Skaudžią žinią M360 patvirtino M. Vaupšo žmona Audronė Vaupšienė.

M. Vaupšas buvo vienas iš pirmųjų Lietuvoje reklamos verslo atstovų, ženklodaros ekspertas, ypatingai domėjosi miestų rinkodara. Vienas iš jo labiausiai plačiajai visuomenei žinomų darbų – Vilniaus miesto logotipas, primenantis Gedimino pilies bokšto kontūrus.

Žmogus, padėjęs Lietuvoje gimti reklamos rinkai

Komunikacijos agentūros „Integrity PR“ vadovė Daiva Lialytė pasakoja su M. Vaupšu pirmą kartą susidūrusi apie 1993-1994 metus. „Jis buvo vienas iš pirmųjų reklamos ir komunikacijos rinkos mohikanų Lietuvoje. Kai mes dar nelabai žinojome, kas yra reklama, jis kūrė „Lukrecijos reklamos“ agentūrą“, – prisiminimais dalinosi ji.

„Teko su juo dirbti įvairiuose renginiuose, kažkada, labai seniai, dar studijuodama aktoriniame buvau „Lukrecijos reklamos“ veidu – Saulius Paukštys padarė atvirutę su mano veidu. Aš, studentė, dar nesupratau, kas ta reklama ir kam to reikia, bet buvo labai įdomu viską stebėti“, – pasakojo D. Lialytė.

Vėliau ji su M. Vaupšu susidūrė dirbdama drabužių versle ir žiūrėjo į jo darbą jau iš kliento pusės. „Jis subūrė labai stiprią, kūrybingą komandą, ir galėjome matyti pačios rinkos gimimo pradžią. Tada apie tokį terminą kaip piaras dar nebuvo kalbama, tiesiog buvo minima reklama, kūrybininkai. Marius buvo tas įžvalgus, drąsus žmogus, kuris vienas iš pirmųjų įkūrė tokį verslą Lietuvoje ir labai ilgai jo veidas man asocijavosi kaip viso reklamos verslo veidas. Jis buvo labai impozantiškas žmogus asmenybės prasme ir labai drąsus, vizionieriškas kalbant apie reklamos verslą“, – sakė D. Lialytė.

Išmokė siekti kokybės

„Fabula Hill + Knowlton Strategies“ valdybos pirmininkas Mykolas Katkus sakė, kad M. Vaupšas buvo vienas pirmųjų Lietuvoje, kurie pradėjo daryti tikrai kokybišką reklamą: „Prisiminus kokius 2000-uosius metus ir tuometinius „Lukrecijos reklamos“ darbus, jie savo kokybe tikrai išsiskyrė visoje Lietuvoje: tiek Mariaus intelektas, tiek jo stotas, tiek apskritai jo ambicija buvo tikrai didesnė nei tuometinių rinkos dalyvių. Kai aš pirmą kartą su juo susidūriau, jis paliko tikrai didžiulį įspūdį, kaip viena iš ryškiausių Lietuvos reklamos verslo figūrų“.

M. Katkus prisiminė, kad M. Vaupšas taip pat ypatingai domėjosi menu. „Jis buvo vienas pirmųjų, kuris pradėjo jungti reklamos ir meno pasaulius, dirbo ir su Lietuvos pasirodymais Venecijos bienalėje, turėjo santykį su garsiais lietuvių menininkais, yra daręs įvairius projektus su Urbonais, Stanikais“, – pasakojo jis.

Pasak jo, nors pastarąjį dešimtmetį „Lukrecijos reklama“ ir buvo kiek mažiau matoma, ji neabejotinai padarė didelę įtaką visam Lietuvos reklamos verslui.

„Marius visada turėjo didelį poreikį kokybei, kas devinto dešimtmečio reklamoje, kai Marius pradėjo dirbti su „Lukrecijos reklama“ ne visada buvo taip jau akivaizdu. Kartais užsakovui tos kokybės gal ir nereikėjo, bet „Lukrecijos reklamoje“ telkdavosi tie žmonės, kurie buvo susiję su kokybiška reklama. Vėliau, kai atsirado „DDB“, „Not Perfect“, „Milk“, „Leo Burnett“, kitos didžiosios agentūros, jie visų pirma save matė save kaip „Lukrecijos reklamos“ konkurentus, nes tai buvo geros, kokybiškos, apgalvotos, strateginės ir labai kokybiškos reklamos kompanija, ir tai visų pirma siejosi su M. Vaupšo asmenybe. Trisdešimt metų turėti karjerą šiame versle ir išlaikyti tą patį lygį tikrai nėra lengva, ir nors gal pastaruoju metu „Lukrecijos reklama“ buvo mažiau matoma, ji tikrai yra Lietuvos reklamos ir komunikacijos rinkos istorijos dalis, o M. Vaupšą drąsiai galima vadinti vienu iš Lietuvos reklamos rinkos patriarchų, mentorių, tad šiandien yra labai liūdna diena“, – kalbėjo M. Katkus.

Išsiskyrė nestandartiniu mąstymu

Vilniaus universiteto dėstytojas, rinkodaros ekspertas Sigitas Urbonavičius sakė tikrai pritariantis tiems, kurie M. Vaupšą vadina Lietuvos reklamos mohikanu ar patriarchu, tik pridūrė, kad jis pridėtų dar vieną žodį.

„Sakyčiau, jis buvo kūrybinės reklamos mohikanas. Reklamoje yra medijų, ir kūrybinė šaka, ir nors jis įvairiais etapais visaip darydavo savo agentūroje, pas juos visada buvo stipriausia kūrybinė pusė, ir Mariaus asmenybė, manau, prie to prisidėdavo. Jis buvo toks nebūtinai standartiškai galvojantis žmogus ir tas labai tinka prie to kūrybinio aspekto. Ir jei reikėtų prisiminti iš reklamos rinkos pradžios, pirmųjų penkerių ar dešimties metų, penkis pastebimiausius žmones, Marius tikrai būtų vienas iš jų“, – sakė jis.

Atsisveikinti su M. Vaupšu bus galima šeštadienį, sausio 11 d., nuo 12 iki 15 val. Švč. Mergelės Marijos Nekaltojo Prasidėjimo bažnyčioje (Žvėryne), Vilniuje. Urna bus išnešama 14.30 val. M. Vaupšas amžino poilsio atguls Liepynės kapinėse.