Pagrindinis dėmesys – natūralumui

Naujosios „Daumantų“ majonezo linijos „Karališkas“ gamyboje naudojamos natūralios sudėtinės dalys, atsisakoma narvuose laikomų vištų kaušinių, konservantų. Požiūris į receptūrą, pasak „Critical“ projektų vadovės Gretos Milevičiūtės, įkvėpė ir kuriant produktų pakuotes.

„Svarbiausia tendencija, kurią stengėmės pritaikyti – tai ekologijos skatinamas natūralumas. Džiugu, kad produktų pakuotės pokyčiai yra ne tik estetiniai, bet ir atspindintys produkto sudėtį“, – pranešime žiniasklaidai pasakoja G.Milevičiūtė.

Prieš prasidedant kūrybiniam procesui, dizainerių komanda išanalizavo „Daumantų“ produktų pakuočių istorijos raidą bei dabartinę situaciją, o taip pat – konkurentų veiksmus, problemas prekybos centrų lentynose ir elektroninėse parduotuvėse.

„Atnaujindami pakuotes stengėmės išspręsti atpažįstamumo klausimą. Pagrindinis tikslas buvo neišgąsdinti esamo vartotojo, išlikti pažįstamiems, išlaikyti prekės ženklo puoselėjamas tradicijas, bet tuo pačiu naujais dizaino sprendimais siekėme atkreipti sąmoningo jaunesnės kartos atstovo dėmesį. Taip mūsų sprendimo kelias pradėjo materializuotis link modernios „craft“ estetikos“, – aiškina „Critical“ atstovė.

Pasak UAB „Daumantai LT“ rinkodaros vadovės Karolinos Grušauskaitės, naujos receptūros produktai bei išskirtinės pakuotės žymi naują bendrovės veiklos etapą.

„Siekiame veiklos tvarumo – ne tik peržiūrime receptūras bei sudėtines dalis, bet kartu sprendžiame ir gamybos bei logistikos efektyvumo klausimus. Norime maksimaliai optimizuoti skirtingos taros kiekį. Šioje gaminių linijoje visiškai atsisakėme plastikinių pakuočių. Šia kryptimi eisime ir su kitais produktais“, – apie pokyčius sako K.Grušauskaitė, kitais metais žadanti ir atnaujintą padažų liniją.
Šiuo metu „Daumantų“ produktai turi keturias linijas: „Klasikinę“, „Gurmanišką“, „Ekologišką“ ir „Karališką“.

Siekia atsikratyti stereotipų

Linijos „Karališkas“ pakuočių kūrimo darbus pradėjusi dar šių metų pavasarį, „Critical“ komanda išsikėlė tikslą naujos linijos gaminius susieti su jau esamų produktų vizualiniu identitetu, tačiau išskirti juos iš likusių gaminių. Pasak darbus koordinavusio „Critical“ dizaino vadovo Paulius Budrikio – iššūkį padėjo įveikti ir pasaulyje populiarėjanti dizaino paprastumo tendencija.

„Gyvename informacijos pertekliaus amžiuje, tad siekėme žmonėms pateikti tik tą informaciją, kuri jiems iš tikrųjų svarbi. Taip pat elgėmės ir su vizualiniais sprendimais. Norėjome sietis su skandinavišku subtilumu, pakeisti lietuvių stereotipines asociacijas, siejamas su karališkumu. Tačiau linijai „Karališkas“ pasirinktas taurus melsvas tonas neatitolo nuo monarchijos. Visai produktų linijos tipografijai naudojama tamsiai mėlyna spalva komunikuoja išmintį, lojalumą, intelektualumą bei puikiai papildo produkto karališkąsias savybes ir spalvinę darną“, – aiškina P.Budrikis.

Tiesa, aukso pakuotėse nebuvo visiškai atsisakyta. Dizainerių komandos vadovas pasakoja, kad taip norėta išsaugoti asociacijas su buvusiu produktu, kad jas galėtų atpažinti esamas „Daumantų“ vartotojas. Prabangos jausmo produktui suteikia ir juodos spalvos dangtelis, dekoruotas karališka simbolika.

Sulaukia tarptautinio dėmesio

Dizaino agentūros „Critical“ atstovai taip pat pastebi Lietuvos gamintojų bei kūrėjų profesionalumo augimą.

„Tampame aktualūs kūrėjai pasauliniame kontekste. Tai rodo tarptautinių konkursų rezultatai, dažnas lietuviškų dizaino sprendimų publikavimas pasauliniuose tinklalapiuose“, – pastebi P.Budrikis.

Kūrėjai išskiria ir pasaulinėse produktų pakuočių tendencijose vyraujantį holistinį požiūrį – pirmenybė čia teikiama ekologijai. Stengiamasi sumažinti arba visiškai atsisakyti plastiko naudojimo, taip pat mažinti porcijas ir pateikti tik skaidrią bei aiškią informaciją.

„Lietuvoje tai taip pat vyksta, tik truputį lėtesniu tempu. Ryškus pokytis jaučiamas naujų, nedidelių prekės ženklų atėjime į lentynas, konkuruojant su didžiaisiais gamintojais. Šie prekiniai ženklai pasižymi „craft“ stiliaus dizaino sprendimais, pabrėžiant produkto unikalumą ir rankų darbą“, – apie tendencijas Lietuvoje ir pasaulyje pasakoja G.Milevičiūtė.