Dizainas gali prisidėti sprendžiant svarbias visuomenei problemas, tačiau ne visada sugebama tuo tinkamai pasinaudoti. Dizaino agentūra „Critical“ mėgins pakeisti šią situaciją.

Socialines problemas sprendžiančios organizacijos galėtų tam pasitelkti dizainą, bet neturi reikalingų pajėgumų. Žmonės, kurie norėtų jiems padėti, ne visuomet turi reikalingų įgūdžių. „Critical“ agentūra nusprendė pamėginti prisidėti iškart prie kelių problemų sprendimo, surengdama nemokamus kursus.

„Kursų idėja gimė, kada ieškojome atsakymų į kelis klausimus. Kokie galimi efektyvūs „Critical“ dizaino agentūros bendruomenės narių tobulėjimo būdai? Kaip gerinti „Critical“ dizaino agentūros, kaip darbdavio įvaizdį? Kaip nuveikti ką nors prasmingo? Nesitikėjome, kad visiems klausimams turėsime vieną atsakymą“, – pasakojo agentūros atstovas Jonas Liugaila.

„Grafinio dizaino kursų „Critical Sandbox“ pagrindinė idėja – realių socialines problemas sprendžiančių organizacijų, kurios dažnai neturi resursų susitvarkyti vizualinės pusės, problemų sprendimas. Tai pabrėžia ir kursų šūkis „Zero waste design course“,– sakė jis.

Kursai yra nemokami, skirti bet kokio amžiaus, bet kokią patirtį turintiems žmonėms, kurie nori tobulėti grafinio dizaino srityje, bet dėl vienokių ar kitokių priežasčių to negali daryti privačiose ar valstybinėse mokymo įstaigose.

„Gerai pagalvojus panašu, kad šis „Critical Sandbox“ projektas yra bandymas reabilituoti dizainą, kuris turi didelį potencialą sprendžiant įvairaus pobūdžio problemas, tarp jų ir socialines, bet šiandieninėje rinkoje daugiausia sprendžia klientų pelno didinimo problemą“, – sakė J. Liugaila.

Kursams pasirinkta kryptis „Zero waste“ – pagal šiuo metu pasaulyje itin aktualią ir plačiai aptariamą problemą. „Zero waste ideologija grįsta cikliškumu, kada siekiama, kad kuo mažiau atliekų būtų išmetama, o kuo daugiau jų būtų panaudojama kaip žaliava kitų produktų gamybai. Apie šį cikliškumą diskutuojama įvairiuose maisto pramonės, pakuočių, transporto ir pan. kontekstuose, tačiau edukaciniame kontekste tai naujas principas, nes cikliškumas šiuo atveju pasireiškia visų trijų į procesą įsitraukusių šalių (mentoriaus, užsakovo ir studento) poreikių realizavimu“, – pasakojo J. Liugaila.

Mentoriai šiame projekte yra „Critical“ bendruomenės nariai. „Mentoriaudami projekte jie tobulės grafinio dizaino srityje, nes turės stengtis perteikti argumentuotas, artikuliuotas mintis. O bandydami ką nors išaiškinti, bus priversti pasigilinti į temos turinį. Tai – kritiškai svarbūs dizainerio įgūdžiai. Užsakovai – socialinio sektoriaus organizacijos, kurios sprendžia aktualias socialines problemas, bet dažnai nukenčia, o, teisingiau sakant, neišnaudoja visų galimybių, nes jų vizualinis įvaizdis būna trečio prioriteto, apleistas dėl stokojamų lėšų. Na ir galiausiai studentai – žmonės, kurie nori tobulėti grafinio dizaino lauke, bet dėl nepalankių aplinkybių nepakliuvo į privačias, brangiai kainuojančias ar valstybines, konkursiniais balais atsijojusias galimai talentingus žmones, mokymosi vietas. Trumpiau tariant, tai jau net ne win-win, o win-win-win situacija“, – šypsojosi J. Liugaila.

Pasak jo, kursai bus ne unifikuoti, kuomet visi mokosi pagal vieną programą darydami tą pačią užduotį, o individualizuoti. „Tai reiškia, kad žmonės gali turėti bet kokius įgūdžius ir atsižvelgiant į juos bus duodamos tokios užduotys, nukreipiama į tokius šaltinius, kurie padės užpildyti spragas“, – teigė J. Liugaila.

Daugiau informacijos čia.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją