulyje išaugo 2300 proc., rodo „Google Trends“ turimi duomenys. „Beer virus“ paieškų skaičius per tą patį laikotarpį išaugo 744 proc., o „beer coronavirus“ – 3233 proc.

Pirmasis koronaviruso atvejis Kinijos Uhano mieste buvo nustatytas gruodžio 8 dieną, o žiniasklaida virusui ypatingą dėmesį pradėjo skirti sausį. Nuo tada karantinas paskelbtas ne tik Uhane, bet ir keliuose kituose Kinijos miestuose. Trečiadienį, sausio 29 dieną, buvo diagnozuota daugiau nei 6 tūkst. ligos atvejų, iš jų 132 baigėsi mirtimi. Šiuo metu viruso atvejų užfiksuota septyniolikoje šalių, įskaitant ir Jungtines Valstijas.

Remiantis surinktais duomenimis, daugiausia paieškų „Corona beer virus“ užfiksuota Kambodžoje ir Danijoje. Duomenys iš Jungtinių Valstijų leidžia daryti išvadą, kad žmonės taip pat vis dažniau į paieškos langą kartu veda žodžius „beer“ ir „virus“.

Svarbu pažymėti, kad alus ir virusas neturi nieko bendro.

Koronaviruso pavadinimą greičiausiai lėmė faktas, kad, pažvelgus pro mikroskopą, galima pamatyti, kad aplink virusą yra spyglių, primenančių karūną. „Corona“ lotyniškai reiškia karūną, tokia pati reikšmė ir ispanų kalboje. „Corona“ alus gaminamas Meksikoje. Anglų kalboje anatominis terminas „corona“ naudojamas apibūdinti kūno dalis, primenančias karūną.

Vienas tviterio naudotojas, vardu Joonas Tuhkuri, antradienį pažymėjo, kad pagrindinės „Corona“ bendrovės rinkos kaina kol kas dėl klaidinančio viruso pavadinimo nenukentėjo.

„Corona Extra“ atstovai į „Business Insider“ prašymą pakomentuoti susiklosčiusią situaciją neatsakė.

Tai jau ne pirmas homonimas, susijęs su liga ir prekės ženklu. Kaip skelbia „The New York Times“, per ŽIV/AIDS epidemiją XX amžiaus 9-ąjį dešimtmetį maždaug 50 proc. smuko dietinių saldainių „Ayds“ pardavimai.

Iš Uhano miesto ėmęs plisti virusas siejamas ir su įvairiomis sąmokslo teorijomis. Pavyzdžiui, „QAnon“ konspiracijos teorijos šalininkai teigia, kad koronavirusą galima įveikti geriant baliklį, antradienį rašė „The Daily Beast“.