Metas iš naujo susipažinti su savo prekes ženklu

Susiklosčiusi situacija dėl pasaulinės pandemijos privertė dalį įmonių pakeisti komunikacijos tikslą. Jei anksčiau organizacijos vis dar pasiduodavo pagundai komunikaciją naudoti tik kaip įrankį pardavimams, tai dabar labiau siekiama palikti reikšmingą indėlį visuomenėje, komunikuoti savo, kaip įmonės, požiūrį, tikėjimą, vertybes. Įmonės permąsto savo veiklos reikšmę, siunčiamą žinutę, tikslinę auditoriją ir turimą ar siekiamą ryšį su ja.

Ateinančiais metais tendencija iš naujo atrasti savo prekės ženklą plėsis tik dar labiau, nes prekės ženklų atsinaujinimas, aiškių vertybių išsigryninimas, pasisakymai apie tai, kuo tiki, yra svarbu šių dienų klientams.

Technologijos valdo!

Virtualioji realybė tampa neišvengiama būtinybė su pačiomis gražiausiomis ir dar nepažintomis formomis. Dirbtinis intelektas ir toliau bus tobulinamas tam, kad galėtų tiksliau automatizuoti reklamas, pažinti auditorijos elgeseną ir būdą. Tai padės įmonėms dar geriau pritaikyti reklamą pagal kliento požiūrį, ji taps kokybiškesnė ir veiksmingesnė, pasieks tuos, kam konkreti reklama ir yra skirta.

Internetinei prekybai pasiekus populiarumo aukštumas, reikšmingai keičiasi ir interneto vartojimo įpročiai. Gebantys prisitaikyti ir virtualios realybės patirtis suintegruojantys prekių ženklai klijuojasi inovatorių etiketes.

2021 metais jau stebėjome mados namų DIOR kolekcijos pristatymą online, klausėmės garsiojo Vienos filharmonijos orkestro naujamečio koncerto, virtualiai plojome atlikėjams, pirmieji mokslininkai apsigynė daktaro disertacijas. Nestovi vietoje ir labiau žemiški dalykai: virtualiai pasimatuoti ir išsirinkti akinių rėmelius Lietuvoje jau siūlo keletas optikų, kita visiškai šalia esanti istorija – vartotojų pamėgta IKEA parduotuvės funkcija, kuri leidžia klientui apstatyti savo kambarį išsirinktais baldais.

Visa tai bus itin reikalinga vartotojams ir šiais metais. Ir tai tik pradžia. Kaip visada, laimės tie, kas nebijos inovuoti!

Tiesioginės transliacijos plečia ribas

2020 metais sukauptas biudžetas gyviems renginiams tapo nebereikalingas. Tad prekės ženklai privalėjo prisitaikyti ir biudžetą skirti virtualiems renginiams – internetiniams seminarams, vaizdo konferencijoms, produktų ir paslaugų pristatymams nuotoliniu būdu. Nuotolinių renginių tendencija išliks ir šiais metais – auditorijai tai tapo priimtina ir patogi, o dažnu atveju net ir pigesnė alternatyva.

Manoma, kad ir ateityje renginiai vyks mišriu būdu. Dalis svečių atvyks į renginio vietą, kiti – dalyvaus virtualiai, būdami jiems patogioje lokacijoje.

Šių metų misija – padaryti renginius dar patrauklesnius ir įdomesnius: atrasti akcentą, sukurti tradiciją, taip siekiant pritraukti ir išlaikyti tikslinę auditoriją bei išsiskirti iš kitų įmonių organizuojamų nuotolinių renginių.

Skaičiai svarbu, bet nuomonės formuotojus rinkitės ir pagal vertybes

Atrodė ir taip aukštumas siekęs socialinių tinklų vartojimas per karantiną dar labiau išaugo. Socialiniai tinklai pasipildė naujais veidais: negirdėtos istorijos įtraukia tiek auditoriją, tiek ir prekės ženklus. Tačiau svarbiausia užduotis renkantis savo ženklo ambasadorius išlieka ta pati – nepamiršti analizės bei sveiko proto ir iš gausos atsirinkti tuos, kurie iš tiesų reprezentuoja jūsų prekės ženklą ir jo vertybes. Kažin kas dar labiau priverčia truktelėti pečiais nei kad knygas reklamuojantis influenceris, kuris iki sponsored posto net nuotraukos knygų fone neturėjo, jau nekalbu apie knygų rekomendacijas ar … atsiliepimą. Juk apie jūsų prekės ženklo reputaciją kalbame!

Ir vis tik, 2021-aisiais socialinių tinklų pamiršti nevalia, netgi rekomenduojama investuoti į juos kur kas daugiau nei bet kada anksčiau. Šiais metais būtina nebijoti naujienų – reklamos plėtrai naudoti ir kitus socialinių medijų kanalus nei yra įprasta jums ar jūsų prekės ženklui, daugiau galvoti out-of-the-box principu.

Rinkodara + komunikacija = reikėjo tai padaryti vakar

Taip taip, tai girdėta ir nenauja, tačiau pakartoti būtina. Jeigu jūsų įmonėje marketingas ir komunikacija vis dar žiūri į skirtingas puses, tai pats metas susikalibruoti. Juk vartotojas jau seniai kartu su kaina perka ir emociją, servisą, grįžamąjį ryšį ir viešą opiniją. Jau nekalbu apie įmonės požiūrį į savo darbuotojus, bendruomenę ar gamtą. Pavyzdžių toli ieškoti nereikia, praėjusiais metais jų buvo apstu, ar prisimenate?

O kas „ant bangos“ neišplauks?

Įdomu, jog 2021 metų tendencijos, tai lyg refleksija to, ko trūko ankstesniais metais komunikacijos (ir ne tik) srityje. Tačiau yra vienas dalykas, kurio iki galo skaitmenizuoti nepavyks. Kalbu apie žmogiškąjį ryšį, kurio kompromisus šiandien matome zoomuose, teamsuose, google meetsuose ir kitur. Taip, čia galima dėvėti švarką su pižaminėmis kelnėmis, pasikeisti aplinkos foną į labiau tinkamą, galima ir darbą imituoti, jei tik būtent taip norisi. Tačiau kaip skaitmenizuoti socialines patirtis? Apsikabinimą, rankos paspaudimą sveikinantis, gyvo pokalbio atmosferą, sukuriamą vibe’ą, kai tavo pasakytas juokas TIKRAI nevėluoja patekti į eterį – va čia tikrasis iššūkis ir jau nebe vieneriems metams į priekį!