Jau, matyt, nieko nebenustebinsime 18 metų jaunuolio paklausę, kuo jis nori būti po mokyklos, ir išgirdę atsakymą – influenceriu. Užsienio ir mūsų šalies naujienų portaluose mirga skambios antraštės „Kaip tapti nuomonės formuotoju“, „Nuomonės formuotojai atskleidė, kiek uždirba“, o socialiniame tinkle „Instagram“ kuriamos įvairios paskyros, kviečiančios prisijungti ir tapti micro influenceriais. Žinoma, tam reikia turėti tam tikrą skaičių sekėjų.

Ką apie kalėjimų reformą pasakys Kim Kardashian?

Šiandien nuomonės formuotojų įtaką matome beveik visose gyvenimo srityse. Jie daro įtaką mūsų sprendimams pirkti vieną ar kitą prekę, apsilankyti renginyje, parodoje, restorane, nukeliauti į tam tikrą pasaulio kampelį ir būtinai pasidaryti instagraminę nuotrauką.

Vis dėlto šiuo tekstu nenoriu kvestionuoti influencerių poreikio prekės ženklams. Apie tai kalbėta jau tūkstančius kartų, o kiekvieną savaitę tikrai galime apsilankyti bent viename renginyje, kuriame jums papasakos, kad be nuomonės formuotojų šiandien verslas nelabai gali judėti pirmyn. Žinoma, tik jums pačiam spręsti, kiek čia tiesos.

Šį kartą mano dėmesį patraukė politinė arena, kurioje tokio kalibro politikai kaip Jungtinių Amerikos Valstijų prezidentas į diskusiją apie kalėjimų reformą kviečiasi socialinių tinklų megažvaigždę Kim Kardashian. Rusijos popmuzikos žvaigždė Olga Buzova, prasidėjus šios šalies lengvaatlečių dopingo skandalui, aktyviai juos gynė tinkle „Instagram“ ir dėvėjo marškinėlius su šių sportininkų palaikymo šūkiais. Žinoma, nevengiama ir gimtadienio sveikinimų pačiam prezidentui.

Nuomonės formuotojai politikoje – kada (ne) pasitikėti?
© AP / Scanpix

Tokių pavyzdžių toli ieškoti nereikia ir Lietuvoje. Prieš šiuos Seimo rinkimus viena iš partijų jaunesnius savo rinkėjus masino vaizdo įrašu su žymiu humoristu, neseniai kebabinę atidariusiu Mantu Katleriu. Vilniaus miesto meras į kassavaitinę pokalbių laidą kvietėsi ir Vilniaus miesto problemas aptarinėjo su tinklaraštininke ir modeliu Simona Burbaite bei kitais žinomais visuomenės veikėjais.

Pagrindinis klausimas, vertinant iš komunikacijos pusės – kada toks sprendimas naudingas abiem pusėms, o kada kyla grėsmė reputacijai ir būtina pasiruošti galimai krizei?

Įvertinkite situaciją

Kaip prekės ženklui, taip ir prezidentui, merui, partijai ar tiesiog viešam žmogui būtina saugoti savo reputaciją. Juk visiems žinomas posakis, kad pelnyti reputaciją reikia daugybės laiko, o sugriauti galima per kelias minutes – ištarus vos kelis netinkamus žodžius ne laiku ir ne vietoje. Sprendimas kviestis aptarti rimtų politinių sprendimų pūstalūpę gražuolę dažniausiai sulauks tik reakcijų (like, share) socialiniuose tinkluose, bet ištikimi rinkėjai tikrai to nepalaikys rimtu politiniu sprendimu. Atvirkščiai, tai gali parodyti tam tikrų profesinių kompetencijų trūkumą, negebėjimą orientuotis šiuolaikinio pasaulio aktualijose, o netinkamai priimto sprendimo padariniai – nuvilnyti kaip cunamio banga.

Kiekvieną kartą kviesdamiesi viešai diskusijai nuomonės formuotoją pasidomėkite, kaip jį vertina visuomenė, ar jis turės žinių ir kompetencijų kalbėti diskusijos tema, ar jo argumentai skambės įtikinamai. Nepamirškite įvertinti nuomonės formuotojo viešo kalbėjimo žinių, kad paklausus nesuderinto klausimo jo neišmuštų raudonis ir iki tol sklandaus kalbėjimo nepakeistų nerišlūs sakiniai. Tai ypač aktualu, jeigu diskusija vyksta tiesiogiai.

Auditorijos svarba

Kas kartą pagalvoję, kad savo komunikacijai pastiprinti reikėtų pasitelkti influencerius, nepamirškite išanalizuoti jų auditorijos. O šiuos duomenis kiekvienas save gerbiantis ir žinantis, kad iš šio užsiėmimo dirba ir gyvena, tikrai turi.

Paklauskite savęs, ar jums reikia nuomonės formuotojo, kurio pagrindinė auditorija nepilnamečiai, o jūs norite kalbėti apie socialines reformas, aplinkosaugą, žmogaus teises? Analizuokite ir dar kartą analizuokite, nes tik taip atrasite tuos, kurie tikrai padės jūsų žinutę perduoti auditorijai, kuri ir turi ją išgirsti. Pasižiūrėkite į buvusį JAV prezidentą Baracką Obamą, kodėl jis turėjo tokį palaikymą socialinėje erdvėje? Manau, viena sėkmės formulių buvo ta, kad jį palaikė tokie žmonės kaip Oprah Winfrey, Beyonce ir kiti.

„Klausk Google“ keičia „pažiūrėk, ką renkasi influenceris

Įprastai ko nors nežinodami atsakymo ieškome „Google“ paieškoje. Visgi šiuo metu vis daugiau kalbama, kad atsakymai slypi nuomonės formuotojų „Instagram“ istorijose. Artėjantys prezidento rinkimai ir dvigubos pilietybės referendumas gali tapti puikia iliustracija, kaip mažiau politika besidomintis jaunuoliai atsakymo ieškos savo mylimo influencerio paskyroje.

Apibendrinant, matyt, reikėtų pasakyti, kad šiuo metu nuomonės formuotojai žengia į visas mūsų gyvenimo sritis. Politika nėra išimtis ir pastarųjų kelerių metų įvykiai, politinės kampanijos tik įrodo, kad jie arčiau nei bet kada iki šiol. Ar matysime juos Lietuvos padangėje per artėjančius prezidento rinkimus arba dvigubos pilietybės referendumą – laikas parodys. Mano nuomone, jaunesni kandidatai tikrai to nevengs, o ir įtraukti jaunesnius rinkėjus, pasirinkus tinkamus nuomonės formuotojus, tikrai gali pavykti.

M360
INK AGENCY


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją