Penkiskart didesnės gross išlaidos (teorinės išlaidos be faktiškai pritaikytų nuolaidų) buvo skirtos namų ūkio reikmenų parduotuvių, tris kartus – kavos reklamai.

„Tokio masto reklamuojamą renginį kaip šiemetinis vasario 16-osios šimtmečio minėjimas paskutinį kartą turėjome tik 2009 m., kai buvo švenčiamas Lietuvos vardo tūkstantmetis. Kita vertus, nors teorinis šimtmečiui skirtų iniciatyvų reklamos apimčių augimas atrodo įspūdingai, jos net nepriartėja prie reklamdavių TOP10 apimčių“, – sakė tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Reklamdavių TOP10 išlieka beveik nepakitęs, pirmas tris vietas atitinkamai užima „Tele2“, „Lidl“ ir „Maxima“.

Didžiausi reklamuotojai pagrindiniuose reklamos kanaluose 2018 m. sausio-balandžio mėn.:

Reklamuotojų sąraše reklamos išlaidas labiausiai, t.y. 3 kartus, didino „Tete-a-tete“, 2,6 karto – „Paulig“, 2,5 – „Samsung Electronics“.

Šiemet per pirmuosius keturis mėnesius tarp labiausiai mažinusių reklamos biudžetus – populiariosios muzikos koncertų ir festivalių (35,5 proc.), dantų pastos (33 proc.) ir smulkiųjų kreditų bendrovių (32 proc.) kategorijos.

„Žiūrint į pokyčius, šiemet apsukas mažino smulkieji kreditai – iš šeštosios vietos jie smuko į aštuntąją. Taip pat per dvi pozicijas iš aštuntosios į dešimtą nukrito vitaminai ir žuvų taukai. Tuo tarpu loterijos ir paskolos bei lizingas reklamavosi daugiau – loterijos į septintąją vietą pasilypėjo iš devintosios, o paskolos ir lizingas – į devintąją vietą pakilo iš vienuoliktosios“, – pranešime žiniasklaidai produktų rokiruotes apžvelgė G. Juronienė.

Kalbant apie bendroves, labiausiai mažėjo tarptautinio reklamdavio „Unilever“ reklamos biudžetas – 40 proc. Pernai išlaidas didinusi Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos šiemet socialinei reklamai skyrė 32 proc. mažiau, panašiai (31 proc.) išlaidas mažino ir dar vienas tarptautinis reklamuotojas – „Henkel“.

Sparčiausiai augo kino reklama

Analizuojant reklamos pokyčius pagal medijų kanalus, didžiausias augimas matomas kino, radijo ir interneto medijose. Ypač sparčiai augo kino kategorija – 25,8 proc., šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta kone ketvirtis milijono reklaminių klipų (237 tūkst.). Radijo stotys per 2018 metų sausį-balandį transliavo 2,893 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo 14,2 proc. reklamos daugiau negu per 2017-ųjų keturis mėnesius.

Analogišku laikotarpiu banerinės interneto reklamos gross išlaidos didėjo 11,4 proc. Nemažai ūgtelėjo ir TV reklamos trukmė – 8,1 procento, šiemet per pirmus keturis mėnesius buvo ištransliuoti 637 tūkstančiai reklaminių klipų. Laikraščių reklamos plotas padidėjo 4,9 proc. – juose buvo išspausdinta per nagrinėjamą laikotarpį 2 milijonai 890 tūkstančių kvadratinių centimetrų reklamos. Žurnaluose reklamos plotas krito 15,1 proc. ir sudarė 1 milijoną 589 tūkstančius kvadratinių centimetrų reklamos, tačiau dėl minėto augimo laikraščių kategorijoje, bendros spaudos apimtys mažėjo santūriau – 3,2 proc.

Daugiausia mažėjo vidaus TV reklamos

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant 2018 ir 2017 metų sausio-balandžio mėnesių duomenis, mažėjo 20,5 proc. Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2018 ir 2017 metų sausio-balandžio mėnesių duomenis, nukrito 2,2 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo 15,3 tūkstančių m² reklamos.

Ant degalų pylimosi pistoletų degalinėse buvo užklijuota 11,9 tūkstančių reklaminių lipdukų. Palyginti su pirmųjų keturių mėnesių rezultatais pernai, fillboard reklamos kiekis pakito nedaug – ūgtelėjo 0,1 proc.

Daugiausia reklamuotos produktų grupės ir jų pokyčiai