Markas Zuckerbergas seniai norėjo nuversti „Twitter“ ir turėti pagrindinę viešų internetinių diskusijų platformą, tačiau „Twitter“ užsispyrusiai nepasiduoda ir išlieka nepakeičiama. Žinoma, tai M. Zuckerbergo nesustabdė, skelbia nytimes.com.

Pirmadienį, liepos 3 d., jo valdoma „Meta“ pristatė naują programėlę, orientuotą grynai į „Twitter“ teritoriją.

Programėlė, pavadinta „Threads“ ir susieta su „Instagram“, jau atsirado „Apple“ programėlių parduotuvėje („App Store“), tačiau ją atsisiųsti bus galima tik ketvirtadienį, liepos 6 d., kai bus oficialiai išleista. Kalbant apie funkcionalumą, „Threads“ primena „Twitter“, t. y. pagrindinis dėmesys skiriamas viešiems pokalbiams, o naudotojai galės sekti žmones, kuriuos jau seka „Instagram“. Kai kurie technologijų entuziastai naująją programėlę netgi pavadino „tviterio žudike“.

M. Zuckerbergas imasi iniciatyvos, kol „Twitter“ vėl krečia sumaištis. Praėjusiais metais šį socialinį tinklą įsigijęs Elonas Muskas pakoregavo „Twitter“ algoritmą, kuriuo remiantis nustatoma, kurios žinutės bus labiausiai matomos, panaikino turinio moderavimo taisykles, skirtas tam tikroms žinutėms blokuoti, ir pakeitė naudotojų tapatybės patvirtinimo procesą. Be to, praėjusį savaitgalį E. Muskas apribojo perskaitomų žinučių skaičių. Milijardieriaus teigimu, šio žingsnio jį privertė imtis faktas, kad kitos įmonės renka „Twitter“ duomenis. „Twitter“ naudotojai netrukus sulaukė pranešimų apie „viršytą limitą“ ir faktiškai nebegalėjo naudoti programėlės perskaitę palyginti nedaug žinučių. Akivaizdu, kad toks E. Musko sprendimas daugumai jų nepatiko.

„Jei ir yra labiau į savidestrukciją linkęs milijardų dolerių vertės įmonės savininkas, besipiktinantis klientais, nuo kurių priklauso tos įmonės sėkmė, jo pavardės nežinau“, – taip apie E. Muską ir „Twitter“ pasakė rinkodaros ir reklamos technologijų strategijos bendrovės „AJLAdvisory“ įkūrėjas ir vykdomasis direktorius Lou Paskalis.

Panašu, kad naujausios „Twitter“ problemos tapo puikia proga M. Zuckerbergui pristatyti „Threads“.

„Meta“ vadovai nuo praėjusių metų diskutavo, kaip pasinaudoti „Twitter“ apėmusiu chaosu, buvo paminėtas ir konkuruojančios paslaugos sukūrimas. Taip atsirado „Threads“, greitai sukurta programėlė, susieta su „Instagram“. Jos kodinis pavadinimas buvo „Project 92“. Sprendžiant iš „App Store“ paskelbtų pristatomųjų programėlės nuotraukų, naudotojai prie „Threads“ galės prisijungti naudodami savo „Instagram“ paskyrą.

Anksčiau „Meta“ vadovai programėlę apibūdino kaip „vadovaujantis sveiku protu“ valdomą į viešumą orientuoto socialinio tinklo versiją ir ne itin subtiliai įgėlė padrikai besielgiančiam E. Muskui.

Nei E. Muskas, nei „Twitter“, nei „Meta“ kol kas neatsakė į nytimes.com prašymą pateikti komentarų.

„Meta“ naująją programėlę išleis turėdama savo iššūkių. Silicio slėnyje įsikūrusi įmonė daug investuoja į vadinamąją Metavisatą – įtraukiantį skaitmeninį pasaulį, tačiau šis sprendimas vertinamas skeptiškai, nes Metavisata kol kas tikrai negali pasigirti dideliu populiarumu.

Pastaraisiais mėnesiais M. Zuckerbergas taip pat sumažino „Meta“ išlaidas ir stengėsi deramai atsakyti į klausimus, ar jo įmonė atsilieka dirbtinio intelekto (DI) kūrimo lenktynėse. Praėjusį mėnesį surengto darbuotojų susirinkimo metu, jis pamėgino suvienyti darbuotojus, paaiškindamas, kodėl praėjusiais metais atleido tiek daug žmonių, ir nupasakodamas viziją, kaip „Meta“ darbas DI srityje susilies su planais dėl Metavisatos ateities.

Tiesa, nepaisant šių iššūkių, „Meta“ išlieka rimčiausia „Twitter“ varžove – ji turi daug pinigų ir daugiau nei 3 mlrd. auditoriją („Facebook“, „Instagram“ ir kitų „Meta“ programėlių naudotojai). Kitos platformos, bandančios pasinaudoti „Twitter“ silpnumo akimirka, tokios kaip „Tumblr“, „Nostr“, „Spill“, „Mastodon“ ir „Bluesky“, yra gerokai mažesnės nei „Meta“.

„Nors „Facebook“ populiarumas mažėja, vis tiek juo tebesinaudoja galybė žmonių“, – nurodė L. Paskalis ir pridūrė, jog didelis naudotojų skaičius padidins tikimybę, kad į „Twitter“ panaši „Meta“ programėlė „sulauks sėkmės „Twitter“ sąskaita“.