Iškėlusi tikslą stiprinti rinkodaros profesiją, LiMA kartu su Nyderlandų marketingo institutu (NIMA) Lietuvoje įtvirtina Vakarų Europoje jau ilgus dešimtmečius galiojančią sertifikavimo praktiką. Kursų programa, pasibaigianti egzaminu arba praktinių darbų gynimu, marketingo specialistams bei vadovams suteikia LiMA ir NIMA diplomus bei Europos marketingo konfederacijos (EMC) sertifikatą, rašoma LiMA pranešime žiniasklaidai.

Ekspertai gali rinktis iš dviejų lygių kursų – pažengusiems marketingo specialistams (LiMA A) ir marketingo vadovams arba aukštos kompetencijos marketingo specialistams (LiMA B). Kursus veda kompetentingi ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto dėstytojai ir marketingo profesionalai. LiMA A sertifikatas įtvirtina pagrindines marketingo žinias bei asmenines kompetencijas. Jį įgijęs specialistas ne tik išmano marketingo principus, bet ir yra įvaldęs priemones bei įrankius, turi įgūdžių priimti duomenimis paremtus sprendimus ir juos pagrįsti.

B lygio diplomas suteikiamas marketingo vadovams, gebantiems vadovauti tiek didelių, tiek mažų įmonių marketingo skyriams ar plėtoti konkretaus prekės ženklo marketingo strategiją. B lygio diplomą įgijęs marketingo vadovas ne tik turi patirties praktiškai taikyti marketingo teorijas, bet ir atitinkamų asmeninių savybių – gebėjimą tiksliai planuoti laiką, organizuoti darbus, aiškiai ir tiksliai perteikti vertę vartotojui, kritinėse situacijose priimti konstruktyvius sprendimus.

Itin naudinga stokojantiems sisteminių marketingo žinių

Marketingo sritis laikoma itin plačia ir nuolat kintančia, tad kiekvienas, norintis joje rasti savo vietą, turi tik vieną išeitį – nuolat tobulėti. LiMA A kursai itin pravartūs tiems marketingo srityje dirbantiems specialistams, kurie galbūt neturi marketingo išsilavinimo arba įgijo jį seniai, todėl jiems nuoseklus žinių įvirtinimas ir sistemingo suvokimo įdiegimas itin naudingas kasdienėje veikloje. Vadovų kursai yra vieninteliai Lietuvoje, sutiekiantys tarptautiniu diplomu patvirtinamą marketingo vadovo kvalifikaciją. Be to, tiek A, tiek B kursų diplomai bus svarbus kompetencijų įrodymas, siekiant aukštesnės karjeros.

Vadovų atrankos agentūros „Master Class Lietuva“ vadovaujanti partnerė Laura Duksaitė-Iškauskienė norinčius tobulėti marketinge skatina nedvejoti. Svarbiausia, anot ekspertės, pasirinkti kelią, kuriame galima panaudoti jau turimus įgūdžius.

„Baigus ir kitą specialybę tikrai įmanoma pereiti prie marketingo. Pavyzdžiui, labai daug matematiką, sociologiją pabaigusių žmonių dirba marketingo srityje nuo analitinių pozicijų asmeninės prekybos arba telekomunikacijų įmonėse, medijų planavimo agentūrose. Po to mokosi ir kelia savo kvalifikaciją darbdavio raginimu arba sąmoningai pasirenka studijas – tokiu būdu jie tampa šios srities ekspertais“, – aiškina darbo rinkos ekspertė.

L. Duksaitės-Iškauskienės žodžius savo patirtimi patvirtina ir LiMA A specialisto kursus baigusi, šiuo metu siekianti LiMA B marketingo vadovo diplomo, UAB „Baltimax“ viešųjų ryšių ir rinkodaros specialistė Sigita Macanko.

„Man asmeniškai LiMA A kursai buvo naudingi, nes neturiu rinkodaros išsilavinimo – viską, ką žinojau iki tol, teko mokytis „savo kailiu“ dirbant šioje srityje. Kursų metu viskas susidėliojo į savo lentynėles: naujos žinios papildė turimą patirtį, kai kurie dalykai tapo aiškesni, pasikeitė požiūrio kampas“, – tiesioginę naudą įvardija S. Macanko.

Ji pabrėžia, kad praktinėmis užduotimis ir koncentruotu medžiagos pateikimu išsiskiriantys kursai turi ir dar vieną išskirtinį pliusą.

„Itin vertinga pažintis su kitais marketingo specialistais, kuriuos sutinki šiuose kursuose. Skirtingose verslo srityse dirbantys ekspertai leidžia susipažinti su savo srities rūpesčiais ir įžvalgomis, tai padeda plėsti akiratį ir suprasti daugiau apie tai, kas vyksta visai kitoje srityje, – nurodo viešųjų ryšių ir rinkodaros specialistė. – Marketingo specialistams itin svarbu matyti platesnę situaciją ir gebėti greitai reaguoti į vykstančius rinkos pokyčius. Šiais laikais, kai tiek daug informacijos, svarbu yra ne tai, kiek daug tu žinai, o kiek tai gali pritaikyti savo darbe. Iš dalies LiMA A ir LiMA B sertifikavimo egzaminai patikrina tavo tikrąsias žinias ir gebėjimą jas pritaikyti realiose situacijose.“

Pagrįstas vadovo sprendimas

Paklaustas, kodėl verta kvalifikaciją kelti LiMA B kursuose, BPN LT strategijų vadovas Gedas Kučinskas išskiria tris aspektus – modelius, pavyzdžius ir rezultatus. Ir tikina, kad tokio tobulėjimo rezultatas pirmiausiai yra akivaizdus pačiam specialistui kasdieniame darbe.

„Didžiausia kursų nauda – žinojimas, kad tam, ką suvokiame intuityviai, egzistuoja modeliai, sistemos. Tai padeda geriau argumentuoti savo sprendimus, nepamiršti įvertinti svarbių faktorių – dėl to tapau dar efektyvesnis rinkodaros strategijoje. Didžiausias pokytis po kursų – jei ankščiau tekdavo gana sunkiai ginti rinkodaros sprendimus ir įžvalgas, dabar, remdamasis pasaulinės praktikos pavyzdžiais ar modeliais, galiu tiksliai prognozuoti, kaip veiks tam tikri sprendimai“, – vardija vadovas.

Pasak G. Kučinsko, kompetencijos kėlimas ir turima patirtis marketingo specialistui ir vadovui yra didžiausia rekomendacija, nes ne visuomet suvokiama, kiek daug naudos jis iš tikrųjų sukuria verslui.

„Jei visiems gana aišku, ką daro finansų analitikas ar finansų vadovas, deja, ką daro rinkodaros ekspertas – dažnai nesuvokiama ar nuvertinama. O pasaulinė patirtis rodo, kad rinkodaros profesionalai tampa pagrindiniu verslo pranašumu kovoje, kai produktai ar paslaugos ir jų kaštai supanašėja“, – sako ekspertas.

Vasaros pabaigoje LiMA sveikino naujai sertifikuotus marketingo specialistus ir vadovus, o šį rudenį startuoja jau šeštasis LiMA Sertifikavimo sezonas.

Daugiau informacijos galima rasti čia.