Kaip komunikacija pasikeitė per paskutinį dešimtmetį? Kokios tendencijos vyrauja šiais laikais?

Neabejotinai didžiausias pokytis yra disciplinų bei formų susijungimas ir maišalynė. Sunku ir atskirti kur reklama, kur ryšiai su visuomene, o kur apskritai – pramoginis turinys, lyg tarp kitko sukurtas prekės ženklo. Taip pat smarkiai keitėsi komunikacijos temos. Jei anksčiau prekės ženklai daugiau kalbėjo apie save, tai dabar jie daugiau skiria dėmesio aplinkai: kalba apie tvarumą, žmogaus teises ir kitas temas, kurios iš pirmo žvilgsnio nebūtinai siejamos su verslu.

Vienareikšmiškai tendencijas vertinti sudėtinga. Vėlgi – tas pats disciplinų ir industrijų jungimasis yra viena iš tendencijų. Vis didesnį vaidmenį ryšių su visuomene projektuose vaidina skaitmeniniai kanalai ir ypač socialiniai tinklai. Įdomu matyti, kad ryšių su visuomene kampanijų dalimi tampa net ir naujų produktų ar paslaugų sukūrimas. Vadinasi, ir ryšių su visuomene specialisto vaidmuo organizacijoje kinta, jis įtraukiamas į vis daugiau procesų.

Kuo komunikacija Lietuvoje skiriasi nuo komunikacijos kitose užsienio valstybėse?

Dalyvaujant ir žiūrint į tarptautinius apdovanojimus galima matyti vieną ryškų skirtumą – kiek žiniasklaida noriai kalba apie prekės ženklus. Jei įsijungtume užsienio projektų pristatymo filmukus, ten neabejotinai pamatytume bent kelis reportažus, kaip nauja kampanija aptariama ryto laidoje ar net per žinias, kai Lietuvoje to pasiekti praktiškai neįmanoma.

Tačiau vertinant ne iš rezultatų ir apdovanojimų perspektyvos, lietuviškuose ryšių su visuomene projektuose, manau, vis dar stokojame kūrybiškumo, naujų kampanijų formų, netikėto medijų išnaudojimo ir pan. Taip pat retai matome ilgalaikes, kelerius metus ar keliems metams į priekį sukurtas kampanijas. Vertinant konkursų paraiškas labai dažnai matomas laikinumas, nekuriamas prekės ženklo ilgalaikis vaidmuo visuomenėje.

Kaip komunikacija gali pasikeisti per kitus ateinančius metus? Dešimtmetį?

Dėl vis menkesnio gebėjimo sutelkti dėmesį į vieną dalyką ir didelės fragmentacijos, komunikacijos specialistų darbas pasidarys tik sunkesnis. Turėsime galvoti, kaip kampanijos gali atsidurti skirtinguose kanaluose ir kokiomis formomis. Todėl laimės tie, kurie jau dabar mąsto apie komunikaciją netradiciškai, kaip pradžią kampanijai mato ne pranešimą spaudai, o netikėtą veiksmą, iniciatyvą ir pan.

Kaip apibūdintumėte gerą komunikacijos specialistą? Kuo jis turėtų išsiskirti iš daugelio kitų?

Tai neabejotinai smalsiausi žmonės. Be smalsumo šiame darbe – nė iš vietos. Dirbant vienodai svarbu ir įdomu turi būti tiek naujausios mados tendencijos, tiek betono maišymo technologijos. Atrodo keista, bet kasdien susiduriame vis su naujomis industrijomis ir organizacijomis, apie kurias turime sužinoti viską. Ir ne tik apie jas, bet ir apie konkurentus. Jei turima smalsumo, tai viso kito galima išmokti.

Primename, kad teikti paraiškas į geriausių komunikacijos projektų konkursą „PR Lapės 2021“ galite iki gruodžio 15 dienos. Daugiau informacijos interneto svetainėje www.prlapes.lt.