Dar praeitais metais, per kasmet organizuojamą Facebook F8 konferenciją, socialinio tinklo įkūrėjas Markas Zuckerbergas su komanda pristatė kaip pasikeis 2,7 mlrd. aktyvių mėnesinių vartotojų turintis tinklapis. Didžiausią, su tinklapio dizainu, susijusį atnaujinimą interneto naršykle besinaudojantys vartotojai jau galėjo išbandyti perjungiant iš įprasto „Klasikinio Facebook“ (angl. Classic Facebook) į BETA versijos taip vadinamą „Naują Facebook“ (angl. New Facebook) ir vėl grįžti atgal prie įprastojo. Toks atnaujinimas leido visiems vartotojams patyrinėti naujus ir kardinalius dizaino pakeitimus, tokius kaip puslapio išdėstymą ir kitas naujas funkcijas.

New Facebook vs Classic Facebook

Jei iki šiol dar nematėte kaip atrodys nauja socialinio tinklo versija – ją galima įsijungti viršutinėje, mėlynoje, parinkčių juostoje paspaudę paskutinį rodyklės pavidalo mygtuką ir pasirinkę „Switch to New Facebook“. Naujoji Facebook tinklo versija sukurta pažymėti Facebook siekį sukurti saugią platformą žmonėms reikšti savo mintis ir kurti bendruomenes.

Naujo feisbuko pasitikimo žinutė

Perjungus naująją versiją iš karto pastebimas didžiausias pakitimas – dizainas. Čia viskas švariau, daug baltos spalvos ir tuščios erdvės, taip pat galima parinktis – tamsusis rėžimas (angl. Dark mode). Didesnis dėmesys skiriamas funkcionalumui – greitosios nuorodos į svarbiausias paslaugas, tokias kaip administruojamus puslapius, vaizdo įrašus, prekyvietes ir grupes. Tai kodėl apie šį naująjį Facebook tinklą sklando tiek nepasitenkinimo?

Naujas dizainas reikalauja pertvarkos

Šis, per pastaruosius metus atliktas, tikriausiai drastiškiausias socialinio tinklo Facebook atnaujinimas sulaukė be galo daug atsiliepimų bei kritikos iš rinkodaros specialistų. Daugiausia nepasitenkinimo sulaukiama dėl iki galo neveikiančių visų parametrų, vis užstringančios „Creator Studio“ priemonės ir privalomo administruojamų puslapių ir profilių pertvarkymo.

Pirmiausia, keičiasi viso puslapio ir profilių išdėstymas, bei nuotraukų dydžiai. Puslapio viršelio nuotraukos matmenys padidėjo iki 940 x 352 pix (geresnės kokybės nuotraukai 1800 x 704 pix), taip pat atsirado viršelio nuotraukos kraštų užapvalinimas, apatinės linijos šešėliavimas ir foninė puslapio spalva. Profilio nuotrauka liko kairėje pusėje, o dydis pasikeitė į 132 x 132 pix, visgi, balto „rėmelio“ aplink nuotrauką nuimti nepavyks.

Kitas pakitimas, kurį puslapių administratoriams teks permąstyti – skirtukų tvarka. Naujoje Facebook versijoje jie iš vertikalaus išskleidžiamo meniu, persikėlė į horizontalę eilę, kurioje telpa tik keturi svarbiausi. Kiti – paslepiami po iškleidžiamu meniu, todėl bus svarbu apgalvotai ir sudėlioti jų eiliškumą.

Nelaimingi naudotojai pasiryžę trinti paskyras

Ne tik rinkodaros specialistams kyla nesklandumų tvarkant atsinaujinančio Facebook paskyras, bet ir paties socialinio tinklapio naudotojams. Vieni vartotojai teigia, kad viskas naujame Facebook taip sudėtinga, jog praverstų išsamesnė naudojimo instrukcija. Kiti, žeria pastebėjimus dėl dizaino panašumo į kitą socialinį tinklapį – Twitter (neįmanoma suprasti, ar tai vartotojus džiugina, ar liūdina). Treti – tokie nepatenkinti atnaujinimu, jog yra pasiryžę net išsitrinti paskyras.

Nors toks vartotojų pareiškimas kiek drastiškas, o neapykantos pilną nusistatymą galima priskirti netikėtumui ar šokui, kurį patyrė daugelis vartotojų tik įsijungę atnaujintą versiją negavę jokių perspėjimų prieš tai. Keletą mėnesių besinaudojantys vartotojai priprato prie atsinaujinimų ir jau su džiaugsmu mėgaujasi šia „nauja“ Facebook versija. Tad, galbūt, įvairiausioms ir kartais kiek netikėtoms permainoms reikia duoti šiek tiek daugiau laiko, pasistengti suprasti įsigalėjusius pasikeitimus ir išmokti su jais dirbti.