Valentino dienos kontekste matyti, kad nėra vyresnių žmonių ir tokiose paprastose temose kaip pasakojimai apie meilę, kur dažniausiai matomos besibučiuojančios, meiliai besiglaustančios ar į aistrą panyrančios tik jaunos poros. Kviesdama permąstyti vyresnių žmonių vaizdavimą reklamoje, kūrybinė agentūra „Autoriai“ Valentino dienos išvakarėse pristatė projektą „Bučiniai metų neskaičiuoja“, kuriame iš kitos perspektyvos pažvelgė į visuomenėje įprastus kūniškos aistros, intymumo, seksualumo įvaizdžius, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Į specialią fotosesiją, kurią įgyvendino fotografė Marta Kaczmarek, buvo pakviestos 60-metį peržengusios poros, kurios savo patirtimi ir branda perteikė meilę, intymumą, artumą, gyvenimo džiaugsmą.

„Per 15 darbo metų esame gavę šimtus įvairiausių užduočių (briefų). Bet orių, kuriuose segmentas būtų 60+, galime suskaičiuoti ant vieno piršto. Mes visi kažkaip net nepastebėjome, kad dabartinis 60-metis nebėra tas pats, kas buvo prieš 30 metų ir ne tas pats, kas bus po dar 30-ties. Nebenorėjome ilgiau laukti, kol tokį briefą gausime – teko jį pasirašyti patiems“, – sako „Autoriai“ įkūrėja ir kūrybos vadovė Giedrė Ona Šileikytė.

Giedrė Ona Šileikytė

Pasak kūrybos vadovės, „Bučiniai metų neskaičiuoja“ – tai duoklė vyresnio amžiaus žmonėms, kuriuos reklamose labai ilgai rodėme arba vaistinėse, prie akcijų ir nuolaidų, arba bėdos ištiktus, niekam nereikalingus ir nerangiai juokingus.

„Jei apmąstytume save Lietuvos reklamos įvaizdžiais, vyresnis žmogus šiandien – jau nuo 35. Tai nebėra dabarties pasaulis. Šiuo pasakojimu norime atverti naujas galimybes suvokimui, ką iš tiesų šiandien reiškia amžius, kas vyksta su kūnu ir jo poreikiais bėgant metams. Sąmoningai skyrėme itin daug dėmesio kūniškumui, jusliškumui ir jausmiškumui. Būtent kūnas itin susijęs su kiekvieno mūsų tapatybės išgyvenimu. Žmogaus kūnas keičiasi, tai neišvengiama, bet poreikis prisilietimui, kito žmogaus artumui, intymumui niekur nedingsta. Seksualumas priklauso ne jauniems, o visiems“, – sako G. O. Šileikytė.

Mąstome apie šiuolaikinį gyvenimą, bet ne apie vyresnius žmones

„Autorių“ kūrybinio projekto fotografė Marta Kaczmarek kelia klausimą, kodėl taip atsitiko, kad priėjome tašką, kuriame primiršome savo pačių visuomenės narius. Iš Lenkijos kilusi, šiuo metu Portugalijoje gyvenanti fotografė sako, kad vyresnių žmonių intymumo jos gimtojoje šalyje taip pat trūksta.

Bučiniai metų neskaičiuoja. Autoriai kūrybinis projektas

„Mąstome apie miestus, inovacijas, šiuolaikinį gyvenimą, bet apie vyresnius žmones pagalvojame itin retai. Mes nelabai norime net galvoti apie jausmingą meilę vyresniame amžiuje, neturiu atsakymo bei priežasties, kodėl taip yra“, – sako fotografė.

M. Kaczmarek nuomone, šis projektas skirtas visiems žmonėms, kurie pamiršo, kad mes gyvename greta daugybės vyresnių žmonių, nors jų gyvenimo ir nesimato socialiniuose tinkluose. Antra, tai turėtų būti įkvėpimas žmonėms, nerimaujantiems dėl amžiaus, kad gyvenimo džiaugsmas, nauji potyriai ir intymumas niekur nedingsta: „Norėčiau, kad vyresnių žmonių meilė neliktų tik namuose, jie nueitų į pasimatymą, nebijotų rodyti savo jausmų ir pasauliui“.

Vyresnių žmonių intymumo mažai ir kine

Kūrybinio projekto „Bučiniai metų neskaičiuoja“ komandoje buvo ir intymumo koordinatorė Irma Pužauskaitė, kuriai tai buvo pirmasis reklamos projektas. Dažniausiai kino aikštelėje su didelėmis tarptautinėmis kino gamybomis dirbanti intymumo koordinatorė rūpinasi tiek aktorių, tiek kino filmavimo komandos narių emociniu saugumu.

I. Pužauskaitė pastebi, kad ne tik Lietuvoje, tačiau ir kitose šalyse dabar vis dažniau keliamas klausimas, kodėl tiek mažai septinto ar aštunto dešimtmečio sulaukusių žmonių intymumo, artumo matoma kino ekrane.

„Kylantys klausimai rodo, kad mes laisvėjame, pokytis ateina, tačiau mažais žingsniais. Norėtųsi, kad scenarijuose atsirastų daugiau vyresnio amžiaus žmonėms skirtų intymių scenų. Kita vertus, ir įvairius vaidmenis išbandę vyresni aktoriai nustato aiškias ribas, nebenori demonstruoti savo pasikeitusio kūno, apsinuoginti, eksperimentuoti. Taip kine ir formuojasi uždaras ratas“, – teigia I. Pužauskaitė.

„Autorių“ projekto metu dirbusi moteris pastebi, kad mūsų šalyje vyresni žmonės baiminasi, ką kiti pagalvos. „Matau, kad ir šiame projekte, kuris turėjo be proto daug iššūkių su kastingu, žmonės iš pradžių kiek drovėjosi intymumo, liesti kito kūną. Juk tai susiję su pasitikėjimu savimi, komfortiškumu. Reikia drąsos, kad tuos nuo mažų dienų įkaltus stereotipus sugriautumei ir intymumą priimtumei natūraliai ir atvirai“, – sako intymumo koordinatorė.

Kūrybinė agentūra „Autoriai“ nuolat įvertinama tarptautiniuose apdovanojimuose. Pernai agentūros sukurtas projektas „Pati asmeniškiausia instrukcija“, skirtas virtualiai bibliotekai ELVIS, Baltijos šalių kūrybingumo festivalyje „Baltic Best“ iškovojo bronzinį apdovanojimą už rinkodaros efektyvumą. Baltijos šalių komunikacijos apdovanojimuose „Mi:t&links. Baltic Communication Awards“ „Autoriai“ tris kartus pripažinta Lietuvos metų agentūra – 2018, 2020 ir 2022 metais.