„Top Employer“ sertifikatas – tai nuolatinio progreso ir tobulėjimo įrodymas. Norėdami išlaikyti šį įvertinimą savo rankose, kiekvienais metais vardan savo darbuotojų turime padaryti ir darome vis daugiau. Didžiausi atlyginimai rinkoje ir nuolatinis jų peržiūrėjimas, papildomos skatinimo priemonės, ugdymo planai ir daugybė kitų priemonių sudaro tai, ką vadiname „Top Darbdavio“ titulu“, – sako „Lidl Lietuva“ generalinis direktorius Radostin Roussev-Peine.

„Lidl Lietuva“ valdybos narė ir personalo vadovė Sandra Savickienė sako, kad šiais metais prekybos tinklui ir vėl pavyko pranokti sertifikavimo metu keliamus reikalavimus. Plečiantis parduotuvių tinklui Lietuvoje, augant komandai, įmonė ir toliau savo darbuotojams siūlė vienas geriausių darbo sąlygų rinkoje.

„Rezultatai, kurių pasiekėme per daugiau nei šešerius veiklos metus Lietuvoje – įkvepia nesustoti. Jau nuo veiklos pradžios skiriame ypatingą dėmesį darbuotojų gerovei, skatiname tobulėjimą, karjeros augimą, pildome siūlomus naudų paketus, rūpinamės darbuotojų finansiniu stabilumu. Penktus metus iš eilės gaunamas tarptautinis „Top Employer“ sertifikatas motyvuoja komandos narius bei padeda kurti profesionalią aplinką tiek esamiems, tiek būsimiems darbuotojams“, – sako S. Savickienė.

Tarptautinis įvertinimas reikalauja pastangų

„Top Employer“ sertifikatus geriausiems darbdaviams suteikia Nyderlanduose įsikūrusi nepriklausoma organizacija „Top Employers Institute“. Visame pasaulyje darbdavius nominuojanti organizacija veikia jau daugiau nei 30 metų.

„Top Employer“ sertifikatai yra skiriami toms įmonėms, kurios savo darbuotojams suteikia išskirtines darbo ir tobulėjimo sąlygas. Sertifikato siekiančios organizacijos turi pasižymėti ir pažangiomis personalo valdymo praktikomis bei naujais, šiandieninius darbo rinkos dalyvių poreikius išpildančiais sprendimais. Jei įmonė jau yra pelniusi šį sertifikatą, norėdama vėl jį pelnyti, turi parodyti dar geresnius rezultatus.

„Įmonių personalo valdymo srityje taikomų sprendimų pažangumas vertinamas remiantis aukščiausiais „HR Best Practices Survey“ standartais. Vertinimo pradžioje įmonė turi užpildyti nuodugnų žmogiškųjų išteklių valdymo klausimyną. Tuomet įmonėje vyksta auditas, kurio metu pateikiami visi reikiami dokumentai. Po kelių mėnesių trunkančio proceso, įmonė gauna išsamius tyrimo rezultatus ir toliau tobulėti padedančias vertintojų pastabas“, – pasakoja S. Savickienė.

Apdovanojimas

Rūpinasi darbuotojų finansiniu saugumu

„Top Employers Institute“ tyrimas vertina įmones atsižvelgdamas į pagrindines sritis: lyderystę ir strategiją, taikomas papildomas priemones darbuotojų motyvacijai ir tobulėjimui užtikrinti, gebėjimą pritraukti talentus bei visos komandos kasdienybę palengvinančius skaitmenizuotus personalo valdymo sprendimus, darbuotojų įtraukimą ir įvertinimą.

Pasak S. Savickienės, prie įmonės komandos narių motyvacijos augimo prisidėjo praėjusiais metais priimti sprendimai darbuotojų finansinio saugumo užtikrinimo srityje.

„Gaudami konkurencingą atlyginimą, darbuotojai gali jaustis saugiai dėl savo finansinės padėties, todėl gali daugiau dėmesio skirti tobulėjimui ir mokymams. Siekdami būti geriausiu darbdaviu savo darbuotojams, praėjusių metų sausio–lapkričio mėnesiais mokėjome aukščiausią vidutinį atlyginimą tarp didžiųjų mažmeninės prekybos tinklų Lietuvoje, kuris, Rekvizitai.lt duomenimis, siekė 1889,06 eurus.

Finansinę paramą skyrėme ir kiekvienam naujam prekybos tinklo darbuotojui iš Ukrainos, o augant išlaidoms, praėjusių metų pabaigoje papildomo dėmesio sulaukė „Lidl“ parduotuvių ir logistikos centro darbuotojai. Kylant išlaidoms už komunalines ir kitas paslaugas, suteikėme jiems finansinį pastiprinimą – nuo spalio mėn. greta atlyginimo ir kitų naudų darbuotojai gavo ir „Lidl“ dovanų korteles, kurių vertė siekė nuo 30 iki 45 eurų per mėnesį“, – pasakoja S. Savickienė.

Įmonės prioritetas – darbuotojų gerovė

Siekdama pasiūlyti geriausias sąlygas savo darbuotojams, pernai įmonė daug dėmesio skyrė darbuotojų sveikatai, mokymams bei įtraukiančios darbo kultūros puoselėjimui.

Viena iš įgyvendinamų priemonių – darbuotojams ir jų šeimų nariams skirta pagalbos programa „Gali mumis pasikliauti!“. Paskambinę visą parą veikiančiu nemokamu telefonu, „Lidl Lietuva“ komandos nariai ir jų artimieji gali gauti anoniminę psichologo, teisininko ar asmeninio finansų specialisto pagalbą. Prie įmonės prisijungus ir darbuotojams iš Ukrainos, programos konsultacijos prieinamos ir jiems suprantama kalba.

„Rūpinamės darbuotojų emocine ir fizine sveikata, todėl visiems komandos nariams suteikiame galimybę nemokamai apsilankyti dešimtyje gydytojo psichoterapeuto ar psichologo-psichoterapeuto psichoterapijos seansų per metus. Taip pat darbuotojams siūlome papildomą privatų sveikatos draudimą, į kurį įtraukiame vis daugiau aktualių paslaugų ir skiriame daugiau lėšų. Šaltojo sezono metu visus norinčius darbuotojus ir jų vaikus iki 14 metų kviečiame nemokamai pasiskiepyti nuo gripo, o rudenį visiems komandos nariams dovanojame imunitetą stiprinančius vitaminų rinkinius“, – teigia S. Savickienė.

Taip pat pernai įmonė aktyviai skatino savo darbuotojų tobulėjimą. Šiais finansiniais metais (iki 2023 m. kovo mėn.), „Lidl Lietuva“ mokymų biudžetas darbuotojams buvo padidintas beveik 60 proc., lyginant su pernai metais, ir siekia daugiau nei pusę milijono eurų. Tobulėjimo galimybės yra vienos iš svarbiausių darbuotojų motyvaciją lemiančių veiksnių, todėl bendrovė nuolat pristato naujų mokymo iniciatyvų ir priemonių.

„Lidl Lietuva“ šiuo metu dirba beveik 2,8 tūkst. darbuotojų. Lietuvoje iš viso veikia 65 prekybos tinklo parduotuvės 26-uose šalies miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse ir Nemenčinėje.