„CRITICAL“ vadovas Algirdas Orantas pranešime žiniasklaidai teigia, kad po gąsdinančio pirmo 2020-ųjų pusmečio, antra metų dalis buvo rekordiškai aktyvi, teigiamos tendencijos persikėlė ir į šiuos metus, bet krizės įkarštyje optimizuoti procesai ir sąnaudos pasitarnaus ir ateityje.

„Istoriškai metų pradžia visuomet kelia iššūkių pajamų atžvilgiu, bet pernai prie to prisidėjo ir pandemija bei jos nulemtas sąstingis ir atsargumas rinkoje. Pernai turėjome stipriai optimizuoti biuro ir vadovų sąnaudas, peržiūrėti procesus. Neslėpsime, daliai darbuotojų tokios permainos nebuvo priimtinos ir jie atsisveikino su agentūra. Taip pat teko peržiūrėti, išgryninti ir suefektyvinti klientų portfelį bei darbus. Visuomet siekėme dirbti su klientais, kurie atpažintų dizaino kuriamą vertę, nepriklausomai nuo jų dydžio ar partnerystės trukmės, tačiau per visam verslui sudėtingesnį pandemijos sukeltų pokyčių metą dėjome daugiau pastangų į galimybes kartu su klientais kurti ilgalaikius ir tvaresnius pokyčius“, – pasakoja A. Orantas.

Pasak jo, pernai rinkoje didėjo dalyvaujamojo dizaino ir strateginių sesijų poreikis, kuomet įtraukus kuo daugiau skirtingų suinteresuotų grupių ir verslo grandžių fasilituojamas kliento produktų, paslaugų ar procesų kūrimas. Tarp įdomesnių dalyvaujamojo dizaino projektų pavyzdžių CRITICAL mini Vilnius Tech (VGTU) ir ECIU universitetų identiteto atnaujinimus, kuriuose dalyvavo visa organizacijų bendruomenė – nuo vadovybės iki studentų. Taip pat „CRITICAL“ pastebi, kad pernai kiek mažėjo su prekės ženklų pozicionavimu susijusių projektų, bet daugėjo sąmoningesnės verslo vizualinės tapatybės, identiteto organizavimo poreikis. Paslaugų dizaino poreikis, su kuriuo „CRITICAL“ prieš metus siejo daugiau lūkesčių, pernai, ko gero, buvo sulėtintas pandemijos, tačiau šiais metais agentūra prognozuoja šio segmento augimą – verslo klientai vis geriau supranta paslaugų dizaino svarbą tiek tobulinant vidinius procesus, tiek konstruojant klientų patirtis itin konkurencingoje aplinkoje.

CRITICAL

„Dar viena ryški tendencija, su kuria šiemet siejame didesnių lūkesčių, yra skaitmeninio turinio kūrimas. Nors tai nėra naujovė, pandemija paskatino verslą daugiau dėmesio skirti skaitmeninių kanalų ir patirčių integravimui į prekės ženklus. Praėję metai itin išryškino tai, kad fizinio ir skaitmeninio pasaulio betarpiška integracija turi daug erdvės tobulėjimui. Skaitmenizacija tampa nebe baigtiniu projektu, o nuolatiniu organizacijos veikimo būdu. Kadangi galutinis naudotojas nemato esminių vertės skirtumų tarp fizinio ir skaitmeninio pasaulių, tik kokybiškas jų integravimas gali užtikrinti naudotojo patirties sklandumą bei nuoseklumą, o tam reikalingas pilnas vadovybės, veiklos žmonių ir kitų dalyvių įsitraukimas“, – tvirtina A. Orantas.

Praėjusiais metais grynosios „CRITICAL“ pajamos augo 21% iki 0,63 mln. EUR, bendrovė dirbo pelningai. Šiemet „CRITICAL“ planuoja 20% pajamų augimą: tokiai prognozei įtakos turi itin suaktyvėjusi rinka (preliminariais duomenimis, pirmą ketvirtį bendrovė augo daugiau kaip 30%), paslaugų plėtra ir išnaudojamas ligšiolinis įdirbis.

Pagrindiniai „Critical“ klientai šiuo metu yra „JTI Baltic“, „Tele2“, „Rimi Lietuva“, „Biok laboratorija“, „Mineraliniai vandenys“, Vilniaus miesto savivaldybė, „Neringos“ viešbutis, Kauno technologijos universitetas, „Daumantai“ ir Vilnius Tech.

„Critical“ (UAB „Dizaino agentūra“) buvo įsteigta 2017 m. Šiuo metu bendrovėje dirba 14 etatinių darbuotojų.